• glada augustibruden

Vilsen...

Nu är jag helt vilsen....igen....
    Har nu planerat bröllopet i sex månader och vet precis hur vi ska ha det men har på senaste tiden blivit tveksam till om det är detta jag/vi vill!
    Vi har planerat att ha ett litet bröllop med bara närmaste släkten o sedan en trerätters middag.
    Blir ca 35 personer.
    Saken är den att jag läste en tråd här på forumet om flera som åkte i väg utomlands och gifte sig för att de kände att det var DERAS DAG, DERAS BRÖLLOP! Varför passa upp på 35 personer på sin egen bröllopsdag om ni förstår vad jag menar? Precis så känner jag också!!!!! Vi är inte så särskilt tajta alls i vår släkt, alla blir säkert glada för att vi gifter oss men det gör dem varken till eller från egentligen. Varför ska vi då lägga ner en massa pengar o planering på dem samt se till att de är nöjda på VÅR BRÖLLOPSDAG!? Vi har en ny liten ìdè om att bjuda alla vi vill ska komma + all släkt vi vill ska komma( ca 80 personer) till bröllopet o sedan bjuda på massor med champange o tårta hemma i vår trädgård o sedan sticka på vår bröllopsresa på kvällen direkt. Vi hade tänkt vänta en vecka.
    Är detta sniket tycker ni? Är det bättre at ha traditionell middag? Vi har ju inte råd med middag till alla vi känner- vi tycker ju egentligen att det viktigaste är att vi blir gifta men det vore väldigt kul om alla våra vänner o släktingar kunde vara med!
    Hoppas ni förstår mitt lite luddiga inlägg...

• Svar på tråden Vilsen...
  • Pinkgrape

Jag tycker det låter som ett perfekt alternativ för er, utifrån vad du skriver och berättar. Jag tycker inte alls att det är en dålig idée, tvärtom, det är väl superbra? :) Då får ju alla vara med och fira, men ni slipper "passa upp" på någon och då får ni ju mer tid för er. Är det så ni vill ha det, så tycker jag definitivt att ni köra på det!

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • glada augustibruden

Va kul att du tycker det!!!!!!
    Jag känner mig lite dum- är väl för traditionell i ryggmärgen...
    Vi tycker också att det känns som ett bra allternativ, inte ett stelt traditionellt bröllop utan mingel o mycket bubbel!
    Mycket skratt och tårar kommer det bli också- inte sitta stelt o sippa vin som vid en middag.
    Bara ingen tycker att vi är snåldjåpar för att vi inte bjuder på mat....? Men det kommer ju att framgå av inbjudan vad som serveras.

• glada augustibruden

Glömde skriva att själva bröllopet i kyrkan kommer att vara mycket traditionellt med fina kläder, musik o textläsning.
    Jag känner att det egentligen är det viktigaste- att jag o min blivande får en fin vigsel som vi gärna vill dela med oss av!

• Pinkgrape

Jag skulle inte alls tycka att det var snålt, om jag var på ett sådant bröllop. Jag skulle tycka att det var jättemysigt :)

Personligen skulle jag dock inte orka åka iväg redan samma kväll, så jag skulle nog satsat på en mycket liten middag på resturang med bara våra föräldrar och syskon och sedan dra oss iväg på hotell för natten :) Men det är ju bara jag det :P

Vi hade tänkt göra precis så först, men för oss blev det tvärtom. Middagen och festen har bara växt eftersom och just nu blir det fest med ca 80 gäster :P

• glada augustibruden

Va skönt att du säger det!
    Ojj då 80 gäster- ingen dålig middag o fest! Vad har ni för budget?
    Vi hade 70 personer på sonens dop o hade fullt sjå med att hälsa och prata med alla!
    Just därför orkar vi åka i väg samma kväll- vi behöver inte anstränga ihjäl oss hela bröllopsdagen, även om det är mycket folk så blir det så lättsamt och enkelt!

• Moemoe

Tycker också det låter som en bra idé, måste ju inte vara middag bara för att det är bröllop. Har en vän som ska gifta sig nästa år med som inte har råd att bjuda alla på middag, så de ska köra mer migel-fest, hyra en lokal som har bar och dj (de har ingen trädgård att mingla iGlad).

• Kattpoet

Om det känns mer som er, gör det. Detta är en dag som ni ska minnas. Hoppas det är soligt och fint den dagen.

• Pinkgrape
    glada augustibruden skrev 2011-04-20 21:51:02 följande:
    Va skönt att du säger det!
    Ojj då 80 gäster- ingen dålig middag o fest! Vad har ni för budget?
    Vi hade 70 personer på sonens dop o hade fullt sjå med att hälsa och prata med alla!
    Just därför orkar vi åka i väg samma kväll- vi behöver inte anstränga ihjäl oss hela bröllopsdagen, även om det är mycket folk så blir det så lättsamt och enkelt!
    Nej, men vi, våra familjer och vänner är inte så fina i kanten, så det blir buffé med kuvertavgift och betalbar på kvällen ;P
    Vår budget är 20 000kr, men där kommer ju alltså inte mat och alkohol ingå, dock allt annat.

Jamen då har ni ju redan gjort bort en storfest en gång, så ni vet ju hur det är ungefär.. tror det kommer bli jättebra och klart ni kan åka iväg samma kväll också. Jag tror det blir toppen! :D
Svar på tråden Vilsen...