• EllaBella

Söker bilder på enkel brudbukett!

Vi ska gifta oss i samband med vår sons namngivning i en borgerlig vigsel. Själva ceremonin är tänkt att inledas med namngivningen för att sedan bli en vigsel. Alltså kommer jag inte "gå in" med en bukett i handen. Funderar ändå på att ha en enkel bukett till bilder osv. 

Någon som har lite inspiration på en enkel bukett?  

• Svar på tråden Söker bilder på enkel brudbukett!
  • Idunn

Augustibrud - Vad är det för blommor i de olika buketterna? Tänkte framförallt på bild 4. Den med rosorna är underbar!

Idunnstankar.blogg.se - om bröllopsplanering och bebislängtan
  • Pinkgrape
    Idunn skrev 2011-04-04 11:37:11 följande:
    Augustibrud - Vad är det för blommor i de olika buketterna? Tänkte framförallt på bild 4. Den med rosorna är underbar!
    Den första är nejlikor i olika färger.

Den andra är gardenia (heter det så på svenska också?)

Den tredje är rosor, vita och rosa, vet inte vilken sort, och hjärtan på tråd.

Den fjärde är dahlior i ljusrosa och vitt.

Den femte är vita pioner och grön hortensia.
  • Idunn
    Pinkgrape skrev 2011-04-04 11:58:33 följande:
    Den första är nejlikor i olika färger.

Den andra är gardenia (heter det så på svenska också?)

Den tredje är rosor, vita och rosa, vet inte vilken sort, och hjärtan på tråd.

Den fjärde är dahlior i ljusrosa och vitt.

Den femte är vita pioner och grön hortensia.
    Tusen tack! :)
  • Smile
    EllaBella skrev 2011-04-03 10:18:16 följande:
    Gillar buketten med brudslöja, har sett den i en annan tråd här tidigare och den är fin och enkel!
    Den i gröna toner var också jättefin, vilka blommor är det tror ni?

Klänningen jag ska ha är off-white och sedan ska jag ha en gammelrosa kofta/blazer över så antingen gammelrosa toner eller off-white.  
    Det är kryssantemum i den gröna... vanlig kryss å sen kvistkryssantemum :)
  • passionsblomman

Vilken årstid gifter du dig?
    Och vad menar du med "enkel"? För många av de föslag du fått här, är i själva verket ganska påkostade buketter, ifall man ser till vad de kommer att kosta. Den med enbart pärlhyacinter i tex, blir inte billig. Blomman i sig är inte asdyr, men det är mångaa av den...

Men du menar kanske mer stilen?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Pinkgrape
    passionsblomman skrev 2011-04-05 19:16:31 följande:
    Vilken årstid gifter du dig?
    Och vad menar du med "enkel"? För många av de föslag du fått här, är i själva verket ganska påkostade buketter, ifall man ser till vad de kommer att kosta. Den med enbart pärlhyacinter i tex, blir inte billig. Blomman i sig är inte asdyr, men det är mångaa av den...

Men du menar kanske mer stilen?
    Går det inte att få tex de buketterna som visas här i mindre storlek då? Ifall man vill ha en enklare bukett. Eller är det alltid en viss storlek på en brudbukett? Jag tänkte att en sådan sak kan ju göra att buketten känns enklare och priset blir lite lägre.
  • passionsblomman
    Pinkgrape skrev 2011-04-05 19:19:12 följande:
    Går det inte att få tex de buketterna som visas här i mindre storlek då? Ifall man vill ha en enklare bukett. Eller är det alltid en viss storlek på en brudbukett? Jag tänkte att en sådan sak kan ju göra att buketten känns enklare och priset blir lite lägre.
    Jo, givetvis kan man anpassa storleken på en bukett-och bör göra det också-den ska stämma med helheten för bruden. I proportioner tänkt, så finns det klassiska mått att gå efter, men sedan kan man ju alltid avvika från det såklart.

Men jag tänker att buketter som exempelvis  blommor vi hittar i natur och trädgård, ofta kan kännas enkla och just "naturliga", som liljekonvaljer, förgätmigej, pärlhyacinter, luktärter och blommor med "ängskänsla". Just de blommorna är ju dock små och spröda till sin natur, och även till en liten bukett går det åt rätt många. Då kan det bli en överraskning för att man tänker sig att de ju typ är gratis att plocka själv.

En bukett med 25 stjälkar odlade liljekonvaljer (inte alls så många alltså) går på minst en tusenlapp.

Det är därför jag undrar efter mer info om vad TS tänker sig med en enkel bukett.
  • Pinkgrape
    passionsblomman skrev 2011-04-05 19:27:23 följande:
    Jo, givetvis kan man anpassa storleken på en bukett-och bör göra det också-den ska stämma med helheten för bruden. I proportioner tänkt, så finns det klassiska mått att gå efter, men sedan kan man ju alltid avvika från det såklart.

Men jag tänker att buketter som exempelvis  blommor vi hittar i natur och trädgård, ofta kan kännas enkla och just "naturliga", som liljekonvaljer, förgätmigej, pärlhyacinter, luktärter och blommor med "ängskänsla". Just de blommorna är ju dock små och spröda till sin natur, och även till en liten bukett går det åt rätt många. Då kan det bli en överraskning för att man tänker sig att de ju typ är gratis att plocka själv.

En bukett med 25 stjälkar odlade liljekonvaljer (inte alls så många alltså) går på minst en tusenlapp.

Det är därför jag undrar efter mer info om vad TS tänker sig med en enkel bukett.
    Nej, det är klart :) Enkel kan ju verkligen betyda så mycket :)
  • TEB08

Jag hade en tamligen enkel (och inte sa dyr) bukett som paminner om en av buketterna ovan. Bild finns i galleri. Det ar vita tatt packade nejlikor med tre sma orkideer for att gora den lite mer intressant, men det kan man ju hoppa over.

Svar på tråden Söker bilder på enkel brudbukett!