• Höstbröllop 2011

    Vit blommig klänning till 9-mån, var?

    Jag är ute efter en klänning till min dotter som så klart kommer vara vår lilla brudnäbb på bröllopet. Hon kommer vara 9 månader när vi gifter oss.

    Vill att klänningen ska vara en gammaldags klänning i vitt bomullstyg med små broderade rosa rosor på. En sån där klassisk flickklänning som verkar vara omöjlig att få tag på idag!

    Nån som har tips?

  • Svar på tråden Vit blommig klänning till 9-mån, var?
  • Höstbröllop 2011

    Givertvis ska hon kunna röra sej och inte trassla in sej!!! Vi kommer att ha själva finklänningen under vigselakten sen byter vi på henne till mer lämplig klädsel, det är alltså klänning till vigseln vi är ute efter.

  • Höstbröllop 2011
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 13:56:15 följande:
    Du vet ingen som är duktig på att sy, som kan sy en till dig/din dotter? :)
    I wish... Tungan ute Tyvärr inte annars hade det vart en bra idé. Tack för alla länkar förresten!
  • Pinkgrape
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-04-03 13:58:02 följande:
    I wish... Tungan ute Tyvärr inte annars hade det vart en bra idé. Tack för alla länkar förresten!
    Det finns ingen gymnasielinje där du bor som har inriktning sömnad som skulle kunna tänkas hjälpa dig då? Eller någon snäll elev där som vill göra det för en billig peng på fritiden? :)

    Ja, det är så lite så, därför man är på forum. För att få hjälp och hjälpa andra :)
  • Höstbröllop 2011

    Hehe nej vi bor i en riktig håla, det är en timme till närmsta sylinje jag känner till iaf. Men jag tänkte kolla Tradera igen det var ett tag sen jag kollade där :)

  • Höstbröllop 2011
    Vilding skrev 2011-04-11 18:28:43 följande:

    De här har precis kommit in på kappahl och när jag såg dem idag tänkte jag på den här tråden, de kanske kan vara något?

    www.kappahl.com/misc/ProductDetails/?ArtNo=70...

    och de här var mer rosa i verkligheten än på min skärm
    www.kappahl.com/misc/ProductDetails/?ArtNo=69...
    www.kappahl.com/misc/ProductDetails/?ArtNo=39...


    Toppenfina! Hur rosa var den? Var den mer som klar rosa, laxrosa, gammelrosa?
  • Vilding
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-04-13 23:09:54 följande:
    Toppenfina! Hur rosa var den? Var den mer som klar rosa, laxrosa, gammelrosa?

    Den är ljusrosa men inte så klar som flickkläder ofta är uten lite mer dimmig, åt det gammelrosa hållet. På min skärm ser den nästan beige ut med det är den absolut inte. (det här med att beskriva färger så andra förstår är ju helt hopplöst)

Svar på tråden Vit blommig klänning till 9-mån, var?