• missyJ

    Härnösands/Sundsvalls bröllop i sommar?

    Hej Hej!
    Tänkte att kanske vi som bor i kring varandra kunde samlas på samma ställe och byta tankar?

    Vi bor iaf i Härnösand och ska gifta oss 13 Augusti!
    Några fler?

  • Svar på tråden Härnösands/Sundsvalls bröllop i sommar?
  • Margris
    missyJ skrev 2011-07-25 15:52:31 följande:
    Margris - gud va roligt :)
    Ja jag har fått lite statusrapporter under kvällen och det har gått ganska bra...han är bara gul och blå om halva kroppen ; )
    Själv har jag slitit som ett djur i festlokalen men nu är möblering och dukning klar iaf : ) 
  • Bröllop201187
    missyJ skrev 2011-07-25 07:23:03 följande:
    Tyckte de va han jag såg i lördags :) Gud va roligt!!!

    Ku

    Kul att du såg honom =)

    Ingen fattat däremot att jag va på möhippa =) 
  • missyJ

    JaSSå? Men va kul, va fick du göra då bföllop201187? Tell us!

  • Bröllop201187

    Ja ni tjejer....

    Först på morgonen blev jag kidnappad ur sängen på klädd i ett gult lakan med siden band runt halsen, och sedan i väg körd till härnösandsflygklubb, och där står tjejerna uppradade och då kommer det en helikopter och den ska juh jag åka med såklart iväg med den..

    Kommer tillbaka då är tjejerna borta, och han som flög helikoptern förstod ingenting, han ringde runt och kolla och tjejerna skulle bara iväg och fixa en sak så dom kom juh i slutändan och hämta mig...

    Till stadsparken för förfriskningar och subway mackor..... och lite frågor om förhållande och sådant..

    Sedan bar det iväg på stan och ut på lite olika uppdrag faktiskt jävligt kul måste jag säga....

    Sedan hem tjejerna satt upp partytält och bjöd på grillat och ännu mer förfriskningar, efter det var det dags för ny utstyrsel, sekreterar klänning men en väldigt vågad urringning och nät stay ups med röd rosett och sedan bar det iväg på stadsfesten.... Så jag hade en väldigt lyckad Möhippa och jag skulle vilja göra om den om det skulle gå =) 

  • missyJ

    gud så roligt :) synd att man inte såg till dig :)

    Har mina aningar på att de händer i helgen jag, Gubben ska ju få sin och mamma skulle tydligen ta med sig barnen ut på ön vilket  hon inte brukar erbjuda sig o göra bara sådär :) hihi

  • missyJ

    Nu ni tjejer har ja haft min hippa & Gud va ja älskar mina vänner :)

  • Bröllop201187
    missyJ skrev 2011-08-01 10:17:36 följande:
    Nu ni tjejer har ja haft min hippa & Gud va ja älskar mina vänner :)
    Vad hitta dom på med dig då?

    Nu är jag FRU!!!!
  • missyJ

    Grattis Bröllop201187 :) Hur känns de? Och hur flöt dagen på´?

    Möhippan ja, dagen började med att grabbarna skuolle komma o hämta min m2b, vilket ja visste... min väninna kommer oxå för hon vill så gärna se minen på honom.. (här anade jag dock något) Dom väcker han i sängen och in på gården dundrar en helikopter :) Och jag fick order om o klän på mig jag med för här skulle åkas :) In de bar i helikoptern och iväg ;) efter en rundtur så landade vi i kittjärn (svärpäronens gård)  där ALLA hans kompisar väntade och 2 av mina.. Fick ett paket med kläder, rabbitstyle :) Med öron, body, vitra tights handskar o sån fluga grej,.. iväg de bar på stan för o fika frukost :;) Fick fotas med brandmän & sen vare shopping, Attrealjer inför kväll4en :)

    Vid tolv bar de iväg igen  md ögonbindel på, försökte lura bort mig med listade ut aTt vi va på långsjögården :) Väl där väntade poledancing med instrukör :) Skit kul verkligen o jääääätte svårt :) Väl där var alla mina vänner och vi gjorde detta tillsammans :)
    Vid tre hem till ena tärnar för o duscha etc... Sminkades av riktig sminkös & fick ett nytt pakety med en skitfin kläning sen ut på sälsten för fotografering av mig <3 Sen ögonbindel igen ut till långsjögården där alla mina vänner var tillsammans med hans vänner... Väl där blev de fest hela kvällen med lekar osv:)

    Verkligen en kanonda!!!

  • Bröllop201187
    missyJ skrev 2011-08-03 11:19:34 följande:
    Grattis Bröllop201187 :) Hur känns de? Och hur flöt dagen på´?

    Möhippan ja, dagen började med att grabbarna skuolle komma o hämta min m2b, vilket ja visste... min väninna kommer oxå för hon vill så gärna se minen på honom.. (här anade jag dock något) Dom väcker han i sängen och in på gården dundrar en helikopter :) Och jag fick order om o klän på mig jag med för här skulle åkas :) In de bar i helikoptern och iväg ;) efter en rundtur så landade vi i kittjärn (svärpäronens gård)  där ALLA hans kompisar väntade och 2 av mina.. Fick ett paket med kläder, rabbitstyle :) Med öron, body, vitra tights handskar o sån fluga grej,.. iväg de bar på stan för o fika frukost :;) Fick fotas med brandmän & sen vare shopping, Attrealjer inför kväll4en :)

    Vid tolv bar de iväg igen  md ögonbindel på, försökte lura bort mig med listade ut aTt vi va på långsjögården :) Väl där väntade poledancing med instrukör :) Skit kul verkligen o jääääätte svårt :) Väl där var alla mina vänner och vi gjorde detta tillsammans :)
    Vid tre hem till ena tärnar för o duscha etc... Sminkades av riktig sminkös & fick ett nytt pakety med en skitfin kläning sen ut på sälsten för fotografering av mig <3 Sen ögonbindel igen ut till långsjögården där alla mina vänner var tillsammans med hans vänner... Väl där blev de fest hela kvällen med lekar osv:)

    Verkligen en kanonda!!!
    Jo det känns helt underbart....

    Känns som man är nykär på nytt igen..

    Jo dagen flöt på riktigt bra, inga problem men däremot tjafs mellan ena tärnan och dennes sambo =(

    Annars är jag riktigt nöjd med det hela, längtar tills alla bröllopsbilder börja trilla in..

    Låter som du hade en kanon dag, bara att invänta den stora dagen nu då?
  • Bröllop201187
    missyJ skrev 2011-08-20 20:13:16 följande:
    Nu äre gjort :) herregud vilken dag, världens underbaraste!
    Hur var din dag då?
     
  • missyJ

    Dgen var verkligen undebar. Klev upp klockan sex för att ja skulle sätta upp några skyltar påväg till kyrkan :) Väl hos tärnan kring sju för frukost :) Klockan åtta kom frisören hem till "oss", Klockan nio var hon klar, då kom tärna 2 och fotografen :) Blev en massa prat om vad o hur ja ville ha de fotat eftersom vi inte hunnit träffats innan... Klockan elva började sminkösen med mig, det var här jag började bli nervös:) Hade inte tid med de innan tror jag... Färdigsminkad kl 12, snabbt i med lite smörgåstårta och sen på med kläderna :) Halv ett kom min pappa som skulle köra oss, då kom de första tårarna! Iväg till kyrkan de bar och där mötte  vi upp våra småpojkar...Min Man ( haha fick bara lov o skriva de ) kom tillsammans med bestmännen, fem i sladdade dom in på kyrkparkeringen eftern en helvetisk dag... Klockan elva var han på stan arbetsklädd för o köpa manchettknappar...
    Vi gick in o väntade... jag, tärnorna, min pappa som skulle lämna öve4r mig & en av våra pojkar... musiken börjaqde spela, vi hade shanaia twain - from this moment on som ingångsmusik... Hur vacker som helst och sångaren var kanon :) Vi började gå och ja ser min blivade där framme, då kom tårarna igen och igen o igen! Allt var så vackert! själva cermonin gicfk väldigt fort, vår minsta låg på altaringen och frågade om våra bilar.. om dom va där ekker om vi skulle gå hem från kyrkan haha

    ute efteråt blev de gratulationer och sen bar de av mot mrbeget för fotografering... underbar stund! Mot festplatsen de bar o skit hungriga  va vi så vi svängde in på ok för o äta korv med bröd! Riktig bröllopsmiddag!  Väl festen blev kanon, många fina tal och maten var kanon :) Bandet spelade mellan 21-01 ocg var riktigt kanon :) Festen höll på till fyra då vi kom till hotellet, har aldrig vare på ett bröllop där brudparet stänger festen tidigare men nu har vi :) Men de är lite vi de :)

    Världens underbaraste dag med andra ord! <3

  • Juli2013

    vi gifter oss i härnösand men bor 100 mil därifrån, skulle vara kul att höra om det finns fler som gifter sig i det området, kan behöva någon att utbyta tankar med

  • ramonaoynesphotography

    Hej råkade baka snubbla in på denna tråden och ville bara informera att jag jobbar som bröllopsfotograf som utgår från Härnösand. 


    Älskar naturen vilket mina bilder speglar väldigt bra, så är ni som mig och älskar det lite mer lantliga, natursköna och äkta så kanske jag kan hjälpa er att spegla dessa saker även på er stora dag. 

    Ni hittar min hemsidan på www.ramonaoynesphotography.com eller på min instagram ramonaoynesphotography där ni får lära känna mig lite mer. 


    Vilket som så önskar jag er alla en fantastisk bröllopsdag. Kram Ramona 

Svar på tråden Härnösands/Sundsvalls bröllop i sommar?