• MollyAlex

Noter till popmusik för stråkkvartett?

Hej!

Någon som kan tipsa mig om hur jag får tag i noter till en stråkkvartett, om det finns hemsidor för sånt eller hur jag gåt till väga? Tacksam för svar!

M

• Svar på tråden Noter till popmusik för stråkkvartett?
  • saxomanix

tror inte att du kommer hitta nåt sånt online...det finns säkert att köpa men inte som download pga copyright etx...vad vill du ha för nånting?

• MollyAlex

Tack för ditt svar Saxomanix! Jag vill ha Britney Spears "Toxic" o Michael Jacksons "Smooth Criminal". Var kan jag gå för att köpa det då?

• saxomanix

Problemet är att de två låter är egentligen inte alls typiska "stråk"låter...det finns noter för piano/sång eller guitar/sång och jag hittade även saxophon men ingen quartett...om man har lite kundskap kan man kanske skriva om noterna

på den här websidan kan du åtminstone köpa dem...

http://www.greatscores.com/se/p/song/songname/Smooth_Criminal/sheetmusic/2627367

eller här

http://www.musicnotes.com/sheetmusic/mtdVPE.asp?ppn=MN0037339

förlåt, min svenska är inte så jätte bra...

• MollyAlex
    saxomanix skrev 2011-04-05 10:18:15 följande:

Problemet är att de två låter är egentligen inte alls typiska "stråk"låter...det finns noter för piano/sång eller guitar/sång och jag hittade även saxophon men ingen quartett...om man har lite kundskap kan man kanske skriva om noterna

på den här websidan kan du åtminstone köpa dem...

www.greatscores.com/se/p/song/songname/Smooth...

eller här

www.musicnotes.com/sheetmusic/mtdVPE.asp?ppn=...

förlåt, min svenska är inte så jätte bra...

Hej!

Jag letade på nätet o hittade ställen där man kunde köpa noter, men precis som du så hittade jag bara arr för gitar/sång piano etc,inte för stråkkvartett. Din svenska e superbra! tack för att du iallafall tog dig tid att svara!
    Jag ska leta vidare!

Tack!
Svar på tråden Noter till popmusik för stråkkvartett?