• lilaorkide

    Kan man ha olika vit nyans på klänning/ skor

    Som rubriken lyder. kan jag ha ivory färgade skor. o sen vit färg på klänningen. 
    Jag hittade ett par jättesköna brudskor i ivory/gräddvit färg. min klänning är vit.

    Jag tycker det synns väldigt mycket skillnad på färgerna. Men min mamma säger hon inte tycker det spelar roll. vad säger mi tjejer?? 

  • Svar på tråden Kan man ha olika vit nyans på klänning/ skor
  • M Berg

    beror på hur mycket det syns.
    å vad du känner. om det stör dig för mycket.

    jag ska ha lite färgnyans på mina ballerina men de kommer inte synas så väl.... å blir d kort så tänkte jag ta bild barfota.

  • lilaorkide

    Ja jag stör mig lite på det. men de var väldigt sköna o lagom höjd på klacken.  vet inte om gäster tittar så mycket på skorna. Klänningen hänger ju över.

  • Humlan66

    Det brukar ju vara så att har man vitt till ivory klänning så finns det risk att den ser "skitig" ut
     så ALDRIG vit slöja till ivory klänning , men skor vet jag inte så noga. Dom syns ju inte lika mycket

  • prinsessanogrodan

    Mina skor är inte exakt samma vita färg som klänningen men min klänning är en lång klänning, den går ända ner till golvet/marken så skorna kommer inte synas alls så jag har inga som helst planer på att köpa ett par andra skor. Däremot har jag beställt en sjal i exakt samma vita färg som klännningen, men sjalen syns ju, det gör inte skorna.

  • wiii

    Jag har en klänning i ivory, och mina skor är vita, klänningen går dock hela vägen ner till golvet när skorna är på så kommer bara synas spetsen på skon lite när jag tar stora steg typ. Stör mig icke ett dugg att det inte är samma vita färg :)
    Kanske skillnad om man har en kortare klänning.

     

  • Mezzo

    Jag har letat som en tok för att hitta riktigt vita skor och vit väska, eftersom nästan allt som säljs är ivory. Köpte först en väska i ivory, men den såg smutsig ut i jämförelse med klänningen. Hellre än att ha skor i ivory skulle jag kanske färga dem istället - röda, gröna, silver eller guld kan se häftigt ut!

Svar på tråden Kan man ha olika vit nyans på klänning/ skor