• maja08jerry

HJÄLP!! Scen / podieuthyrning??? Västerås

Hej alla människor:)

Vi ska gifta oss om ca 2 månader, 14e Maj och vi behöver hjälp!
    Vi ska ha festen i Skerike bygdegård i Västerås men vi behöver hyra en scen/podie då det inte finns i lokalen och jag tycker det är viktigt  med en scen så att alla ser..
    Kruxet är att måttet måste vara 1,5 x 3 meter (får inte plats med större) och GÄRNA billigt!

Någon som har förslag eller kanske har något att hyra ut!?!?
    SNÄLLA hör av er.

Tack på förhand!!
    /Maja

• Svar på tråden HJÄLP!! Scen / podieuthyrning??? Västerås
  • MLWSWY

Hej!

Kolla med Växhuset i Västerås! Jag planerar att få allt det sponsrat med högtalere och sånt, min pappa jobbar där ;) Men ring och kolla dom kan säkert hjälpa dig!!

Vart köper ni er tårta ifrån? Vi letar efter bra förslag nämligen :)

Jag gifter mig nästa år i Västerås! Ls gärna min blogg och Kommentera ;)

• Junibrud11

Hej!

Jag har inga idéer på hur du ska lösa ditt problem tyvärr men är nyfiken på resultatet. Vi gifter oss 18 juni och ska ha festen i Skerikebygdegård också!

Varifrån tar ni maten?

Lycka till med scenen!

• MLWSWY

Junibrud11; Vart köper ni tårtan ifrån?? =)

Vi lagar våran mat själv ;)

• Junibrud11

Vi gör tvärtom :)
    Vi köper maten och min tärna är grymt duktigt på tårtor och ville göra den.

• maja08jerry
    MLWSWY skrev 2011-03-23 19:59:50 följande:
    Hej!

Kolla med Växhuset i Västerås! Jag planerar att få allt det sponsrat med högtalere och sånt, min pappa jobbar där ;) Men ring och kolla dom kan säkert hjälpa dig!!

Vart köper ni er tårta ifrån? Vi letar efter bra förslag nämligen :)

Jag gifter mig nästa år i Västerås! Ls gärna min blogg och Kommentera ;)
    Åh vilken bra idé!! Något speciellt nr som är bäst att ringa på??
    Jo, vi köper faktiskt våra bröllopstårtor på ica maxi hälla:) Köper vitchokladtårta 3 st i 3 olika strl, blir bara 517 kr & då har vi bytt så det är glutenfritt, laktosfritt och lagt till fler marsipanrosor. Skitbra pris tyckte vi!! Sen så har vi även gett uppdrag till nåra av gästerna (mest vänner) att göra en tårta på temat "mig och min fästman", mest som en kul grej men också ett billigare alternativ. Min kusin gjorde så till deras bröllop, blev superbra. Bra variation på smaker;) Lycka till!!
  • maja08jerry
    Junibrud11 skrev 2011-03-23 20:28:33 följande:
    Hej!

Jag har inga idéer på hur du ska lösa ditt problem tyvärr men är nyfiken på resultatet. Vi gifter oss 18 juni och ska ha festen i Skerikebygdegård också!

Varifrån tar ni maten?

Lycka till med scenen!
    Va kul:) hur många gäster har ni ungefär?? hur ska ni ha borden? :)
    Min fästmans mamma har vänner i enköping som har en restaurant/cateringfirma så vi fick bra pris från dom och kunde helt önska själva vad vi ville ha för mat! Förrätten gör min mamma och efterrätten gör faster och farbror:)
  • Willowfield

Om ni kan tänka er att vara i en annan bya gård. SÅ kan jag rekomendera Ransta byagård. (ransta idrotssförening) den lokalen har scen..

• maja08jerry
    Willowfield skrev 2011-03-25 10:01:12 följande:
    Om ni kan tänka er att vara i en annan bya gård. SÅ kan jag rekomendera Ransta byagård. (ransta idrotssförening) den lokalen har scen..
    Lite tätt inpå nu att byta.. & skerike bygdegård är superbra förövrigt:)
  • MLWSWY
    maja08jerry skrev 2011-03-25 09:34:27 följande:
    Åh vilken bra idé!! Något speciellt nr som är bäst att ringa på??
    Jo, vi köper faktiskt våra bröllopstårtor på ica maxi hälla:) Köper vitchokladtårta 3 st i 3 olika strl, blir bara 517 kr & då har vi bytt så det är glutenfritt, laktosfritt och lagt till fler marsipanrosor. Skitbra pris tyckte vi!! Sen så har vi även gett uppdrag till nåra av gästerna (mest vänner) att göra en tårta på temat "mig och min fästman", mest som en kul grej men också ett billigare alternativ. Min kusin gjorde så till deras bröllop, blev superbra. Bra variation på smaker;) Lycka till!!
    Hej! Här finner du numrena och e-post till vaktmästeriet och växhusets chef. kan inte lova att de du söker finns men ring och kolla :)

Micke: Tel: 073-9106379
    Henry: Tel: 021-391013
    Normal tid är väl 07-16 men de är vaktmästare och har alltid telefonerna på ;)

Okey ja jag vill ju ha bröllopstårta, en stor så vi får se hur vi gör men vi tänker nog köpa därifrån också ;)

Lycka till med att få tag i de du behövde :)
  • MLWSWY

Maja08jerry

Missade att skicka med länken i förra inlägget men mail finns på  Växhuset.nu - Kontakt - Michael von Walden/Henry =)

• Junibrud11
    maja08jerry skrev 2011-03-25 09:36:55 följande:
    Va kul:) hur många gäster har ni ungefär?? hur ska ni ha borden? :)
    Min fästmans mamma har vänner i enköping som har en restaurant/cateringfirma så vi fick bra pris från dom och kunde helt önska själva vad vi ville ha för mat! Förrätten gör min mamma och efterrätten gör faster och farbror:)
    Det blir inte så stort 34 st blir vi.
    Jag vet inte hur vi ska ha borden måste åka dit snart igen och kolla o mäta. Jag och min blivande har lite olika uppfattning om hur det såg ut, det var ju ett tag sen vi var där och bokade.

Hur många blir ni?
  • Cantaton

Jag har ibland byggt upp scener genom att stapla lastpallar på varandra och intill varandra och slå i några spikar så att de håller sig på plats, för att därefter bara lägga över ett tyg. Funkar väldigt bra och kostar inte så mycket om man får tag i några överblivna lastpallar nånstans.

Så här såg det ut när jag ställde ut på en mässa till exempel:

Denna "scen" är byggd av 4 lastpallar.

Svar på tråden HJÄLP!! Scen / podieuthyrning??? Västerås