• Pinkgrape

    Söker tidning med bilder på brudbuketter!

    Jag var in till en florist för att prata brudbukett och hon tipsade mig om en tidning med bilder på brudbuketter, där buketterna/blommorna är indelade efter säsong. Nu kommer jag dock inte ihåg vad hon sa att tidningen heter eller vart man kan hitta den.

    Någon som vet?

    Eller kan ge mig bra tips på rosa blommor som det finns gott om i augusti!


  • Svar på tråden Söker tidning med bilder på brudbuketter!
  • prinsessanogrodan

    Hmmm.....jag känner lite grann igen det där med blommorna efter säsong....men var har jag sett det? Det finns ju iof en tidning (amerikansk eller brittisk) som heter typ Wedding Flowers eller nåt sånt.....vet inte om det är just den tidningen och den kanske är dyr...Men den kan du ju annars kolla efter! En skillnad mellqan svenska brudtidningar och amerikanske och brittiska är att det brukar finans väldigt fina bilder p blommor i de amerikanske och brittiska...och som sagt det finns en tidning för just Wedding Flowers......det känns ju inte som att en spn tidning skulle kunna "överleva" enbart på den svenska marknaden om man säger så

  • Pinkgrape
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-03 10:21:18 följande:
    Hmmm.....jag känner lite grann igen det där med blommorna efter säsong....men var har jag sett det? Det finns ju iof en tidning (amerikansk eller brittisk) som heter typ Wedding Flowers eller nåt sånt.....vet inte om det är just den tidningen och den kanske är dyr...Men den kan du ju annars kolla efter! En skillnad mellqan svenska brudtidningar och amerikanske och brittiska är att det brukar finans väldigt fina bilder p blommor i de amerikanske och brittiska...och som sagt det finns en tidning för just Wedding Flowers......det känns ju inte som att en spn tidning skulle kunna "överleva" enbart på den svenska marknaden om man säger så
    Ja, men det kanske var den tidningen hon pratade om. Det var inte en svensk tidning.

    Du vet inte vart man skulle kunna hitta den?
  • prinsessanogrodan
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 10:39:14 följande:
    Ja, men det kanske var den tidningen hon pratade om. Det var inte en svensk tidning.

    Du vet inte vart man skulle kunna hitta den?
    Jag köper mina brudtidningar på Presstop/Pressbyrån. Du kanske kan prova att söka på www.tidningsarkivet.se  där finns uppgifter om olika tidskrifter
  • prinsessanogrodan

    Sen finns ju Tidningsbutiken och Tidningskungen också.

  • prinsessanogrodan
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 10:53:51 följande:
    Tack så mycket :)

    Var in på Pressbyrån, men hittade ingen där :/ Får väl leta mer :)
    Problemet är att det det ska vara en Pressbyrå/Presstop butik, alla Pressbyrån är inte Presstop...och det finns på vissa orter affärer som bara hetter Presstop..... Beror ju på var du bor också, på mindre orter kanske det inte finns Presstop...Men kolla på www.press-stop.se där kan du ahndla enstaka nr eller köpa prenumerationer!
  • Pinkgrape
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-03 11:20:08 följande:
    Problemet är att det det ska vara en Pressbyrå/Presstop butik, alla Pressbyrån är inte Presstop...och det finns på vissa orter affärer som bara hetter Presstop..... Beror ju på var du bor också, på mindre orter kanske det inte finns Presstop...Men kolla på www.press-stop.se där kan du ahndla enstaka nr eller köpa prenumerationer!
    Jag hittade den där, tack så mycket :D
  • idahi

    Har lite egna ideer om intresse finnes så får ni gärna titta på mina bilder på fb har gjort ett antal buketter.Har även gjort finger buketter bild finns på sidan om någon vill veta mer får ni gärna höra av er till mig  mvh idahi

Svar på tråden Söker tidning med bilder på brudbuketter!