• Sebastiána

Bordsplacering igen. Många singelkillar och några som knappt känner någon

Vi har ett mansöverskott på festen, men det spelar ingen roll - man måste ju inte sätta varannan kvinna och varannan man, men en blandning blir ofta trevligare. Vi har några gäster som i princip bara känner mig eller min BM och sin partner.

Vi har tänkt såhär:

Inga gifta eller sambor får varandra till bordet Däremot placerar vi dem mitt emot varandra Vi försöker blanda olika grupperingar De som knappt känner någon placeras med den de känner + någon som är social och kan och vill prata med alla Det ser ganska bra ut men vi har ett bord som är lite av ett bekymmer. Alla de andra bordstungorna känns så gott som perfekta, men detta är jag tveksam till. Det är nästan bara killar som sitter där: min religiöse kusin och hans tonårssöner plus några kompisar till min BM som inte spottar i glaset direkt. Hur kul kan de här ha?! Jag tyckte att det gick så bra tills vi kom fram till den här bordstungan. På de andra sitter gäster som har liknande intressen. Hur har ni andra tänkt?
  • Svar på tråden Bordsplacering igen. Många singelkillar och några som knappt känner någon
  • danicalifornia

har oxå lite problem med placeringen, efter släkt o närmaste vännerna blev det bara killar kvar! vi som tänkte varannan kille o tjej! har inte gått efter intressen uten lite om dom kommer från sthlm eller ängelholm, så att alla blandas lite!

• Sebastiána

Vi har nu fått klara besked från alla utom en. Om han kommer måste bordsplaceringen göras om lite. Jag funderar på att sätta min faster och hennes man på honnörsbordet. Verkar det konstigt? De är i samma ålder som mina och min BM:s föräldrar. Då sitter alla äldre vid samma bord (+ vi då). Man brukar ju sätta far- och morföräldrar där men min BM:s lever inte längre och min mormor är över 90 och orkar inte vara med på middagen.

• Aniara4

Jag tror tyvärr ni får bryta upp er perfekta bordsplacering och sprida ut personerna från sista bordet lite! (Inte sätta tonårssönerna ensamma bland folk de inte känner förstås, men det har ni ju redan tänkt på.)

• Sebastiána

Jag tror att jag kommit på en ganska lyckad lösning. Jag kastar om lite så att en av tonårssönerna sitter med sin pappa och den andre sitter med sin mamma och sin lillasyster och så sätter jag deras moster där istället. Hon är lite mittemellan, kan prata lite med vem som helst så hon kan prata lite med "grabbarna grus" samtidigt som hon är killarnas favoritmoster. Vid samma bord, med en emellan, sitter en som jobbar med ungefär samma saker som hon har jobbat med.

• Moster Stina
    Sebastiána skrev 2011-04-06 10:09:34 följande:
    Jag tror att jag kommit på en ganska lyckad lösning. Jag kastar om lite så att en av tonårssönerna sitter med sin pappa och den andre sitter med sin mamma och sin lillasyster och så sätter jag deras moster där istället. Hon är lite mittemellan, kan prata lite med vem som helst så hon kan prata lite med "grabbarna grus" samtidigt som hon är killarnas favoritmoster. Vid samma bord, med en emellan, sitter en som jobbar med ungefär samma saker som hon har jobbat med.
    Det låter ju utmärkt!
    Annars är det lätt att det SYNS på bordsplaceringen att man hamnat vid problembordet.
    Har en svåger som alltid placeras långt från sin fru, och vid ett jättekonstigta sällskap av människor som ej talar samma språk ens.
    Själv skall jag vara snäll mot honom!
  • Sebastiána
    Moster Stina skrev 2011-04-06 11:07:36 följande:
    Det låter ju utmärkt!
    Annars är det lätt att det SYNS på bordsplaceringen att man hamnat vid problembordet.
    Har en svåger som alltid placeras långt från sin fru, och vid ett jättekonstigta sällskap av människor som ej talar samma språk ens.
    Själv skall jag vara snäll mot honom!
    Precis, och jag vill absolut inte att de ska känna att de "blev över". Nu när jag tittar på bordsplaceringen igen ser jag att alla vuxna singlar (utom den där son kanske kommer till) hamnar vid samma bord, men inte bara de - 5 personer som ingår i ett par sitter där också. Det funkar förhoppningsvis. Jag vill inte skapa ett singelbord.
Svar på tråden Bordsplacering igen. Många singelkillar och några som knappt känner någon