• elftei­elftet­jugohu­ndrafy­ra
    Äldre 27 Mar 21:14
    4939 visningar
    5 svar
    5
    4939

    Underkläder som håller in och formar?!

    Eftersom jag vet att det finns mycket bra tips och idéer här inne så hoppas jag såklart att ni kan hjälpa mig med mitt problem. Jag kommer ha en axelbandslös klänning i vit chiffong och behöver underkläder som fomar och håller in. Troligtvis är det bästa att de är hudfärgade och utan sömmar. Vart kan jag hitta detta?! Det är absolut inte nödvändigt att det är snyggt, för det räknar jag med att det INTE kommer att vara. Huvudsaken är att klänningen sitter fint och så får jag väl helt enkelt byta om till nåt finare när vi kommer till hotellet.

    /Carolina

  • Svar på tråden Underkläder som håller in och formar?!
  • Tet
    Äldre 27 Mar 21:35
    #1

    Jag har läst om en mycket bra underklänning från Spanx, tittade på en på åhléns city i sthlm. Dem finns utan sömmar, axelband och det finns hudfärgade. Ska tydligen vara dem bästa av dem bästa kostar iof ca 1100-1200 men det finns fler tillfällen att vande den vid! Den jag kände på va super skön kvalité och snygg men jag tycker om enkelt.
    Hoppas du hittar ngt!

  • Mogen
    Äldre 27 Mar 22:22
    #2

    Jag kan bara rekomendera att gå in i en riktig affär för underkläder, dom kan sina saker.


    Ska själv ha en klänning i chiffong och ville precis som du ha något utan sömmar och som håller in.
    Enda skillnaden är att dom ska få sy på tunna axelband på min klänning och så ska jag ha en bolero på mig (gifter oss på hösten). Så dom har beställt hem en body i samma märke (Chantell) och kupa som i mina bh, den håller in och dom löstagbara axelbanden ska jag byta ut mot genomskinliga.

    Nu förstår jag ju att du inte kan ha något med axelband men jag tror säkert att dom kan hjälpa dig att hitta något som fungerar.

    Lycka till!

  • solros
    Äldre 28 Mar 13:50
    #3

    http://www.tvins.com/products/slimlift-aire/slimlift-aire.php

    Köp en sån, den är riktigt bra, inte för att den är speciellt snygg, men du får byta om på hotellet, den är jätte bra och håller in allt perfekt.

  • louise­e
    Äldre 3 Nov 13:59
    #4

    Kolla på www.members.com de kör 40% på Spanx nu :)

    De har både svarta och hudfärgade, i olika modeller, men det gäller nog bara i några dagar, brukar vara så hos dem.

    Själv har jag slagit till på ett par svarta hålla-in magen o ett bar hudfärgade med längre ben; perfekt till nyår :)

    Kram!

  • Aprilb­ruden
    Äldre 3 Nov 15:57
    #5

    Det finns sådana underkläder på ex. Lindex också. Bra kvalite och många olika modeller att välja bland. Säkert lite billigare också skulle jag tro!!


     

Svar på tråden Underkläder som håller in och formar?!