Aaaaaah! Vad göra med huden?
Den senaste tiden har jag märkt att huden blir med finnig och fet när jag har mens. Efter mensen är den jämn och fin igen. Nu har jag räknat ut att jag ska ha mens på bröllopet. Vad göra???
Den senaste tiden har jag märkt att huden blir med finnig och fet när jag har mens. Efter mensen är den jämn och fin igen. Nu har jag räknat ut att jag ska ha mens på bröllopet. Vad göra???
Finns det inte några tabletter så att du kan skjuta på den? Jag vet att om man äter p-piller ska det gå att äta pillren i en viss ordning så att man flyttar på mensen.
Prova Öljäst-tabletter. Du ska äta dom hela tiden, alltså inte bara undre mensen. De finns i hälsokosthandeln, ca 60-70 kr för en burk med 100 tabletter. Du ska ta 6 tabletter en gång om dagen så du behöver två burkar i månaden men det är det värt. Och så finns ju Body Shops Aloe vera serie som är mild och lugnande för huden. När finnarna är ett faktum kan du prova med att lägga en yttepytte liten dutt kortisonalva på den under natten. Kortisonet lugnar inflammationen i finnen. Funkar superbra för mig. Oftast förvinner finnen på nån dag. Stryk på salva så snart du känner att en finne är på gång, har du tur försvinner den innan den blir en riktig finne.
Ren Aloe-vera-gel är läkande och lugnande för huden,,, prova det!
Primolut Nor finns det en tablett som heter, finns att få hos barnmorskan eller så. Med den kan man skjuta på mensen... tror det var upp till två veckor. Hur man sen mår minns jag inte riktigt, länge sen jag provade, men det fungerar i alla fall.
Jag skulle nog kolla hälsokostaffärerna i första hand efter ren Aloe-Vera-gel. Har för mig att apotekens aloe-vera är utblandad med en massa grejer.
Ett tips är "Basiron" som finns att köpa på Apoteket & är ett läkemedel mot acne. Tvätta ansiktet med det två gånger om dagen, så håller sig huden jättefin! Om du har tänkt att sola eller så innan bröllopet ska du dock inte använda Basiron, då det kan lämna "fläckar" på huden (alltså inte om du bara är ute i solen, men om du på riktigt solar).
Hej,
Det är hormonerna som rusar vid ägglossning och därför ökar på talgproduktionen.
Därför får nästan alla tjejer några mens finnar. 3 veckor fin hud och en dålig är vanligt.
Bäst är att ha en bra bashudvård. Tvätta och smörja morgon och kväll.
Stressen öka också på problemet.
Bäst är att inte börja med några experiment nu innan, det kan sluta i katastrof...
Har du en bra rengörings mjölk och en bra fuktcreme så fortsätt med dom.
Försök att ta hand om hela dig, sov ordentligt, rör på dig, ät bra mat, skippa alkohol och
rökning. Och uteslut det "vita" alltså vetemjöl, socker och lactos.
Jobbar som hudterapeut, så brukar ha rätt många blivande brudar så här års...
Om du behöver aloe vera gel så har jag möjlighet att beställa hem MVH Jennifer
Hmmm... Jag har problemhy så det skriker om det med eksem och en genetisk hudsjukdom. Och just runt mens får jag samma besvär, så jag började med något jag haft så länge förr och älskade då och därför återgår till- P-SPRUTAN!!! Guds gåva till oss kvinnor (om man inte planerar barn just nu då). Ingen mens, inga pms-besvär (till gubbens lycka) och inga hudbesvär orsakade utav hormoner! Så nu är det bara behandling utav sjukdomen och eksemen som krävs, något solen bidrar till, tjoho!