Tips på svenska kärlekslåtar sökes!
Ja, precis så, kort och gott.. tips på svenska kärlekslåtar mottages tacksamt! :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-09 00:22
Med svensk text alltså.
Ja, precis så, kort och gott.. tips på svenska kärlekslåtar mottages tacksamt! :)
Vi ska ha en textmodifierad version av Viba Fembas "Älskar du mig än" (inte helt hundra bröllopstext, men det är enkelt åtgärdat) och Frida Öhrn och Bo Sundströms "Jag har gått inunder stjärnor".
Tyckte det var jättesvårt att hitta något som inte är en sliskig röra av kärleksfloskler som alla hört tusen gånger redan... De här två har ett enkelt, men vackert sätt att beskriva kärleken.
Jag har alltid tänkt att Ted Gärdestad - För Kärlekens Skull, skulle spelas på mitt bröllop. Oavsett hur vanlig den låten är, så har jag alltid fullkomligt älskat den. Nu spelades den dock på min farfars begravning i december, så det känns inte längre så jättebra att ha med den på vigseln.
Vi kommer ha Änglagård på orgel som ingångsmarsch och Underbart (Kalle Moraeus) på orgel som utgångsmarsch, eller det är vad vi vill iaf, så om någon känner sådär spontant att ni har något tips på låtar som passar till, eller vad man nu ska säga, så får ni gärna säga till :)
Aldrig ska jag sluta älska dej - Jonas Gardell
Den skall vi ha på vårat bröllop.
Måste tipsa om en underbar låt som vi ska ha. Din för evigt med Daniel Persson
Vi ska även ha Annars stod vi aldrig här med Daniel Lindström
Vi kommer att ha Kent -Utan dina andetag och Sarah Down Finer -Kärleksvisan. Visste inte att låtarna är så populära. Hade inte hört dem förut. Kents låt fick jag tips om här på BT och Kärleksvisan hörde jag av en ren slump då 1:an råka vara på och det var Allsång på skansen. Så vi struntar i att låtarna är populära. Haha.
De jag kommer på nu är:
Sonja Aldén -Du är allt och För att du finns
Tommy Nilsson -Öppna din dörr
Ainbusk Singers -Älska mig
Sara Löfgren -För alltid
Det vackrate e en fin svensk låt :D
Vi ska ha "Av längtan till dig" med Åsa Jinder
Vi kommer ha dessa två
Det vackraste
Ett liv för mig
Nja alltså, jag har svårt för Olle Adolphssons "Nu har jag fått den jag vill ha".
Googla texten så förstår ni vad jag menar, inte helt passande på bröllop...
Bröllopsvals (från hagen) med Stefan Andersson är mysig tycker jag.
Vi har äntligen bestämt oss för "Säg det i toner" :)