• Loppansson

Ännu en tråd om bordsplacering...

Hur gör ni med bordsplaceringen? Ni som har ganska många gäster inkl familj och vänner.
    Vi blir 84 gäster, och de flesta är unga mellan 24-40 år. Vi har tänkt att inte placera paren ihop (och ni som tycker det är värdelöst behöver inte svara på detta inlägg) dock så finns det några par där varken jag eller min blivande har träffat respektive, vi funderar på att de ska få sitta tillsammans iaf i samma bord eftersom det kanske känns tryggare... Hur har ni andra gjort, ni som har ett antal som ni aldrig träffat som kommer att närvara? Eftersom vi inte träffat personen så är det ju svårt att para ihop den med någon "likasinnad" eftersom vi inte har någon aning om hur personen är...

• Svar på tråden Ännu en tråd om bordsplacering...
  • SnartFruSir

Vi tänker nog göra precis som ni, fast vi låter förlovade par sitta ihop. Det är väl ända gången man har sin partner till bordet, om jag inte minns fel, men etikettkunnarna får gärna rätta mig om jag har fel.

Nu vet vi vad deras respektive arbetar med, så på så sätt kan vi man ju lista ut gemensamma nämnare med andra, så det kanske kan vara ett tips?

• misscat81

Jag kommer låta "etablade par" sitta i närheten av varandra men inte mittemot eller bredvid. Och så sätter man lite gemensamma vänner däremellan så att alla har någon man känner i närheten, uppblandat med personer man inte träffat förr. Par där respektive inte känner någon annan på festen får sitta bredvid sin partner.

• Sebastiána

Vi har inte alls så många gäster (bjöd drygt 60, men vi blir 35 inklusive oss och sönerna). Jag sitter just i dagarna med bordsplaceringen och den blev lite enklare än jag trodde. Jag började med att placera ut de jag visste var jag skulle sätta: de som ska sitta vid honnörsbordet och de som ska sitta närmast honnörsbordet på tungorna (tärna, marskalk, min BM:s söner bl.a) och toastmastern. Sedan har jag fyllt på enligt principen man/kvinna/man/kvinna så länge det funkar + vilka personer som jag tror kan fungera ihop + att det ska vara blandat. Jag vill inte ha en tunga med bara de som känner min BM eller som bara känner mig. En av mina kompisar älskar hundar, en av min BM:s kompisar älskar också hundar. Dessa får sitta ihop t.ex..

För att få ihop det sitter några par mittemot varandra, särskilt där det finns respektive som bara känner sin partner. Andra sitter med några personer mellan sig men vid samma tunga. Ytterligare något par har jag delat på helt (ett par med tre tonårsbarn bl.a - det blir för mycket med hela familjen på en tunga när en tunga bara består av 8-10 personer).

Svar på tråden Ännu en tråd om bordsplacering...