• Höstbröllop 2011

Ultimate Cake i Malmö - nån med erfarenhet?

Funderar lite på att köpa tårtan därifrån eftersom det är det enda stället jag hittat som faktiskt har lite roligare alternativ än den oändligt tråkiga vanliga tårtorna.

Vi kommer dock gifta oss utanför Hässleholm och jag undrar om det är möjligt att transportera tårtan den biten eller kan man få den levererad?

Finns det nån med erfarenhet av dem? Kvalitet? Pris/bit? Smak?

Så många frågor... Jag är även öppen för andra förslag om nån vet nåt. Gärna bilder också om nån har :)

Tack!

• Svar på tråden Ultimate Cake i Malmö - nån med erfarenhet?
  • polkapinne

Har ingen erfarenhet men vill också veta eftersom även jag har funderat på Ultimate cake. Jag vill dock ha den fraktad till Kristianstad eftersom det inte finns några roliga alternativ, vad jag vet, i närheten av Kristianstad.

• Höstbröllop 2011

Men det måste väl finnas någon med erfarenhet och info? Kom igen nu Tungan ute

• midsommardagen 2011

Jag har beställt vår tårta därifrån, men jag gifter mig i sommar och kan alltså inte bidra med någon större erfarenhet Glad det här är vad jag vet iallafall:

tårtan kommer färdigmonterad och behöver således ganska mycket plats i kylen. den ska också tas ut ca 4 timmar innan de ska ätas och kan därför stå framme i lokalen under middagen de  levererar iallafall inom Malmö, eller så kan man hämta den själv. Man kan hämta den dagen innan, eller samma dag. Vet inte om de levererar i övriga skåne? grundpris per bit är 68 kr. Vår tårta ska inte ha några överdådiga dekorationer, den ska vara tre våningar, vit, med ett guldmonogram, och ätbara "sidenband", och ett brudpar från 20-talet som jag köpt på loppis. Vi behöver bara betala grundpris. Jag var på en tårtprovning då jag och min man fick prova fyllningar och tårtbotten. Det är möjligt att välja två bottnar med olika smak och en fyllning. Vi valde chokladbotten+hallonfyllning+kokosbotten. supersupergott! Min man hatar marsipan och grädde så traditionella "svenska" tårtor funkar inte tyvärr. Han njöt oändligt under provningen kan jag säga Skrattande
    De som jobbar där är väldigt gulliga. Fråga gärna mer om du undrar något.
  • Höstbröllop 2011
    midsommardagen 2011 skrev 2011-03-28 16:54:39 följande:
    Jag har beställt vår tårta därifrån, men jag gifter mig i sommar och kan alltså inte bidra med någon större erfarenhet Glad det här är vad jag vet iallafall:
    tårtan kommer färdigmonterad och behöver således ganska mycket plats i kylen. den ska också tas ut ca 4 timmar innan de ska ätas och kan därför stå framme i lokalen under middagen de  levererar iallafall inom Malmö, eller så kan man hämta den själv. Man kan hämta den dagen innan, eller samma dag. Vet inte om de levererar i övriga skåne? grundpris per bit är 68 kr. Vår tårta ska inte ha några överdådiga dekorationer, den ska vara tre våningar, vit, med ett guldmonogram, och ätbara "sidenband", och ett brudpar från 20-talet som jag köpt på loppis. Vi behöver bara betala grundpris. Jag var på en tårtprovning då jag och min man fick prova fyllningar och tårtbotten. Det är möjligt att välja två bottnar med olika smak och en fyllning. Vi valde chokladbotten+hallonfyllning+kokosbotten. supersupergott! Min man hatar marsipan och grädde så traditionella "svenska" tårtor funkar inte tyvärr. Han njöt oändligt under provningen kan jag säga Skrattande
    De som jobbar där är väldigt gulliga. Fråga gärna mer om du undrar något.
    Tusen tack! Nu blev jag lite klokare :)
Svar på tråden Ultimate Cake i Malmö - nån med erfarenhet?