• vickanofilip

När visar ni er klänning?

När kommer er blivande få se er bröllopsklänning? i kyrkan eller tidigare? Hur gör ni för att hålla klädseln hemlig fram till kyrkan för oftast är väl fotograferingen innan vigseln.? Jag hoppas att min kan få vara hemlig fram till fotograferingen iallafall.

• Svar på tråden När visar ni er klänning?
  • Freakie

Min sambon har sett min klänning, men inte mig i den... Det kändes som den kompromissen fick räcka för vår del Hade aldrig kunnat hålla det helt hemligt för honom i nästan ett halvår.

Vi kommer att fotograferas innan vigseln, så blir första gången som han får se mig i klänningen

• Ciccci

Min m2b kommer se klänning först i kyrkan! =) Vi har fotograferingen efter vigseln, och fotografen kommer vara med hela kvällen sen oxå.. :P

Så det kommer bli måånga kort.. :D

• zvartaliljan

Min m2b får enligt hans tro (katolik) inte se mig i klänningen före bröllopet så vi kommer ha fotograferingen efteråt.

• Moemoe

Jag är inte så super tarditionell eller så, men min blivande insisterade på att inte se klänningen innan bröllopet. Jag har helt enkelt låtat den hänga på en krok på väggen i fodralet jag fick med från butiken och bara testat den 3 gånger när han inte varit hemma för att visa tärnan och testa med skorna jag köpt. Sen får han se mig i full bröllopsmundering först i Stockholms stadshus. Glad

• wiii

Han har sett den på galgen men inte på mig, inte för att det hade stört mig om han såg den på, men verkar inte riktigt som att han vill så blir troligtvis första gången på bröllopsdagen :)

• 2011bröllop

Min 2be får först se mig i min klänning när jag går in med min pappa i kyrkan  Hjärta Vi ska fotas efter 

• awarwen

Han får inte se ngt som har med min klädsel att göra förrän vi möts i kyrkan.
    Inte för att det är traditionellt utan mest som en kul grej. Ska bli roligt att se hans ansiktsuttryck när jag kommer. Förhoppningsvis ser han lycklig och kär ut Flört Vi sover ju dessutom inte tillsammans och åker inte dit tillsammans så... Det ska bli SÅÅÅ roligt!!! Shit, vad jag längtar.

• Pinkgrape

Min blivande har fått se klänning, jag vill ju ha hans åsikt kring den faktiskt. Han kommer dock inte få se frisyren och inte klänningen på. Smycken kommer han se, han som köpt mina örhängen och även skorna, då jag kommer använda ett par jag redan har.

Vi kommer ju dock inte fixa oss tillsammans på morgonen, vi kommer sova på olika håll natten före, så han kommer inte få se allt tillsammans och på mig förrän på kyrkbacken dagen till ära :) Vi kommer fotografera oss efter vigseln.

• Chicita

Om jag ska kunna hålla min klänning hemlig så får jag flytta till en egen lägenhet under dom sista 3 månaderna innan bröllopet eftersom jag ska sy den själv *S*
    Han kommer vara med och hjälpa mig med provning (snöra i ryggen bland annat) så han vet exakt hur den kommer att se ut. Däremot så kommer han ju inte att se mig med håruppsättning, smink och allt annat som gör det till en helhet, förrän någon timme innan bröllopet då vi ska fotograferas Glad 

• Debe

Jag velade lite om jag skulle ta min mammas brudklänning lr inte, så när vi var där och jag provade den så ville jag ju ha hans åsikt också. Han tyckte den var jättevacker! Måste tillägga att mamma gifte om sig för 5 år sen, så den är inte old fashion alls! Måste vara svårt för er som håller det hemligt. Jag hade nog velat ha min blivandes åsikt om jag skulle köpa/hyra också

• elingillberg

Jag syr min egen så jag sitter instängd i sovrummet och syr den (kul att göra själv om man kan,då blir den perfekt-precis som man vill ha den!) Och han kommer att få se den först när jag kommer emot honom i kyrkan. Ingen har sett den. Det ska vara en hemlis för alla! =)

• hoodilady

Min fästman har inte sett min! Jag har hållt den hemlig i 5 månader hittills, ska nog klara 2 till! :)
    Men vi ska fotas innan vigseln, så vi kommer ses vid fotograferingen vid havet, kommer nog bli en vacker "moment" det med tror jag! Men jag får inte se honom heller! Han ska nog förmodligen ha smoking har han sagt, men jag har egentligen ingen aning. Han brukar vara lite unik i sin klädstil ibland, så vi får se om det blir rosa skor eller nåt! :)

Svar på tråden När visar ni er klänning?