Pinkgrape skrev 2011-03-26 23:28:52 följande:
Det är mer åt.. typ.. jag vet inte. Inte rockabilly, absolut inte. Inte heller hårdrock med massor av nitar, mc-läderjackor och band t-shirts. Inte heller åt goth eller punk hållet. Svårt att förklara. Till vardags har jag oftast svart plattångat hår, något sotade ögon, tajta jeans, converse osv.
Jag vill bara inte kika i spegeln då det är dags och inte riktigt känna igen mig själv. Jag vill vara en finare version av mig själv, har dock ingen aning om hur jag gör för att bli det :/
Haha jag är extremt snål och jag litar inte på frisörer alls. Aldrig någonsin kommit från en frisörsalong och varit nöjd över resultatet, tyvärr.
Okej då förstår jag. Svårt vad man ska hitta på till den stilen mennågon måste ju kunna komma med nåt bra förslag här tycker jag!
Sådär tänker jag med. Att man vill se ut som sig själv, bara lite extra liksom. Jag vågar inte släppa sminket till någon heller fast jag skulle tycka det var skönt egentligen. Är så rädd för att det ser ut som att jag lagt en pannkaka över ansiktet liksom. :-P
Jag har en kompis som är fisör som kanske ska hjälpa mig lite med håret men är väldigt nojig över att hon inte ska förstå min stil och vilja locka det med locktång. (vilket bara faller ihop efter någon timme och inte ser bra ut enligt min mening) Hon är dessutom utbildad makeup-artist så krisar det kanske hon kan hjälpa mig lite. Men som sagt. Känner mig sjukt nojig över om jag överhuvudtaget vågar släppa något alls till någon annan...