• Gopplan

MP3, spotify mm

Jag har sett i flera trådar att många verkar skippa DJ eller liveband för att enbart köra egna musiklistor. Jag undrar bara vad ni har för utrustning. Vi har vanliga högtalare, men det lär väl aldrig vara tillräckligt i en stor lokal? Får ni låna utrustning eller hur gör ni?

• Svar på tråden MP3, spotify mm
  • Gopplan

Ingen här som kör med egna musiklistor?

• Aniara4

I vår festlokal finns det en ljudanläggning som man kan koppla sin dator/mp3 till. Jag kommer att skaffa perimium-abonnemang på Spotify och ladda ner en lista som man kan köra offline.

• 11juni2011
    Aniara4 skrev 2011-03-23 19:13:14 följande:
    I vår festlokal finns det en ljudanläggning som man kan koppla sin dator/mp3 till. Jag kommer att skaffa perimium-abonnemang på Spotify och ladda ner en lista som man kan köra offline.
    Åh du verkar veta de där!! Jag har ett vanligt spotify inlogg, ingen aning om det är ett premium-abonnemang?! Hur vet man det? Jag måste iaf vara inloggad på internet för att spela musik.

Grejen e den att det skulle vara bra att slippa reklamen i emellan låtarna, hur fixar man det? Eller går det ens?
    När du skriver attt du skall köra en lista offline, menar du då att man kan köra sina spellistor utan att vara uppkopplad till internet?

Jättetacksam för svar!
  • wiii

Sambon är ljudnörd, så vi har bra högtalare och förstärkare här hemma som vi tar med ;)

• Niini
    11juni2011 skrev 2011-03-23 19:42:19 följande:
    Åh du verkar veta de där!! Jag har ett vanligt spotify inlogg, ingen aning om det är ett premium-abonnemang?! Hur vet man det? Jag måste iaf vara inloggad på internet för att spela musik.

Grejen e den att det skulle vara bra att slippa reklamen i emellan låtarna, hur fixar man det? Eller går det ens?
    När du skriver attt du skall köra en lista offline, menar du då att man kan köra sina spellistor utan att vara uppkopplad till internet?

Jättetacksam för svar!
    Premium har man om man betalat 99 kr/månad för spotify. Med premium kan man spela offline o slipper reklamen.
  • 11juni2011
    Niini skrev 2011-03-23 19:43:33 följande:
    Premium har man om man betalat 99 kr/månad för spotify. Med premium kan man spela offline o slipper reklamen.
    tack för ditt svar!

Men om jag köper premium, kommer mina gamla listor finnas kvar då, som jag har på mitt nuvarandre konto alltså?!

Hur/var köper man premium?
  • wiii
    11juni2011 skrev 2011-03-23 19:48:20 följande:
    tack för ditt svar!

Men om jag köper premium, kommer mina gamla listor finnas kvar då, som jag har på mitt nuvarandre konto alltså?!

Hur/var köper man premium?
    ja, det finns kvar.
    Gå till spotify.com, klicka på get spotify, och sedan kommer spotify premium upp som ett alternativ där. 
  • 11juni2011
    wiii skrev 2011-03-23 19:51:45 följande:
    ja, det finns kvar.
    Gå till spotify.com, klicka på get spotify, och sedan kommer spotify premium upp som ett alternativ där. 
    Tusen tack!
  • wiii
    11juni2011 skrev 2011-03-23 19:53:26 följande:
    Tusen tack!
    Så lite så :)
Svar på tråden MP3, spotify mm