• Cecilia780

    Mockaskor, funkar det?

    Skor i mocka.. Funkar det till en brudklänning eller blir det för "tungt"? Skorna är svarta med träklack. Ett affärsbiträde informerade mig om att mockaskor kunde man inte ha till brudstass... Klänningen är lång så skorna kommer inte synas speciellt mycket. Jag vill ha höga skor men som ändå funkar att ha på sig en hel kväll. 

    Blä. Ger upp snart! Att välja klänning var lätt som en plätt jämfört med att välja skor! 

  • Svar på tråden Mockaskor, funkar det?
  • förlovadflicka

    Det låter inte så snyggt om jag ska vara ärlig... Och det låter rätt varmt, men det beror ju på när ni gifter er :) 

  • Fru Pippi

    Äh, det funkar väl! Jag letar själv efter de rätta skorna och håller med om att det är himla svårt. Funderar på ett par i just mocka men kan inte bestämma mig...Letar efter knallrosa men mina dumma fötter sväller så på sommaren så jag måste ha det i beaktande oxå. Inte lätt detta!

  • Millemoj
    Fru Pippi skrev 2011-03-27 18:18:28 följande:
    Äh, det funkar väl! Jag letar själv efter de rätta skorna och håller med om att det är himla svårt. Funderar på ett par i just mocka men kan inte bestämma mig...Letar efter knallrosa men mina dumma fötter sväller så på sommaren så jag måste ha det i beaktande oxå. Inte lätt detta!
    Knalrosa är ursnyggt! Köpa ett par snygga pumps, och så kan du byta till balleina när det klämmer och gör ont... finns knallrosa ballerinas just nu på skopunkten - supersköna och inte helt fula, tycker jag iaf...
  • Fru Pippi
    Millemoj skrev 2011-03-27 18:29:15 följande:
    Knalrosa är ursnyggt! Köpa ett par snygga pumps, och så kan du byta till balleina när det klämmer och gör ont... finns knallrosa ballerinas just nu på skopunkten - supersköna och inte helt fula, tycker jag iaf...
    Kollade just in de aktuella ballerinorna och de var inte så dumma! Bra tips där! Dock fortfarande oklart vilka "huvudskor" jag ska ha. Har funderat på Vagabonds sko Madeira i rosa men den känns lite "ofestlig". Jag kanske iofs kan pimpa den lite?!
  • PannePann

    Jag tycker det funkar med mockaskor, ska själv ha ett par ljusrosa Finns att beskåda i mitt galleri.
    Jag tycker att det har varit jättesvårt att hitta skor som jag gillar, de typiskt "spetsiga" brudskorna med kort tjock klack är inget för mig...
    Kör på mockaskor om du tycker att det är fint, så kan ju expediten välja sina egna brudskor

Svar på tråden Mockaskor, funkar det?