• Brud011

Hur ska man kunna välja låt??

Blir galen vet inte hur många sammanlagda timmar jag lyssnat på samma låtar om och om igen, har en åtta stycken som jag inte kan sålla ut!! Vissa kan man ju tycka om såhär när man sitter och lyssnar hemma på datorn men det är så svårt att tänka sig hur det blir i kyrkan liksom?!

Har haft Eva Cassidy versionen av Fields of Gold som favorit samt Hallelujah med svensk text, hela tiden men nu blir jag tveksam. Suck.... hur kan ni välja??

• Svar på tråden Hur ska man kunna välja låt??
  • evelinas

Om man inte har någon "egen" låt sedan innan så är det nog bara att välja den som känns bäst och köra på den. När ni väl står där kommer det vara det vackraste ni hört och oavsett vilken låt det är kommer den alltid vara viktig för er

Vi kommer ha Du är allt - Sonja Aldén som "vår låt" den dag vi (kanske) gifter oss. Den framfördes av en bekant med gitarr och sång på vår dotters begravning, därav att den är viktig för oss. Svågern hade Utan dina andetag - Kent/Carolina Wallin Perez...supervackert!

• lärkan

Följ ert hjärta och magkänsla!! Tycker ni att dessa två sånger är vackra (vilket de i allra högsta grad är, de är underbart vackra och väldigt passande bröllopssånger) då ska ni absolut välja dessa!!

Lycka till <3
    Anna

Livet är som musik. Det måste komponeras efter gehör, känsla och instinkt, inte efter fasta regler.
Svar på tråden Hur ska man kunna välja låt??