• ninen

    Tankar om brudbukett

    Hej allihop! Har börjat tänka mkt på brudbuketten. Vad tycker ni man ska tänka på förutom att man
    såklart ska tycka den är fin och tycka om färgerna. Ska färgerna matcha klänning och brudgummens kläder?
    Ge mig era tankar om det hela så vet jag kanske bättre vilka färger jag vill ha. Tack!  

  • Svar på tråden Tankar om brudbukett
  • Pinkgrape

    Jag tycker man ska välja det man själv vill ha, om det finns tillgängligt :) Jag våndades oerhört över min brudbukett. Jag hittade inga blommor jag gillade och jag hade ingen aning om vilken färg jag ville ha och inget kändes rätt. Tillslut blev det inga blommor, utan en fjäderbukett med små pärlor i. Jag valde dock att matcha den med vårt färgtema, det är svart, vitt och rosa. Buketten kommer vara med svarta, vita och rosa fjädrar och vita pärlor.

    Vad har ni för färgtema? :)


  • ninen

    Pinkgrapi har inget speciellt färgtema då det är ett väldigt litet bröllop och där vi bara ska gå ut på restaurang efteråt. Men manvill ju ha en snygg bukett som ska vara med på bilderna och i kyrkan.Drömmer Frågan är då om det är snyggast om den matchar min blivandes klädsel. Han kommer ha en guldgul väst under kostymen som jag tänkte skulle matchas i buketten. 

  • Pinkgrape
    ninen skrev 2011-04-15 21:50:41 följande:
    Pinkgrapi har inget speciellt färgtema då det är ett väldigt litet bröllop och där vi bara ska gå ut på restaurang efteråt. Men manvill ju ha en snygg bukett som ska vara med på bilderna och i kyrkan.Drömmer Frågan är då om det är snyggast om den matchar min blivandes klädsel. Han kommer ha en guldgul väst under kostymen som jag tänkte skulle matchas i buketten. 
    Men det är väl en jättebra tanke, att matcha honom lite :) Ifall du hittar några blommor i den färgen som du gillar. Buketten behöver ju inte vara enbart den färgen heller, utan du kan ju ha två eller tre olika färger :)

    När ska ni gifta er? :)
  • Kattpoet

    Jag hade en liten bukett med margariter och tistel, japp tistlar, scotlands blomma, hade velat ha blåklint men det var fel årstid för dem.

    Jag har en vän som hade små solrosor som sin brukbukett  när hon gifte sig om hösten, en släkting hade  påskliljor när det gifte sig vid påsk  och  sett folk med  astrar till höstbuketter.

     

  • TheD

    Det man vill ha!!! Själv kollade jag på bilder och sen fastnade jag för en bukett som är jag.. helvit och stilren! :D

  • ninen

    Tack för fina input. Har funderat på om jag skulle ha gult i buketten för att matcha hans väst, men tycker väldigt mkt om rosa också så skulle vilja ha med det. Tycker det är snyggast om det inte blir mer än kanske 3 färger. Hade rosa, gult & grönt varit fint? Eller rosa, gult & vitt? 
    Tycker det har varit jättesvårt att hitta snygga inspirationsbilder på brudbuketter med gult i!! Är kanske inte den vanligaste färgen man väljer....Förvånad 
    Ska gifta oss 28 maj, så hade varit skönt att komma fram till något. 

  • A loves A
    ninen skrev 2011-04-15 22:43:09 följande:
    Tack för fina input. Har funderat på om jag skulle ha gult i buketten för att matcha hans väst, men tycker väldigt mkt om rosa också så skulle vilja ha med det. Tycker det är snyggast om det inte blir mer än kanske 3 färger. Hade rosa, gult & grönt varit fint? Eller rosa, gult & vitt? 
    Tycker det har varit jättesvårt att hitta snygga inspirationsbilder på brudbuketter med gult i!! Är kanske inte den vanligaste färgen man väljer....Förvånad 
    Ska gifta oss 28 maj, så hade varit skönt att komma fram till något. 
    Googla på wedding bouquet yellow så kommer det upp många fina buketter!

    Hoppas att du hittar något du gillar!
  • ninen

    WOW!!Skrattande Jättefina förslag på buketter. Nu känns det mkt bättre. Ska nog komma fram till nåt.Glad Tusen tack
    för hjälpen! 

  • Pinkgrape
    ninen skrev 2011-04-15 23:19:19 följande:
    WOW!!Skrattande Jättefina förslag på buketter. Nu känns det mkt bättre. Ska nog komma fram till nåt.Glad Tusen tack
    för hjälpen! 
    Jag tror definitivt att du kommer hitta något som blir alldeles perfekt! Lycka till :D
  • Kattpoet

    Har du funderat på ranunklar?  Det finns sorters som är båda gula och rosa och de ser ut som rosor.

     

     

  • ninen

    Ja ranunklar är verkligen fina dom med. Vet du hur hållbara dom är? I förhållande till typ rosor?

  • Kattpoet

    Gha vi beh;ver f[ hit passionsblomma, hon verkar veta allt om blommor.
    Vad jag vet ska den vara lita hållbar som rosor. 

  • bumbibjörn

    Varför inte matcha bandet runt brudbuketten i guld? Då tar du upp färgen där o kan välja blommor mer fritt. Rosa, vitt o grönt m guldband låter snyggt.

  • ninen
    bumbibjörn skrev 2011-04-16 12:34:19 följande:
    Varför inte matcha bandet runt brudbuketten i guld? Då tar du upp färgen där o kan välja blommor mer fritt. Rosa, vitt o grönt m guldband låter snyggt.
    Vilket bra idé! Då kan jag strunta i de gula blommorna om jag inte tycker det passar. Tack för tipset.
  • kandersson174

    Eller så låter du din blivande välja bukett till dig och så blir det en överraskning! :)

  • Sebastiána

    Jag gillar alla färger, men har fastnat för vitt och grönt. Hur min bukett kommer att se ut blir en överaskning. Jag sa bara till floristen att jag ville ha en bukett med vita blommor för max 300:-

  • Sebastiána
    kandersson174 skrev 2011-04-18 10:01:39 följande:
    Eller så låter du din blivande välja bukett till dig och så blir det en överraskning! :)
    Det där är en sed som jag skulle vilja anamma, men min blivande vågar inte. Han tycker inte att han kan det där med färg och form och blommor (men det är ju därför man har florister!). Så gulligt om han mötte mig vid fotograferingen med en bukett som han valt!
Svar på tråden Tankar om brudbukett