Pinkgrape skrev 2011-04-05 19:19:12 följande:
Går det inte att få tex de buketterna som visas här i mindre storlek då? Ifall man vill ha en enklare bukett. Eller är det alltid en viss storlek på en brudbukett? Jag tänkte att en sådan sak kan ju göra att buketten känns enklare och priset blir lite lägre.
Jo, givetvis kan man anpassa storleken på en bukett-och bör göra det också-den ska stämma med helheten för bruden. I proportioner tänkt, så finns det klassiska mått att gå efter, men sedan kan man ju alltid avvika från det såklart.
Men jag tänker att buketter som exempelvis blommor vi hittar i natur och trädgård, ofta kan kännas enkla och just "naturliga", som liljekonvaljer, förgätmigej, pärlhyacinter, luktärter och blommor med "ängskänsla". Just de blommorna är ju dock små och spröda till sin natur, och även till en liten bukett går det åt rätt många. Då kan det bli en överraskning för att man tänker sig att de ju typ är gratis att plocka själv.
En bukett med 25 stjälkar odlade liljekonvaljer (inte alls så många alltså) går på minst en tusenlapp.
Det är därför jag undrar efter mer info om vad TS tänker sig med en enkel bukett.