• Sara1291

    Småbröderna som brudfölje?

    Hejsan!

    Jag och min blivande håller på att planera bröllop i februari 2012. Jag känner inte för att ha några brudtärnor men däremot har jag 6 yngre bröder som jag gärna vill göra ett brudfölje av :P de två yngsta kommer vara 3 respektive 4 när vi gifter oss, men jag vill ju gärna att alla ska vara med.

    * Hur gör man?
    * Går de före eller efter brudparet? (Jag och m2b ska gå in tsm i kyrkan).
    * Och hur blir det på tillbakavägen.. 

    Om du har tips eller idéer dela gärna med dig.  

  • Svar på tråden Småbröderna som brudfölje?
  • ClaraH

    Generellt sett brukar näbbar gå först in i kyrkan före brudparet och marskalkar (och tärnor, men det är ju inte aktuellt i det här fallet) går in efter brudparet. När man går ut efter vigseln brukar bruparet gå först, sedan näbbar osv.

    Om de är näbbar eller marsalkar tycker jag beror lite på åldern, de minsta är självklart näbbar, men hur gamla är de andra?


  • Sara1291

    Tack för svar! Åldersföljden går såhär Lillebror 1 - 18 år Lillebror 2 - 13 år Lillebror 3 - 10 år Lillebror 4 - 9 år Lillebror 5 - 4 år Lillebror 6 - 3 år Nu skriver jag deras ålder vid bröllopet. Gud så många bröder jag har men den äldsta är mitt enda helsyskon. Tack för svar

  • ClaraH

    Den äldsta ska ju helt klart vara marsalk och kanske han på 13 år också, sedan kan ju resten ingå i brudnäbbet.

  • Sara1291

    Tack så Jättemkt för hjälpen. Ska försöka ordna det så. Idag fick jg veta att min låtsasmamma ska ha barn i december. Alltså 2 månader innan mitt bröllop ..

Svar på tråden Småbröderna som brudfölje?