• marnys
    Äldre 27 Mar 22:05
    6329 visningar
    29 svar
    29
    6329

    Gåvor till toastmaster m fl

    Ni som har gift er, vad har ni gett i gåva till de som har hjälpt till? Tärnor, best man, toastmaster m fl..

  • Svar på tråden Gåvor till toastmaster m fl
  • Annan brud
    Äldre 31 Mar 10:31
    #11

    De här tycker jag var coola!
    http://www.alskadebarn.se/Herrsmycken.htm#best man 

    Eller inbjudan till en picnic/middag efter bröllopet! 

  • In Wonder­land
    Äldre 31 Mar 23:36
    #12

    Annan brud - jätte colla smycken!

  • MissHe­lena
    Äldre 1 Apr 01:01
    #13
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-27 23:45:54 följande:
    shop.textalk.se/se/article.php?id=14327&art=6...

    Annars rekommenderar jag eBay som vanligt Flört Har man flyt (och tålamod) finns där oändligt mycket till löjligt låga priser!
    Underbara armband till ett bra pris! Tack för tipset!
  • Jag han
    Äldre 1 Apr 06:27
    #14

    Funderar på whiskey till killarna, och armband till tjejen..
    Men hinner nog ändra mig några gånger. :)
    Toastmastern vette sjutton.. Han kommer nog göra mest jobb, så han måste ju få nåt lite extra tycker jag. Vi hinner fundera lite.
    Tänkte manchettknappar, men de använder inte såna så ofta.

  • missyJ
    Äldre 1 Apr 07:15
    #15
    In Wonderland skrev 2011-03-28 07:35:18 följande:
    Hittade de här roliga boxershortsen som jag funderar på att ge till vår best man Glad

    Behöver hitta några andra killpresenter, är det någon som vet någon sida där man kan costum make boxershorts med egen text och tryck?

     
    http://a-tryck.spreadshirt.se/kalsonger-med-egen-text-A10717148

    Åh den iden snor jag, tänkte trycka på tshirts linnen eller skjortor till tärnorna...som dom  kan ha dan innan på vår mys dag och innan påklädningen på dagen D!
  • Fossin­g77
    Äldre 1 Apr 07:20
    #16

    Mina tärnor, makeuptjejen, solisten och en kompis som är med och fotar alla förberedelser får armband från Lourdes på lovebeproud.blogspot.com Deras armband är en smalare variant av mina smycken som även de kommer från LBP. Rekommenderas! Hon är kanonduktig och supertrevlig!

    Här är mina smycken


  • Fossin­g77
    Äldre 1 Apr 07:21
    #17

    Men skräp! Tryckte fel knapp! Här är mina "tack-armband"


  • J och J
    Äldre 1 Apr 08:09
    #18

    Till tärnorna betalar jag tyget men dom syr själva. o sen syr jag marskalkernas flugor.

    sen som present tänkte vi nog göra nåt lerfat eller skål me nåt fint mönster. Min blivande älskar att hålla på med lera så vi tänkte det kunde va en kul grej och fint minne.

    men känns det dumt?

    till min syster och svåger kommer vi också ge en slant. då dom hjälper extremt mycket. hon hjälper me allt. han med inbjudningar o foto.

    sen bjuder vi familjerna på brunch på hotell på söndan som tack för all hjälp. alla våra syskon 4st +svåger är med i brudföljet. (+två vänner men dom bjuder vi inte på brunch bara familjer) 


    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Fossin­g77
    Äldre 1 Apr 08:53
    #19
    J och J skrev 2011-04-01 08:09:54 följande:
    Till tärnorna betalar jag tyget men dom syr själva. o sen syr jag marskalkernas flugor.

    sen som present tänkte vi nog göra nåt lerfat eller skål me nåt fint mönster. Min blivande älskar att hålla på med lera så vi tänkte det kunde va en kul grej och fint minne.

    men känns det dumt?

    till min syster och svåger kommer vi också ge en slant. då dom hjälper extremt mycket. hon hjälper me allt. han med inbjudningar o foto.

    sen bjuder vi familjerna på brunch på hotell på söndan som tack för all hjälp. alla våra syskon 4st +svåger är med i brudföljet. (+två vänner men dom bjuder vi inte på brunch bara familjer) 
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Det är väl jättekul med något ni gjort som speglar er! :)
  • Oniq
    Äldre 1 Apr 09:11
    #20

    Våra borsdsvärdar och vår toastmaster kommer att få manchettknappar med 20-sidiga tärningar på (temabaserat) -bara för att jag fick en felleverans från ebay med 20-sidiga tärningar istället för 10-sidiga ;)

    Men annars är det nog blommor och/eller någon fin flaska vin som gäller till de andra som hjälper till under dagen. Vi har ingen budget för gåvor direkt...

  • Fossin­g77
    Äldre 1 Apr 09:41
    #21
    Oniq skrev 2011-04-01 09:11:09 följande:
    Våra borsdsvärdar och vår toastmaster kommer att få manchettknappar med 20-sidiga tärningar på (temabaserat) -bara för att jag fick en felleverans från ebay med 20-sidiga tärningar istället för 10-sidiga ;)

    Men annars är det nog blommor och/eller någon fin flaska vin som gäller till de andra som hjälper till under dagen. Vi har ingen budget för gåvor direkt...
    Ha ha! Man kan aldrig få för många T20 ;D
  • J och J
    Äldre 1 Apr 14:58
    #22
    Fossing77 skrev 2011-04-01 08:53:42 följande:
    Det är väl jättekul med något ni gjort som speglar er! :)
    ja vi tänkte också att det kunde vara kul. 
    hoppas dom inte blir besvikna bara
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Fossin­g77
    Äldre 1 Apr 17:07
    #23
    J och J skrev 2011-04-01 14:58:45 följande:
    ja vi tänkte också att det kunde vara kul. 
    hoppas dom inte blir besvikna bara
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Näää!! Jag tror dom blir jätteglada :) Det hade jag blivit!
  • J och J
    Äldre 1 Apr 17:09
    #24
    Fossing77 skrev 2011-04-01 17:07:03 följande:
    Näää!! Jag tror dom blir jätteglada :) Det hade jag blivit!
    synd att inte du var en tärna då ;)
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Fossin­g77
    Äldre 1 Apr 17:13
    #25
    J och J skrev 2011-04-01 17:09:41 följande:
    synd att inte du var en tärna då ;)
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Hi hi! Har dom klagomål så kan du skicka deras pryl till mig ;) Jag dammsuger fasen loppisar efter vettiga lerfat att göra somriga sallader på :)
  • RiNa
    Äldre 2 Apr 17:33
    #26
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-27 23:01:14 följande:
    Jag har inte gift mej ännu men kommer göra det i september. Till mina tärnor kommer jag betala deras klänningar och de får (givetvis) behålla dem efteråt samt köpa något smycke åt dem, lutar åt en fint pärlarmband som har ett silvrigt hjärta på sej ingraverat med "TÄRNA" och datumet för vigseln.

    Till vår bestman har vi inte kommit på något ännu så där tar jag tacksamt emot tips jag också! Glad
    Tycker att pärlarmbandet låter superfint! Var köper man ett sånt?
  • Fossin­g77
    Äldre 4 Apr 08:02
    #27
    RiNa skrev 2011-04-02 17:33:46 följande:
    Tycker att pärlarmbandet låter superfint! Var köper man ett sånt?
    lovebeproud.blogspot.com
    I LBP's webshop finns de :)
  • Millan­1984
    Äldre 17 Oct 18:56
    #28

    Jag vill gärna höra fler förslag...

  • Mini20­11
    Äldre 17 Oct 19:13
    #29

    Tärnorna fick smink och hår betalt (ca 1000 kr) och marskalkerna fick sina hyrkläder betalda (ca 1000 kr) I present fick mina tärnor ett armband från Thomas Sabo och en berlock med en sten i "vår" färg, som de hade på bröllopet. Marskalkerna fick manchettknappar att ha på bröllopet. Vi betalade alla blommor.

    Vår toastmaster och hans fru fick ett presentkort på en restaurang i staden där vi bor.

    Alla blev jättenöjda! 

Svar på tråden Gåvor till toastmaster m fl