• Mirjami

Kemisk peeling? Fillers?

Har någon här testat kemisk peeling och kan säga ungefär vilket pris man kan räkna med och om det är bra? Finns ju olika typer, men aha-behandlingar är för svaga då jag har som ett extra lager hud känns det som så de tar inte på djupet. En riktigt stark behandling verkar för smärtsam och otäck, men det finns cosmic peel och glycolic mask som verkar ok, men jag har ingen aning. Ska gå på konsultation innan, inga priser ges innan de sett mig. Men vad brukar det ligga på ungefär? Och om man vill göra dekollage och axlar, vilken lämpar sig bäst då?

Har någon här också testat sk fillers? För rynkor, läppar med mera? Jag har en megarynka mellan ögonbrynen nämligen som börjar få sällskap av två till, och jag är bara 30 år gammal. Min mamma har inte ens så djupa rynkor! Ser man mysko ut eller ser det naturligt ut? Jag vill även testa det sk Mona-Lisa leendet, en fyllning av läpparna som ger munnen ett gladare intryck utan att egentligen förstora läpparna.

Finns det någon med lite erfarenhet inom dessa områden?

• Svar på tråden Kemisk peeling? Fillers?
  • perfektionista

Är du säker på att AHA-behandlingar är för svaga? Det finns olika styrkor. Bra att du skall gå på konsultation innan, men se till så att de inte säljer på dig behandlingar som är onödigt starka, för man bör ju inte gå på med för mycket utan tänka långsiktigt. AHA-behandlingar är verkligen väldigt bra mot många hudproblem. Andra mer avancerade behandlingar som tex laser kan ge andra mindre önskvärda effekter, som t ex pigmentförändringar om man har otur.

Man kan fylla ut bekymmersrynkan med t ex Restylane. Det fungerar olika bra på olika personer, mnen det kan vara värt att testa. Hellre fillers än Botox, tycker jag, men ofta använder man båda.

Lycka till!

• Mirjami

Jag behöver inte göra något av det jag tänkt! Hon ansåg inte alls att jag behövde vad jag trodde utan hon tyckte det räckte med Medicinsk ansiktsbehandling, vilket var en bråkdel av priset av vad jag förväntat mig. Rynkan behöver filler, men hon tyckte det var onödigt nu och att vi skulle se vilket resultat ansiktsbehandlingen gav först. Min dubbelhaka hade de behandling för, men hon sa sig inte kunna garantera önskat resultat och då var det pengarna i sjön. Så från ett antal tusen till inte ens 800 kr! Så det var hellre råd att undvika onödiga behandlingar än att sälja på mig en massa. Så jag går tillbaka, för hon gav ett mycket seriöst intryck just därav!

• Thessa01

Ja fast låt då inte en hudterapeut ge dig en filler. Det låter harmlöst, men man sticker i områden med nerver etc, som kan göra att ansiktet blir slappt etc om personen sticker fel. Gå tll en sjuksköterska eller helst läkare för det. Uppdrag granskning tog upp faran med fillers av outbildade personer nu i veckan.

Men skönt att du fick ett bra pris för att bli fin!

• Kattpoet

Det finns ett sett till att få bort  rynkor i ansiktet,  gå till en optiker och  kolla om du behöver glasögon   och sedan kan du prova med att skratta mer och oroa dig mindre.

• förlovadflicka
    Mirjami skrev 2011-05-20 09:05:56 följande:
    Jag behöver inte göra något av det jag tänkt! Hon ansåg inte alls att jag behövde vad jag trodde utan hon tyckte det räckte med Medicinsk ansiktsbehandling, vilket var en bråkdel av priset av vad jag förväntat mig. Rynkan behöver filler, men hon tyckte det var onödigt nu och att vi skulle se vilket resultat ansiktsbehandlingen gav först. Min dubbelhaka hade de behandling för, men hon sa sig inte kunna garantera önskat resultat och då var det pengarna i sjön. Så från ett antal tusen till inte ens 800 kr! Så det var hellre råd att undvika onödiga behandlingar än att sälja på mig en massa. Så jag går tillbaka, för hon gav ett mycket seriöst intryck just därav!
    dubbelhaka.se finns övningar man kan göra för att få bort den... Jag och fästmannen var jätteflummiga en gång och han bara "vi kollar om dubbelhaka.se finns" och så var det en seriös sida! XD
Svar på tråden Kemisk peeling? Fillers?