• Sebastiána

    Hur mycket kostar era presenter till tärna, marskalk mm?

    Jag tycker det är svårt att hitta rätt nivå.

  • Svar på tråden Hur mycket kostar era presenter till tärna, marskalk mm?
  • Emblas Mamma

    åh vad mycket!! det har vi aldrig råd med!
    2 tärnor och 2 marskalkar och toastmadame + toastmaster!
    kommer bli jättedyrt hur vi än gör..


  • RiNa

    Har räknat 500:- till tärna och 500:- till bestman.
    Till toastmasterparet har vi satt av 600:-

  • In Wonderland

    Vi kommer lägga 150-200 per present, men till toastmasterna blir det mer då vi tänkte bjuda dem på en trerätters middag hemma med vin.

  • TheD

    Blir väl runt 500-1000:- till var person. Sen ska vi ge mina föräldrar något också men det blir nog dyrare. Tanken är en weekend eller liknande någonstans men vi får se...

  • Sebastiána

    Det kommer säkert att bli en del dricka över så vi har tänkt att tärna, marskalk och toastmaster kan få lite av detta utöver presenten. Mina föräldrar är nykterister så de får "bara" present (eller ja, det blir säkert spettekaka över också och det äter gärna min mamma upp )

  • Sebastiána

    Vi kommer att bjuda alla som ska bo på vandrarhemmet (tärna, marskalk, toastmaster + några till) på grillad korv dagen innan bröllopet och vi bjuder även dessa på brunch dagen efter så vi är ju redan lite generösa. Det kanske räcker med 200:-/person?

  • Loppansson

    ca 250 kr till tärnorna,och  250 + fint vin till toastmadame/master och till bestman blir det någon fin whiskey.

  • prinsessanogrodan

    Jag har en tärna och så har vi toastmaster. Jag och tärnan (min bästa vän) har pratat om att hon och jag ska fira bröllopet en kväll i sommar, bara hon och jag. Jag tänker bjussa henne på mat och vin den kvällen som tack. Toastmaster kommer få en rejäl presentkorg med biobiljetter, presentkort, kaffe,te,choklad,kex,marmelad och sånt. Han och hans fru väntar barn i höst så vi tänker att ett presentkort på Polarn o Pyret kan komma väl till pass.

  • Emblas Mamma

    Kan tillägga att vi tänkte bjuda våra föräldrar på en god 3-rätters middag i vårt hus.
    För att visa uppskattning över att dom hjälpt till!
    Får bli mysigt och avslappnat med lite od mat och vin helt enkelt! Inte behöver vi lägga så mycket pengar heller :)


  • Forever03

    När jag gifte mig gav jag jättefina halsband i gåva till mina underbara tärnor. De fick dem i små fina "spetspåsar" redan innan bröllopet och de hade sedan halsbanden på sig på den stora dagen. Jag köpte dem på www.novaparldesign.se se länk nedan. Lilla tjejen som var brudnäbb fick samma halsband fast barnstorlek. Nu ska jag vara tärna själv men väntar mig absolut ingen särskild present, tärna är ju ett hedersuppdrag som man tar på sig från hjärtat  

    webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php&products_id=265 

    webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php&products_id=201 

Svar på tråden Hur mycket kostar era presenter till tärna, marskalk mm?