• tezz840

    Kan inte bestämma vilka skor jag ska ha..

    Vi ska gifta oss borgerligt och sen ha våran fest i vår trädgård. Alltså bla på gräs...
    Så därför är det kanske inte så smart att ha smala klackar, typ stilett. Jag vill inte ha låga skor.
    Tänkte mig lite bredare klack eller kilklackar, men det är så svårt att hitta fina.. Det ska ju passa till klänningen också.
    Vill helst ha 1 par skor, för budgetens skull..

    Här är några av skorna som jag har hittat, men vissa har såna klackar som jag helst inte vill ha.. men dom är så fina så jag vill helst inte utesluta dom ännu.. =/

    Visar min klänning också så får ni gärna säga vad ni tycker jag ska göra.








  • Svar på tråden Kan inte bestämma vilka skor jag ska ha..
  • elingillberg
    Millemoj skrev 2011-03-29 17:44:09 följande:
    Jag hade nog valt de första skorna på bild 1. Jättefina och passar bäst till din klänning, eftersom klänningen är draperad och skornas veck då passar till.
    Håller med om ovanstående. Absolut inte skor nummer vå eftersom det då blir alldeles för mycket tyg o draperingar.. Lite kaka på kaka.. De första är lite mer sparsmakade och passar bättre!
  • Amejuli

    Om jag bara säger vilka jag tycker är finast och bortser från eventuella praktiska aspekter så tycker jag nr 1,2 eller 5. De andra ser för "grova ut till klänningen enligt min samk men de var också fina.
    Hoppas du hittar ett sätt att känna dig nöjd med ditt val!

  • Jag han

    Ville bara kommentera klänningen! För den var supersnygg!!!
    Skor kan jag inget om  så jag överlåter det till experterna här inne ;)

  • hoodilady
    tezz840 skrev 2011-03-29 17:41:40 följande:
    Vi ska gifta oss borgerligt och sen ha våran fest i vår trädgård. Alltså bla på gräs...
    Så därför är det kanske inte så smart att ha smala klackar, typ stilett. Jag vill inte ha låga skor.
    Tänkte mig lite bredare klack eller kilklackar, men det är så svårt att hitta fina.. Det ska ju passa till klänningen också.
    Vill helst ha 1 par skor, för budgetens skull..

    Här är några av skorna som jag har hittat, men vissa har såna klackar som jag helst inte vill ha.. men dom är så fina så jag vill helst inte utesluta dom ännu.. =/

    Visar min klänning också så får ni gärna säga vad ni tycker jag ska göra.

     




    AH! Nummer 2 blev jag tooookkär i! Helt fantastiska! Vart har du hittat dem? Nummer 1 skulle jag valt till din klänning om du kan gå en hel dag i så höga klackar :) Men jag förstår dig med gräs där! Om det är lite blött i marken blir det ju extra jobbigt att sjunka ner, annars gör man inte det så mycket tycker jag, man får lägga balansen på tårna när man går, hihi, kanske ser konstigt när man går fram till vigselförrättaren :)

    Vi ska också gifta oss borgerligt och jag har hittat ett par skor som jag blev dödskär i, men jag är så osäker på om det är äkta Givenchy och äkta läder. Hittade dem på Ebay för 85$



  • Vilding

    Jag skulle satsa på de första, det är skitsnygga! och sen jaga rätt på ett par klackskydd så du slipper sjunka ner i gräser. Klackskydd finns i massor med varianter och borde ju rimligtvis gå att få tag på i Sverige också även om jag bara köpt mina utomlands. Lägger upp några bilder så du förstår vad jag menar men lämnar googlingen till dig.





  • hoodilady
    Vilding skrev 2011-03-30 09:10:37 följande:
    Jag skulle satsa på de första, det är skitsnygga! och sen jaga rätt på ett par klackskydd så du slipper sjunka ner i gräser. Klackskydd finns i massor med varianter och borde ju rimligtvis gå att få tag på i Sverige också även om jag bara köpt mina utomlands. Lägger upp några bilder så du förstår vad jag menar men lämnar googlingen till dig.





    SMART! men det är ju inte särskilt snyggt måste jag säga... synd.
  • Vilding
    hoodilady skrev 2011-03-30 10:14:25 följande:
    SMART! men det är ju inte särskilt snyggt måste jag säga... synd.
    Håller med dig helt och hållet men jag har hellre ett par snygga skor med en genomskinling plastplupp på klacken under festen än ett par skor som jag inte riktigt gillar hela dan.

    Vi ska också ha vår fest i en trädgård men en kilklack kommer inte att funka med min klänning alls och jag tänker att jag kan smyga på ett par sånna där när det är dax att gå på osäkert underlag. Skulle aldrig ens drömma om att ha dem i kyrkan eller för fotograferingen.
  • tezz840

    Nr 2 är från have2have.
    Här är en annan variant somjag hittade nyss också, från samma ställe...



     

  • Chicita
    tezz840 skrev 2011-03-30 13:20:00 följande:

    Nr 2 är från have2have.
    Här är en annan variant somjag hittade nyss också, från samma ställe... 


    Gillade dom också, men jag tycker att nr 2:orna är lite mer romantiska...
    Dessa känns inte lika "klumpiga" dock
Svar på tråden Kan inte bestämma vilka skor jag ska ha..