• helenekl

Tips på kärleksduetter önskas

Jag har blivit ombedd att sjunga på bröllop och tänkte denna gång bli kompad av en duktig gitarrist och sångare så vi kan köra en duettt. Vad passar då? Jag har idétorka och vill föreslå något jättefint till brudparet som jag vet att vi kommer kunna göra bra o som dom kommer vilja tacka ja till :D

• Svar på tråden Tips på kärleksduetter önskas
  • förlovadflicka

Jag älskar Only You av Andrew Lloyd webber, fast man får göra om texten lite, för de som sjunger den är tåg, haha :P 

• Lanin

Annars är come what may väldigt fin :)

Vi funderade på att ha den men fick inte tag i någon manlig sångare

• Gwennie
    Lanin skrev 2011-04-06 20:06:36 följande:
    Annars är come what may väldigt fin :)

Vi funderade på att ha den men fick inte tag i någon manlig sångare

" target="_blank">

Härlig duett! Den ska vi ha som utgångslåt. Håller som bäst på att arrangera den till vokalgruppen som ska sjunga den. Får lite gåshud när jag tänker på det :)
  • Gwennie

Om du vill överraska med lite med kärleksfullhet men inte i balladtempo: "Love" med Elin Ruth Sigvardsson och Lars Eriksson. Härligt positiv energi!

• lärkan

Ska sjunga en kärleksduett med en gitarrist i slutet av maj, "All I ask of you" ur Phantom of the opera

">

Livet är som musik. Det måste komponeras efter gehör, känsla och instinkt, inte efter fasta regler.
  • MrsT2011

Här ska du få ett tips från en riktig nostalgiker! Jag hade denna skiva när jag var yngre men den försvann i ett bilinbrott. Har inte lyckats hitta den hos CD-försäljare på nätet men låtarna kan man ju ta fram på youtube var och en för sig! VIll slå ett extra slag för låtarna med nummer 1, 2, 6, 8, 10 och 15!

swedishcharts.com/showitem.asp&cat=a

• lärkan
    MrsT2011 skrev 2011-05-04 18:07:02 följande:
    Här ska du få ett tips från en riktig nostalgiker! Jag hade denna skiva när jag var yngre men den försvann i ett bilinbrott. Har inte lyckats hitta den hos CD-försäljare på nätet men låtarna kan man ju ta fram på youtube var och en för sig! VIll slå ett extra slag för låtarna med nummer 1, 2, 6, 8, 10 och 15!

swedishcharts.com/showitem.asp?titel=Sexton+d...
    Riktig nostalgitripp Underbart Hjärta
    Livet är som musik. Det måste komponeras efter gehör, känsla och instinkt, inte efter fasta regler.
  • themandys

Om ni vill ha en kärleksduett med lite mer drag i kan ni ta Ain't no mountain high enough med Marvin Gaye och Tammi Terrell ;)

• LillaMy666

Kanske ingen gitarrlåt... men Come What May är helt magisk på bröllop!

Annars Lucky med Jason Mraz. Feel good på hög nivå!
    Funkar fint med gitarr också. 

• Ronja8

En helt fantastisk låt är "Rör jag av kärleken". Vi ville ha den på vårt bröllopet men den ena tjejen ville inte.

• Matilda Bäcker

En förtrollad natt, den ska vi förmodligen dansa till

">

• helenekl

Tack snälla ni! Brudparet har bestämt sig för två svenska låtar nu och snart är bröllopet så nu är det bara att hålla tummarna :D

• lundabrud

vi sjöng "Lucky" av Jason Mraz och "Som en bro över mörka vatten" med Helen Sjöholm...

Svar på tråden Tips på kärleksduetter önskas