• Lindalii

Restylane i bekymmersrynkan?

Någon som fixat bekymmersrynkorna mellan ögonbrynen med restylane, eller kanske juvaderm? Hur många ml. behövs, vad kostar det och hur ofta behöver man fylla på? Blev ni nöjda?

• Svar på tråden Restylane i bekymmersrynkan?
  • Aniara4
    Hoppe skrev 2011-04-01 20:45:18 följande:
    Jag är lite osäker på priser eftersom jag får det som 'medicin', men jag tror att det kostar runt 2000 på en klinik.

Med Botox så fyller man inte ut något som med  t ex Restylane, utan man paralyserar musklerna som gör att man kan dra ihop ögonbrynen.
    När jag fått mina behandlingar så har en ampull räckt gott och väl till hela pannan, mellan ögonen, käkmusklerna och t o m nacken, så det skulle förvåna mig om du behöver mer än en ampull hos en skönhetsklinik för att bara fixa rynkan mellan ögonen.

Jag har aldrig fått några bieffekter, man kan bara känna sig lite stel. Vilket man ju också är eftersom det känns som att man rynkar pannan, men inget händer :)
    Sen går det gradvis ur efter typ 3-4 månader.
    Jag får också Botox mot migrän. Eftersom själva ampullen kostar runt 2000 när man hämtar ut den gissar jag att man får betala mer än så på en skönhetsklinik eftersom det tillkommer arbetet och alla kringkostnader. En eller två gånger har det hänt att jag har fått ett lite hängande ögonlock, men det har inte varit något dramatiskt. Men kanske att man inte vill riskera det inför bröllopet, särskilt eftersom det inte ger omedelbar effekt på rynkor utan mest förhindrar att de uppstår över tid! Men precis som Hoppe säger ser det inte konstigt ut när man bara har Botox i pannan. Det är när man lägger det kring ögonen och munnen (där ju många vill undvika rynkor) som mimiken blir stel. Det enda är att man inte kan se väldigt förvånad eller arg ut! Första veckan när effekten börjar komma tycker jag också att pannan kan kännas tung och att den liksom trycker ner över ögonen. Men sen vänjer man sig.
  • Olga

Har aldrig hört att man kan få botox mot migrän...Min m2b har migrän hur går man till väga för att få den behandligen? Hjälper det verkligen mot migrän??
    Låter helt sjukt...men grymt bra kan jag tänka mig, man blir av med smärta plus utan rynkor...kan man begära mer?!?! hehe

• mittid

Botox har inte längre hållbarhet än Restylane, tvärtom. Den har heller ingen effekt som gör att man behöver behandla mer sällan över tid.

Restylane går att hitta info om med pris... bara att leta upp en klinik där man bor.
    Det finns flera olika "hårdhetsgrader" och den hårdare läggs djupare, den mjukare ytligare.
    Hållbarhet är lite individuellt och tenderar att bli längre o längre eftersom man har behandlat huden.

Man betalar per ml och priset är alltså beoende av hur mycket yta man behöver o vill behandla.
    1ml räcker inte till någon "större" yta... så räkna med fem - åtta tusen snarare än två... eller mer om det är flera ytor som man vill fylla ut.

• mittid

P.S. Botox är ett nervgift som förlamar muskeln.... därför kan man få "häng" i ansiktet, nått att fundera över kanske.

Restylane är ett ämne som är "kroppseget" och risken ligger i att man kan få en liten hård knöl om man använder den "hårda" sorten för ytligt... Resylane försvinner och så även knölen...
    Men med ett förbehåll: Det finns tydligen en sort (vet inte namnet på den) som är "bestående" och där består även en ev. uppkommen knöl... men denna variant kan man alltså välja bort.

Ev. blåmärken kan uppstå av nålsticken, så om man skall gifta sig eller liknanden, så kan det vara bra med ett par veckors framförhållning.

• Aniara4

Alltså, Botox och Restylane fungerar ju på helt olika sätt. Botox paralyserar musklerna så man inte kan rynka pannan (eller var man nu sprutar in det), och därmed undvika att få rynkor i framtiden. Restylane fyller ut befintliga rynkor, eller läppar t.ex.

Själv skulle jag aldrig i hela livet hålla på med någotdera av ren fåfänga, men alla är olika.

• mittid
    Aniara4 skrev 2011-04-02 23:10:32 följande:
    Alltså, Botox och Restylane fungerar ju på helt olika sätt. Botox paralyserar musklerna så man inte kan rynka pannan (eller var man nu sprutar in det), och därmed undvika att få rynkor i framtiden. Restylane fyller ut befintliga rynkor, eller läppar t.ex.

Själv skulle jag aldrig i hela livet hålla på med någotdera av ren fåfänga, men alla är olika.
    Citat: "... och därmed undvika att få rynkor i framtiden."

= Under förutsättning att man fyller på med ny Botox ungefär var 3:dje månad, ja!
  • Hoppe
    Olga skrev 2011-04-02 11:51:40 följande:
    Har aldrig hört att man kan få botox mot migrän...Min m2b har migrän hur går man till väga för att få den behandligen? Hjälper det verkligen mot migrän??
    Låter helt sjukt...men grymt bra kan jag tänka mig, man blir av med smärta plus utan rynkor...kan man begära mer?!?! hehe
    Ja, det har blivit allt vanligare. Funkar inte jättebra på mig tyvärr, men jag tror att många som har både spänningshuvudvärk och migrän har blivit hjälpta av det.
  • jlo
    Tjejer tjejer tjejer ;)

För er som tycker det är läskigt med botox eller restylane ex som jag.... eller tycker det blir dyrt i längden eller av andra anledningar så finns det något annat på marknaden som reducerar rynkor och linjer på djupet utan smärtor. Det senaste inom anti aging teknologin. Det är bra mycket billigare men effektivt och praktiskt, behagligt och det viktigaste av allt man ser resultat på bara en behandling. Men flera behandlingar rekommenderas, det är ju såklart som med allt annat att man måste underhålla huden.
    Dessutom får huden en djuprengöring, porerna minskar, bättre struktur, man får mer lyster, tar även påsar och mörka ringar under ögonen. Inga bieffekter!

Jag är supernöjd!!!

Kontakta mig om ni vill veta mer så får ni mer information.
  • Sebastiána
    jlo skrev 2011-04-16 23:41:14 följande:
    Tjejer tjejer tjejer ;)

För er som tycker det är läskigt med botox eller restylane ex som jag.... eller tycker det blir dyrt i längden eller av andra anledningar så finns det något annat på marknaden som reducerar rynkor och linjer på djupet utan smärtor. Det senaste inom anti aging teknologin. Det är bra mycket billigare men effektivt och praktiskt, behagligt och det viktigaste av allt man ser resultat på bara en behandling. Men flera behandlingar rekommenderas, det är ju såklart som med allt annat att man måste underhålla huden.
    Dessutom får huden en djuprengöring, porerna minskar, bättre struktur, man får mer lyster, tar även påsar och mörka ringar under ögonen. Inga bieffekter!

Jag är supernöjd!!!

Kontakta mig om ni vill veta mer så får ni mer information.
    Jag är skeptisk. Det finns inga mirekelmetoder och om de finns lär de inte vara billiga. Om jag hade ett undermedel som gjorde att folk såg unga ut hade jag i alla fall tagit rejält betalt för det!
  • Kattpoet

Oki, är det bara jag som ser detta? 
    Är det någon här som har en förlamad vän?   
    Om man inte använder musklerna så förtvinar de, borde inte samma sak hända med nyllet, vad gör man när man blir gammal och har förtvinade ansikts muskler?

Kan man ens hålla sin panna uppe när man är 60?

Och att man ser normal ut är inte sant, jag som läppläsare kan inte alls avgöra om folk är arga på mig, glad eller skämtar med mig när de har botox i nyllet, jag finner det ytterst skrämmande.  Läppläsare och småbarn läser hela nyllet för att förstå vad folk säger och med botox får man bara halva medelandet.

Och kollar på tjejer  ( Madgalena Graaf, postkodlotteriet poster är ett lysnade exempel) som hållt på med botox ett tag så kommer ni se att de numera har en rynkor vid näsroten , eftersom andra muskel grupper i ansiktet måste ta vid och arbeta istället.

Om man inte vill se gammal ut  när man är gammal så är ju  det bästa råden,  sola inte, rök inte, drick med måtta och skratta mycket.  Ett ansikte som har lett mycket under sitt liv ser vackrare ut som gammalt.

• Hoppe
    Kattpoet skrev 2011-04-17 11:55:07 följande:
    Oki, är det bara jag som ser detta? 
    Är det någon här som har en förlamad vän?   
    Om man inte använder musklerna så förtvinar de, borde inte samma sak hända med nyllet, vad gör man när man blir gammal och har förtvinade ansikts muskler?

Kan man ens hålla sin panna uppe när man är 60?

Och att man ser normal ut är inte sant, jag som läppläsare kan inte alls avgöra om folk är arga på mig, glad eller skämtar med mig när de har botox i nyllet, jag finner det ytterst skrämmande.  Läppläsare och småbarn läser hela nyllet för att förstå vad folk säger och med botox får man bara halva medelandet.

Och kollar på tjejer  ( Madgalena Graaf, postkodlotteriet poster är ett lysnade exempel) som hållt på med botox ett tag så kommer ni se att de numera har en rynkor vid näsroten , eftersom andra muskel grupper i ansiktet måste ta vid och arbeta istället.

Om man inte vill se gammal ut  när man är gammal så är ju  det bästa råden,  sola inte, rök inte, drick med måtta och skratta mycket.  Ett ansikte som har lett mycket under sitt liv ser vackrare ut som gammalt.
    Jag håller med dig till viss del, men måste ändå säga att det är skillnad på att paralysera varenda muskel i ansiktet med Botox och att spruta in lite precis mellan ögonbrynen.
    Jag får Botox för migrän var 3:e månad, men inte så mycket att jag inte kan lyfta ögonbrynen eller rynka pannan, jag kan bara inte göra det lika mycket.
    (Fick dock betydligt mer tidigare och då kunde jag inte röra pannan, men det var ingen som tyckte att jag såg annorlunda ut.)
  • Kattpoet

Vi har ju noll studier vad  botox gör med ansiktet om 40 år, det liksom det som skrämmer mig.

Visst medicinsk är en helt annat sak med för  att  vara " vacker" borde man inte tänka efter lite innan och just nu så finns det knapt någon reglering när det gäller vem som kan öppna  en skönhets salong, det faktiskt svårare att öppna ett fik. 

• perfektionista

Kattpoet: Bra inlägg.

Inte för att jag är emot skönhetssprutor (har själv testat RestyLane), men man bör nog tänka framåt. Jag har många vänner som håller på med dessa sprutor, och för många fungerar det jättebra, men de har ju inte hållt på så länge. Vad händer om 10år? Om 20 år?

• Kattpoet

Det är också det att jag har  erfarenhet av muskel förtvining  jag själv, i 10 år har inte  mitt högra ben funkat som det ska.  Mellan ryggmärgen och benet är det dålig teckning och inte alla medelanden kommer fram som de ska.

Detta har lett till att jag numera  tappar muskelmassa, visserligen bara 3%  över tio år  men  jag har  ju liksom tänkt att leva i minst  40 år till och då kommer jag tappa mer och mer och det kan sluta med rullstol.

Det finns ingen rullstol för ens nylle, vad gör man om ansiktet hänger? 

• jlo
    Kattpoet skrev 2011-04-23 11:05:44 följande:
    Det är också det att jag har  erfarenhet av muskel förtvining  jag själv, i 10 år har inte  mitt högra ben funkat som det ska.  Mellan ryggmärgen och benet är det dålig teckning och inte alla medelanden kommer fram som de ska.

Detta har lett till att jag numera  tappar muskelmassa, visserligen bara 3%  över tio år  men  jag har  ju liksom tänkt att leva i minst  40 år till och då kommer jag tappa mer och mer och det kan sluta med rullstol.

Det finns ingen rullstol för ens nylle, vad gör man om ansiktet hänger? 
    Jag rekommenderar starkt träning med Powerplate driver själv ett center. Detta skulle hjälpa dig med muskelmassan enormt. Hör gärna av dig om du vill veta mer om det.
  • Kattpoet

Jlo,   jag provat det mesta, jag har en kanon bra doktor och problmet är  bristen på  stabilt " bredband" i  ryggen, mitt ben får inte  fram alla medeladen och träning av en muskel enligt hjärnan inte finns  ger mig bara inflamationer .

• Hoppe

Jag fick Botox hos min läkare förra veckan och då passade jag på att fråga hur länge man kunde hålla på med det utan bieffekter och han sa att man har 50 års erfarenhet av den här typen av behandling och att man kan hålla på 'hur länge som helst'.
    Jag tror inte att skönhetsmedel har samma höga krav på studier och tester av bieffekter som mediciner har, även om det i det här fallet är samma preparat.
    Men som sagt, det bör ju göras med måtta.

• Kattpoet

Udda för att  Botox har använt  för att släta ut nyllet sen 1992  och det var 2002 USA godkände det som ett sätt att släta ut nyllen på och jag kan inte få det till  50 år  och att använda botox till  medicinsk syfte  har gjorts sedan 1980 och inte ens det är 50 år.

Svar på tråden Restylane i bekymmersrynkan?