• Pingstbrud2011

    Tärnklänningar! Vart köper ni dom?

    Jag vill att mina tärnor ska ha enkla men snygga tärnklänningar som dom kan använda sen också. Någon som har förslag på vart man köper såna?

  • Svar på tråden Tärnklänningar! Vart köper ni dom?
  • FriPhi

    Precis överallt :)
    H&M, Vila, Bonprix, Nelly, Asos, Gina Tricot, Lindex, Ellos, Kappahl, Zara, Mango, Filippa K, Åhléns, Indiska... Om du vet i vilken färg, kan du få mer specifika tips.

  • Pingstbrud2011

    Gärna i typ rosa eller ljusare grön :) Tycker jag har letat överallt, men hittar inget som passar. Har till och med kikat på Asos och Forever21.

  • misscat81

    Mina tärnor köpte sina gröna klänningar på lightinthebox.com, måttbeställda. Den ena provade sin idag, den satt perfekt och var superfin! De har väldigt stort utbud och bra priser, rekommenderas!

  • FriPhi

    Ok, jag är på jakt efter två tärnklänningar i rosa till två tjejer som precis har fått barn när jag ska gifta mig och när jag letat tycker jag att jag hittat jättemycket fint i rosa - som de tyvärr inte kommer kunna ha... men det klart, man hittar ju alltid saker när man inte behöver det, för då är man ju inte lika kräsen.


    Jag kan också rekommendera lightintebox, köpte min brudklänning därifrån och det tog knappt en månad tills jag fick den. Dollarn är ju så låg nu och alla klänningar går att få i rosa.

    Annars så får du gärna specificera ännu mer, vilken rosa, längd, axelbandslöst osv. Jag tänkte bombadera dig med sånt som jag tyckte var fint när jag letat, men det är ju ingen idé om det ändå inte är vad du är ute efter. Har för mig att de hade en del rosa på Haléns också.

  • prinsessanogrodan

    Vi har beställt en Forever Yours via en bröllopsbutik. En underbar blåklintsblå klänning

  • Pingstbrud2011
    FriPhi skrev 2011-04-10 14:44:26 följande:

    Ok, jag är på jakt efter två tärnklänningar i rosa till två tjejer som precis har fått barn när jag ska gifta mig och när jag letat tycker jag att jag hittat jättemycket fint i rosa - som de tyvärr inte kommer kunna ha... men det klart, man hittar ju alltid saker när man inte behöver det, för då är man ju inte lika kräsen.


    Jag kan också rekommendera lightintebox, köpte min brudklänning därifrån och det tog knappt en månad tills jag fick den. Dollarn är ju så låg nu och alla klänningar går att få i rosa.

    Annars så får du gärna specificera ännu mer, vilken rosa, längd, axelbandslöst osv. Jag tänkte bombadera dig med sånt som jag tyckte var fint när jag letat, men det är ju ingen idé om det ändå inte är vad du är ute efter. Har för mig att de hade en del rosa på Haléns också.


    Du får gärna bombardera :D Mina tärnor är av den kurviga varianten och båda har ganska stor byst. Dom vill nog gärna ha axelbandslöst eller tunna axelband. Jag ser helst att klänningen går till knäna eller strax ovanför. Ska ju vara lite kyrkvänligt ;)  Kan du hjälpa mig tror du? :)
  • Lillskoj

    Mina köpte sina från Karen Millen... Skrattande (bild i galleri)

  • Pingstbrud2011

    Nu har jag äntligen hittat ett par tärnklänningar till mina flickor :D
    Blev två cocktail klänningar i lite finare material. Vi har letat runt överallt i varenda butik i hela västerås och inte hittat nåt som passar. Förräns vi gick in i sista butiken "Rigolo" Som säljer finkläder till kanonpriser!

    Två rosa prinsessdrömmar med tillhörande sjal. Syrran var i extas och sade: Jag tar aldrig av mig den här. Jag känner mig som en prinsessa!

    Så kul!

    Tack för hjälpen allihopa! :D

Svar på tråden Tärnklänningar! Vart köper ni dom?