• Diamanten90

Vilken typ av bakgrundsmusik?

Vi kommer att valsa till Could I Have This Dance med Anne Murray. Sen kommer vi att spela låtar som Sjösala vals, Drömmen om Elin, Skomakare Anton. Klassiska svenska "visor" med andra ord. Men nu funderar jag vad vi ska ha för bakgrundsmusik under resten av kvällen när folk inte dansar? Det står helt still i mitt huvude nu så jag tar gärna emot tips!

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Svar på tråden Vilken typ av bakgrundsmusik?
  • Jag han

Vet inte om det passar, men slänger in mitt tips ändå! :)

Lite myspysig musik som iaf kan passa under en middag eller kanske mingel.

Kenny G, heter han. Han spelar saxofon och gör så fin musik!

Lyssna lite på spotify el youtube om du orkar :)

• Diamanten90

Tack för tipset! Verkligen skön musik:)

• Jag han
    Diamanten90 skrev 2011-04-07 07:54:33 följande:
    Tack för tipset! Verkligen skön musik:)
    Så lite så! :)
    Ja det är härlig musik faktiskt. Har flera skivor med honom. "upptäckte" honom för tio år sen, men gillar han än. Vissa låtar skulle passa perfekt till bröllopsnatten ;) haha
  • Mirjami

Jag har spenderat en hel del tid på youtube och hittat massor med gulligull musik passande bröllop, och annan musik. Men inte för dansen och så på kvällen, utan som mingelmusik medan gästerna inväntar oss medan vi cruisar runt innan vi kommer till festlokalen. Vissa av dessa låtar är inte dansvänliga om man inte kör tryckare hela kvällen, men de som är läggs in på skiva för kvällen.

Annars kommer vi köra dansvänlig musik som varieras en hel del. Allt från modern musik, till dansband, till schlager och så. När alla dansat klart med mig och gubben, för tyvärr är det ju det också :)  då kör vi på discomusik a´la nattliv/krog från de senaste åren. Då är det endast röj som gäller ända till siste man går eller däckar :)

Svar på tråden Vilken typ av bakgrundsmusik?