• theresepivat

Runda bord?

Någon som ska ha runda bord?
    Hur ska ni dekorera dem i mitten då?

Ni som ska ha runda bord - ska ni ha ett vanligt rakt som honörsbord eller ska ni ha ett runt där med?

• Svar på tråden Runda bord?
  • S2011

vi ska ha bara runda bord - även för honnören.
    dekorationer ordnar stället vi har vår middag på, men som vi har pratat om så blir det ett mittarrangemang.

vi placerar de övriga borden i båge framför honnörsbordet, så vi inte har några bakom ryggen.

• Godis

Jag e lite velig me där....ang honnörsbordet.
    Dock kommer vi att ha höga kandelabrar på alla runda bord med blomsterdekoration där i... 

• Aylas

Vi ska ha runda bord, men rakt honnörsbord. Lite trist blir det vid honnörsbordet, att inte ha några mitt emot men det får vi ta  

Dekorationen kommer att vara lågt, en hög dekoration tror jag minskar möjligheten att prata med de mitt emot. Blandat med ljus och blommor blir det. Men det är inte mycket plats över till dekoration efter alla bestick och glas...

• Olga

vi ska ha runda bord men rak honnörsbord... med kandelabrer och stora runda blomsterarrangemang i lila och vita färger...

• Sassabrassa

Vi ska ha runda bord och ett rakt honnörsbord. Men vi kommer att svänga honnörsbordet lite. Så vi ser våra nära och kära på hörnen också.
    De runda boden ska vi dekorera med två cylindervaser från Ikea. En större och sen en mindre som ska stå mitt i den större. (Svårt att förklara) De ska båda vara fyllda med vatten. I den yttre ska vi ha flytljus och i den inre mitten ska vi sätta en stor jumboros. Sen kommer vi eventuellt att fylla ut det hela med lite murgröna.

Inspiratonen har vi hämtat från den här bilden. Men vi vänder troligtvis på det alltså.  

• c4trin

Runda bord och runt honörsbord (vi tänkte att då kan alla prata med alla och inte bara just den som sitter precis brevid)
    Vi ska ha en ljusstake med flera armar (kandelaber) i mitten. Runt de ska vi ha rosa små diamanter och eventuellt något annat pynt.
    Sen tillkommer fina plaeringskort med diamant (på söta hjärtplaceringskorthållare) och självklart fina festprogram.
    Ca 3 små glas med blommor och grässtrån i per bord.
    Ska också ha en "tavla" med konversationstips på varje bord =)

• baby74

Vi ska också ha runda bord, även honnörsbordet (som vi har med tärna, bestman och våra närmaste vänner).
    Vi kommer att ha ett lågt blomarrangemang i mitten och några värmeljusstakar runtom så att man ser varandra. Vi kommer också att ha lite dekorationsdiamanter och rosenblad på bordet. Vid alla bord utom honnörsbordet kommer vi att ta bord 2 platser vid varje bord där gästerna skulle fått ryggen mot oss.
    Lycka till!

Svar på tråden Runda bord?