• mikita
    Äldre 9 Apr 19:27
    2367 visningar
    5 svar
    5
    2367

    Hjälp med brudgummens kläder

    Hej!
    Var och tittade på kläder till brudgummen idag. Hittade jättefin lång kavaj (istället för frockcoat), väst, kvravatt...rubbet. Allt var frid och fröjd tills det visade sig att stället inte hyr ut ljusa kavajer/frockcoats...så vi måste köpa det för 8500!!! Vilket jag tycker är dyrt även som köpepris. Har ni tips på var man kan köpa hyfsat billiga och snygga kavajer, gärna längre modell? Ljust grå eller silver är färgen vi är ute efter. Affär eller hemsida spelar ingen roll.

    Känns extra bra att BT:s budgetpost för hyra av brudgummens klädsel ligger på 900 kr...hade vi valt en mörkare färg  (exakt samma klädsel alltså, bara annan färg) hade hyran för oss blivit 5000 kr. Jag förstår att det är svårt att sätta schablonpriser, men 4000 kr i skillnad... och då pratar vi hyra av KAVAJ, inte frack eller smoking.  Eller har vi varit på ett extremt dyrt ställe? De hade märket Cavalier på allt de hyrde ut/sålde.

    Det är 7 veckor kvar, inte hinner vi beställa från Kina? Eller vad tror ni?

    Tacksam för all hjälp, budgeten har spruckit sedan länge ändå. Det här hjälpte inte direkt...

  • Svar på tråden Hjälp med brudgummens kläder
  • Pinkgr­ape
    Äldre 9 Apr 19:32
    #1

    Du kanske kan hitta något här www.mytuxedo.co.uk/


  • Oniq
    Äldre 9 Apr 19:57
    #2

    Var bor ni då?

    I falun/borlänge går det på 2700-2900 att hyra komplett uppsättning (frockcoat) till mannen. Då ingår allt utom kalsonger & strumpor ;)

    Jag reagerade också på BTs budget då den bara var en tredjedel av slutsumman.. men priserna du fått slog ju rekord :)

  • Sassab­rassam­andelm­assa
    Äldre 9 Apr 20:27
    #3

    Skulle tro att du kan få allt det du vill ha för under 3000kr på www.suitopia.se
     

  • Popcor­n81
    Äldre 24 Apr 00:45
    #4

    Bröllops-festkläder i Bålsta har Frockcoat för uthyrning för 2500-2700:- Anledningen till att man måste köpa vitt/ljust är att det sällan blir rent nog att kunna hyras ut igen. En kund vill säkert inte ha något med fläckar på som inte gott bort i tvätt sedan tidigare.

  • mikita
    Äldre 24 Apr 21:26
    #5

    Det är fixat. Han förhandlade lite ;)

Svar på tråden Hjälp med brudgummens kläder