• Emblas Mamma

Tycker att festhäften är precis likadana och lite tråkiga!

Jag kikar igenom massa festhäften från bröllop jag varit på,
    alla ser PRECIS likadana ut!
    Så hemska tråkigt tycker jag. Inte vill jag vara en i mängden med exakt likadant festhäfte som våra bekanta kan innan och utantill!

Det som absolut går bort för mig är alla fåniga visor!

Vi ska köra gamla vanliga Menyn, bordsplacering och en liten presentation av gästerna.
    annars har jag ingen aning vad det ska innehålla!

Alla får gärna komma med tips på vad ni kommer ha i ert häfte! även om ni tycker det är vanligt! Det kan ju vara så att det inte är vanligt där vi bor!
    Så snälla kom med tips! Sitter och försöker knåpa ihop lite grejer nu :)

• Svar på tråden Tycker att festhäften är precis likadana och lite tråkiga!
  • Sebastiána

Oniq - superkul tipsrunda! Vi fixar inget sånt själva, det gör toastmastern, men jag hoppas på mycket liknande

• Mia4

Oniq: Vad rolig! Tack för att du delar med dig! 

• Bröllop201187

Nu har jag skickat till er tjejer som ville ha bröllopshäftet..

• Tinzi
    Bröllop201187 skrev 2011-04-14 14:36:16 följande:
    Nu har jag skickat till er tjejer som ville ha bröllopshäftet..
    Toppen! Tack!!!!
  • solros

solros skrev 2011-04-12 14:08:28 följande:
    Jag har gjort en brochyr på vista print, riktigt fin fem sidig, med bara det allra viktigaste, en gästprecentation där vi precenterar varje par och sedan the love story, och barn citat. och ett Tack till alla som hjälpt till, mer än så tyckte inte vi behövdes. Gästerna kommer ändå inte sitta och lusläsa festhäftet...
  • Zelmah
    Oniq skrev 2011-04-13 10:42:40 följande:
    Är det sådana här 'frågor' du menar?

En lätt korkad tipsrunda

1. Vilken fot är oftast störst hos en människa?

1. Höger
    X. Nej... vänster
    2. Nej! Vänta... det är nog höger i alla fall.

2. Vilket är det största nu levande djuret i världen?

1. En val.
    X. Två valar.
    2. Ett däggdjur som är lite större än Wales.

3. Hur böjs verbet "bära"?

1. Bära — bar — burit
    X. Bära — bar — naken
    2. Bära — bar — pub

4. Är sterilitet ärftligt?

1. Ja, självfallet.
    X. Nej, men ibland önskar man att det var så.
    2. Ja, jag har då alltid trott på renlighet!

5. Pär och Pål skall gräva ett dike. Hur brett är det?

1. Va?
    X. Inte bredare än två meter... kanske tre...
    2. …okey, 4m... men sen får det vara bra!

6. Var tar den där sista strumpan vägen när man tvättar?

1. Det är en av de konstanta naturlagarna i universum.
    X. Jag tvättar aldrig.
    2. Staffan Westerberg tar dem och gör handdockor av dem.

7. När har man gått för långt?

1. Man kan aldrig gå för långt.
    X. Jag orkar aldrig gå längre än 5-6 kilometer.
    2. Han som skrivit dessa frågor ligger j*ligt nära gränsen kan jag säga!

8. Avsluta följande mening: "Jag har aldrig varit..."

1. "...på snusen. Aldrig rökat en cigarr. Halleluja!!"
    X. "...riktigt klok!"
    2. "...glad i sånna här tipsrundor."

9. Om ett äpple väger lika mycket som tre plommon och en ananas väger lika mycket som två äpplen. Hur många personer räcker då fruktkompotten till?

1. Va, inga russin?! Då vill inte jag ha.
    X. är detta en sån där trickfråga?
    2. Hmm... får man helgardera?

10. 1979 satte Bertil in 5 kronor på banken. Hur mycket har han på kontot idag?

1. 8:20 med en ränta på 2,5%
    X. Hade han satt in det på sparkapitalkonto hade han haft 13:25!
    2. 2:85 (Räknat med inflation och fasta avgifter.)

11. Ponera att du skall ut och resa. Var hamnar ditt bagage?

1. Dit jag reser.
    X. Så långt bort från resmålet som möjligt.
    2. I Arjeplog. Om jag däremot skall till Arjeplog hamnar det i Finspång.

12. Vad är kolera?

1. Sjukdom av mindre trevligt slag.
    X. Tidpunkt i historien då fossila bränslen var vanliga.
    2. Hudkräm för nötboskap.

13. En dam från Västerås sätter sig på ett tåg mot Stockholm kl. 13:00. Tåget far med en konstant hastighet av 120 km/h och sträckan är 15 mil. När kommer hon då fram?

1. Hmmm... om tåget åkt med 150 km/h hade det blivit 1 timme. Men nu kör de bara... hmmm... tja, så där 1,5 timme?
    X. 1 timme och 15 minuter. Det vet jag med säkerhet. Jag har åkt där så många gånger så!
    2. 2 timmar och 15 minuter. Jag har också åkt den sträckan många gånger och vi får alltid vänta en timme i Bålsta!!

Rätt svar: X11 X11 22X 2212

hahaha! Riktigt kul :)
  • Moster Stina

Nu har jag inte följt hela tråden men...
    Ville bara säga att jag nu äntligen ägnade massor av timmar i helgen åt att skära till mina 100 festhäften av tapet.
    De blev precis så ursnygga som jag hade hoppats på!

Ville bara tipsa lite...

(jag använde två olika färger och mönster, billiga tapeter från Coop bygg) 

• Tinzi
    Moster Stina skrev 2011-04-18 10:53:48 följande:
    Nu har jag inte följt hela tråden men...
    Ville bara säga att jag nu äntligen ägnade massor av timmar i helgen åt att skära till mina 100 festhäften av tapet.
    De blev precis så ursnygga som jag hade hoppats på!

Ville bara tipsa lite...

(jag använde två olika färger och mönster, billiga tapeter från Coop bygg) 
    Tapeter som man har på väggarna? Låter isf bra som material! SKrev du ut allt annat på datorn eller och sen sydde/häftade ihop med dessa sen?
  • Moster Stina
    Tinzi skrev 2011-04-18 12:27:00 följande:
    Tapeter som man har på väggarna? Låter isf bra som material! SKrev du ut allt annat på datorn eller och sen sydde/häftade ihop med dessa sen?
    Ja vanlig tapet som man har på väggarna! Blir ju lite lyxigt och speciellt även om man köper en billig tapet liksom! (men det tar tid att skära till dem!)

Själva innerhäftena har jag inte gjort än, men jag funderar starkt på att bara ta vanliga vita papper. Kopiera och sen binda ihop pärm och papper på mitten med hjälp av ett snyggt snöre/organzaband. Tror det kommer bli jättebra!
  • Tinzi
    Moster Stina skrev 2011-04-18 12:33:54 följande:
    Ja vanlig tapet som man har på väggarna! Blir ju lite lyxigt och speciellt även om man köper en billig tapet liksom! (men det tar tid att skära till dem!)

Själva innerhäftena har jag inte gjort än, men jag funderar starkt på att bara ta vanliga vita papper. Kopiera och sen binda ihop pärm och papper på mitten med hjälp av ett snyggt snöre/organzaband. Tror det kommer bli jättebra!
    oki, ja det låter snyggt :)  JO band kommer jag nog också att ha, aningen snyggare än att häfta, men vi får se :)
  • Moster Stina
    Tinzi skrev 2011-04-18 13:10:27 följande:
    oki, ja det låter snyggt :)  JO band kommer jag nog också att ha, aningen snyggare än att häfta, men vi får se :)
    Jag tänkte bara knyta ett band för att det blir ett problem mindre! Svårt att hitta (och känns lite onödigt) sådan stor långarmad häftapparat.
  • Anna B

Om någon vill skicka tips på festprogram till mig så vore jag väääldigt tacksam! Får inte riktigt till det...
    min mail.. anbjork@spray.se

tack!

• mazlin

Vi ska ha buffe men vet inte riktigt hur vi ska formulera oss i festprogrammet?

• Sassabrassa

Hej, har någon tips på festhäfte. Maila gärna mig ssundb_ck@hotmail.com jag skulle bli oerhört tacksam. När jag e klar med mitt sen så lägger jag givetvis ut det här. :)
    Bara älskar hur vi kan dela med oss av saker här inne i forumet. Stor kram till alla er som delar med er och kommer med tips och råd. Ni är guld värda.  

• Emblas Mamma
    mazlin skrev 2011-05-11 13:46:36 följande:
    Vi ska ha buffe men vet inte riktigt hur vi ska formulera oss i festprogrammet?
    måste man formulera det?
    Ni har väl värdpar eller toastmadame? Eller någon annan?
    Vi skriver bara menyn i vår :)

Sen serveras förrätt, huvudrätten dukas upp och då kommer våra toastmadame/toastmaster säga varsågoda att ta mat. Och sen serveras efterrätt.
    Gästerna förstår nog att gå upp och ta om någon säger till :)
  • Nikkita

Har precis hittat till denna tråden! Gifter mig 30/6 2012 och har börjat planera allt så smått. Dock har jag ingen som helst erfarenhet av bröllop (har bara varit på ett & då kunde jag bara närvara under vigseln) så nu har jag lite smått ångest över hur man utformar ett festhäfte...
    Om någon gullig person skulle vilja dela med sig av sitt häfte så blir jag jätte tacksam Skrattande Min mail är i så fall: rebekka _t84 @ hotmail. com.

Oniq: Riktigt rolig tipsrunda Glad Super glad att det finns så  många underbara människor här inne på BT som vill dela med sig av tips & erfarenheter!

• Nikkita
    Helena brud 20 aug skrev 2011-06-19 15:05:34 följande:
    Jag tar oxå emot mail om nån har lust att skicka! Nena_l@hotmail.com
    Om du får några mail får du gärn vidarebefodra dem till mig oxå Glad Har inte fått några än... Men delar givetvis gärna med mig så fort våra egna är klara oxå Flört
Svar på tråden Tycker att festhäften är precis likadana och lite tråkiga!