• Tinzi

Text på burk vid baren??

Vi skall ha en vit stor burk vid baren där all dricka står (självbetjäning) Vill ej ha fasta priser (alla kanske inte har kontanter etc) Men vill gärna att folk lägger en slant OM DOM VILL:

Vad hade ni skrivit?
    Dricks? ;)

• Svar på tråden Text på burk vid baren??
  • livan86

Till Bröllopsresan?!

Dricks till brudparet?

• Tinzi
    livan86 skrev 2011-04-15 10:19:50 följande:
    Till Bröllopsresan?!

Dricks till brudparet?
    Ah, dricks till brudparet låter bättre! 

(Dricks så vi kan köpa drinkar sen) ;)
  • Bröllop201187

Fria bidrag ska vi skriva

• Pinkgrape

Om ni inte behöver pengarna till något speciellt, tex hjälp att finansiera bröllopsresan eller alkoholen ni köpt in, varför ens be om pengar överhuvudtaget?

• TheD
    Pinkgrape skrev 2011-04-15 23:20:48 följande:
    Om ni inte behöver pengarna till något speciellt, tex hjälp att finansiera bröllopsresan eller alkoholen ni köpt in, varför ens be om pengar överhuvudtaget?
    Jag är lite inne på ditt spår...
  • Pinkgrape

Jag är definitivt inte den som tycker det är dumt att ta betalt av sina gäster. Vi kommer förmodligen ha både kuvertavgift och betalbar på vår bröllopsfest, men det kommer ju oavkortat gå till att täcka kostnaderna för mat och dricka. Absolut inte för att tjäna något på det, vi vill bara att så många som möjligt av våra nära och kära ska kunna närvara :)

Ursäkta mig, men att ta betalt fast man inte behöver det, det tycker jag känns lite... ja, jag vet inte rätt ord, men lite.. fel.. helt enkelt.

• Bröllop201187

Vi ska ha det för att det inte ska lämnas halv tomma flaskor och burkar överallt =) Och för att finansiera alkoholen =)

• Pinkgrape
    Bröllop201187 skrev 2011-04-16 00:02:22 följande:
    Vi ska ha det för att det inte ska lämnas halv tomma flaskor och burkar överallt =) Och för att finansiera alkoholen =)
    Är det inte bättre att sätta ett fast pris då? Tex 10kr per öl/vinglas/drink?
    Jag tänker bara för att om det är fritt val att lämna en slant, hur många gör det då?
    Haha fast ni kanske bara har helbussiga gäster :) Skulle vi förmodligen också ha, men vi behöver få in pengarna lite mer säkert :P
  • Bröllop201187

Vi har sagt så här, det vi får in som fra bidrag är ett jätteplus för oss. Men får vi inte in så mkt, så finns det inte så mkt vi kan göra.. För vi vill att folk ska kunna lägga det dom känner för. Och helt ärligt så tror jag att alla lägger något, så har alltid min släkt funkat iallafall.. Det är nog lite annorlunda med M2B släkt..... Men vi skrev det i inbjudan oxå så det vore väll fan om dom skulle missa det !

• Tinzi
    Pinkgrape skrev 2011-04-15 23:20:48 följande:
    Vi behöver pengar för att finansiera alkoholen, tycker dock inte det känns så kul att skriva det.

Drinkpeng kanske vi skriver isf.... 
  • Tinzi
    Pinkgrape skrev 2011-04-15 23:37:41 följande:
    Jag är definitivt inte den som tycker det är dumt att ta betalt av sina gäster. Vi kommer förmodligen ha både kuvertavgift och betalbar på vår bröllopsfest, men det kommer ju oavkortat gå till att täcka kostnaderna för mat och dricka. Absolut inte för att tjäna något på det, vi vill bara att så många som möjligt av våra nära och kära ska kunna närvara :)

Ursäkta mig, men att ta betalt fast man inte behöver det, det tycker jag känns lite... ja, jag vet inte rätt ord, men lite.. fel.. helt enkelt.
    Men vem har sagt att vi inte behöver det? Vi behöver verkligen det, gubben jobbar över för att vi skall ha råd m. vårt bröllop, är luspanka för att få vår dag, så det vore ju inte fel att få in 1/5 av kostanderna för alkoholen, Jag har inte nånstans sagt att vi inte behöver pengarna.

Vi kommer ha ett stort urval och jag tycker det känns bättre att låta folk betla OM DOM VILL och KAN än at tta ut fasta avgifter. Dessutom handlade väl inte trå den om VARFÖR det är ju min ensak, utan om VAD jag skall skriva på burken. 
  • Pinkgrape
    Tinzi skrev 2011-04-16 08:46:35 följande:
    Men vem har sagt att vi inte behöver det? Vi behöver verkligen det, gubben jobbar över för att vi skall ha råd m. vårt bröllop, är luspanka för att få vår dag, så det vore ju inte fel att få in 1/5 av kostanderna för alkoholen, Jag har inte nånstans sagt att vi inte behöver pengarna.

Vi kommer ha ett stort urval och jag tycker det känns bättre att låta folk betla OM DOM VILL och KAN än at tta ut fasta avgifter. Dessutom handlade väl inte trå den om VARFÖR det är ju min ensak, utan om VAD jag skall skriva på burken. 
    Jag har inte sagt att ni absolut inte behöver pengarna, men du skrev inte heller ut någonstans att ni behövde pengar för att finansiera alkoholen. Jag kastade bara ut frågan varför man tar betalt om man inte behöver pengarna till något speciellt.

Herrejisses... du gör väl precis vad du vill... fiskade mer bara efter varför ni valde att göra på det sättet, för då kanske är enklare att komma på något fyndigt att skriva på burken.

Vissa tar betalt för att tex skänka pengarna till någon välgörenhet eller liknande.

Sen att skriva "(Dricks så vi kan köpa drinkar sen) ;)" även om det mest var på skämt, vilket jag uppfattade, så tyder det ju dock lite på att det egentligen är pengar som ni inte behöver, men vill få in ändå. Eller det var så jag tolkade det.
  • Tinzi

Eftersom vi vill att gästerna skall lägga om dom vill och kan kommer vi skriva drinkpeng tror jag. Återstår att se. Det skall iaf vara helt frivilligt, och får vi in något så blir vi jätte glada såklart. (inget vi förväntar oss, ligger det enkronor där blir vi glada iaf :)

Sen vill vi inte skriva orsaken till varför vi behöver pengar, det känns som vår angelägenhet, vi har ju redan önskat oss pengar till bröllopsresan i present och vill inte skriva det igen.

Sen Pinkgrape så kändes det faktiskt lite som att du antog att vi ej behövde det då du skriver att det är :fel om man ej behöver det? jajaj, färdig diskuterat känner jag, vi har fått några tips, tack! 

• Kattpoet

Lägg en slant i mig,
    för drinken  till  dig.
    Kostnad är eget förslag,
    men snäll drick och var glad. 

• Tinzi
    Kattpoet skrev 2011-04-17 12:41:33 följande:
    Lägg en slant i mig,
    för drinken  till  dig.
    Kostnad är eget förslag,
    DEN tar vi! Sicken bra! Toppen! TACK :)
  • Tinzi
    Bröllop201187 skrev 2011-04-16 00:02:22 följande:
    Bra tänkt!
  • Pinkgrape
    Kattpoet skrev 2011-04-17 12:41:33 följande:
    Lägg en slant i mig,
    för drinken  till  dig.
    Kostnad är eget förslag,
    Haha den var ju superbra! :D
    Tinzi skrev 2011-04-17 17:51:59 följande:
    DEN tar vi! Sicken bra! Toppen! TACK :)
    Jag tycker också att ni ska ta den :)
Svar på tråden Text på burk vid baren??