• Diamanten90

    Programhäftets framsida

    Jag har programhäftets innehåll klart, men hur ska framsidan se ut? Idétorka här och sambon vet inte heller. Pärmen är av tjockare papper som inte går in i printern och de är färdigt utklippta. Har en del stämplar men vet inte alls vad det ska stå på framsidan. Har rosa/vit/silver som tema och pärmen är rosa. Har svart och silver stämpeldynor och stämplar i form av olika mönster, hjärtan, ord (men INTE "program"), bokstäver och siffror. Tänkte först ha datumet längst ner men sambon tycker att det är för stora siffror och att det inte riktigt passar att bara ha dem på raden 280511. Kan någon komma med inspiration eller ideér?


    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:38
    Glömde att skriva att programhäftet är högre än det är brett. Alltså långsmalt, som en A4 vikt på längden men lite kortare.
  • Svar på tråden Programhäftets framsida
  • Diamanten90

    Och så kommer jag ju att skriva ut texten på datorn så vilket papper ska jag ha under program och datum?

  • Miceme

    Du kan inte köpa matta silverpapper och skriva ut på direkt?

    Stämplingen ser bäst ut på alternativ 2

  • Diamanten90

    Håller med om stämplarna. Ska försöka hitta silverpapper att använda:) Börjar bli nervös nu när det är så mycket att fixa inför bröllopet och då börjar jag må lite halvdåligt:p Hoppas att jag hittar allt som ska hittas smidigt!

  • Miceme
    Diamanten90 skrev 2011-04-13 14:27:48 följande:
    Håller med om stämplarna. Ska försöka hitta silverpapper att använda:) Börjar bli nervös nu när det är så mycket att fixa inför bröllopet och då börjar jag må lite halvdåligt:p Hoppas att jag hittar allt som ska hittas smidigt!
    Monogramet är superfint!!
    Allt kommer bli jättebra, men av en anledning brukar materialet man ska beställa alltid vara slut i de färger man vill ha!!
  • hoodilady
    Diamanten90 skrev 2011-04-13 12:49:50 följande:
    Hoodilady: Ingen dum idé med en gördel! Ser ju riktigt fint ut:) Men måste nog ha någonting på pärmen i alla fall så det inte blir så jättetomt. Kanske bara stämplar i härnen eller nåt?
    Less is more ;)
     gör en lite bredare gördel så blir det inte tomt!
  • hoodilady
    Diamanten90 skrev 2011-04-13 13:53:08 följande:
    Det sket sig i förra inlägget. Råkade trycka på fel knapp:p
    Här är två exempel som jag slängt ihop. Tycker att det ser för tomt ut. Och jobbigt att skriva för hand! Funderar på att kanske skriva ut och på finare silver papper och använda 3d kuddar. Vad tycker ni? Och stämplar i alla hörn eller bara i 2?



    Jag skulle personligen inte skriva "Program" på framsidan, gästerna kommer förstå ändå vad det är!
    Tycker att monogrammet endast vore sjukt snyggt i designsynpunkt! Många är så rädda för att ha mycket luft och tomt utrymme, men det är oftast då det blir snyggast..
  • lepaus
    Miceme skrev 2011-04-13 13:48:47 följande:
    Det är nog en bra tanke med gördeln för jag tänkte att du kunde gjort så också precis efter jag postat förra inlägget.

    Great minds think alike! Cool
  • RiNa
    Diamanten90 skrev 2011-04-13 14:16:30 följande:


    Här är monogrammet jag ska använda:)
    Åh vad fint! Var hittade du det? Har du något speciellt program?
    Ang att skriva program eller ej, så kommer vi skriva Festprogram eller Bröllopsfest
  • Miceme
    lepaus skrev 2011-04-13 17:34:45 följande:
    Great minds think alike! Cool
    Skrattande
  • Diamanten90

    Tack för alla synpunkter! Blir ju enklast att göra om jag inte har så mycket text:) Ska prova mig fram och se om det skulle räcka med bara monogramet:) Jag mins faktiskt inte varifrån jag fick tag i monogramet. Var så länge sedan jag hittade det!


    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
Svar på tråden Programhäftets framsida