• Pinkgrape

    Filmtema!, överös mig med tips och idéer!

    Ja, äntligen har vi hittat på ett sätt för min kära sambo att vilja bli mer involverad och framförallt inresserad av bröllopsplaneringen - filmtema!

    Så har ni några bra tips och förslag på hur man kan göra allt från inbjudningar, placeringskort till musik och bordsdekorationer, så tas det tacksamt emot!


  • Svar på tråden Filmtema!, överös mig med tips och idéer!
  • MrsT2011

    Vad har ni för klädkod? Har själv varit på fester med tema "hollywood" och tema "oscarsgala", det har varit allt från dressat till tänderna a la röda mattan till maskeraddräkter som till exempel marilyn monroe, prinsessan leia, darth vader, hulken, cat woman, sagan om ringen, etc etc.

    Quiz med filmfrågor och oscarsstayetter från buttericks som priser!

  • Pinkgrape

    Oj, så många bra idéer :D Tyvärr finns det inte så stort utrymme för dyra saker i vår budget, eller rättare sagt, det finns inget utrymme för dyra saker. Uppskattar därför mycket sånt som man kan pyssla ihop billigt själv :)

    Klädkod... ja, vi tänkte "Kom som din favoritskådespelare/rollfigur" typ. Kan man ha det? Vi kommer ju inte vara utklädda, ja mer än bröllopskläder, som vi ju inte har till vardags direkt :P


  • hernameispekka
    Pinkgrape skrev 2011-03-21 22:11:52 följande:
    Oj, så många bra idéer :D Tyvärr finns det inte så stort utrymme för dyra saker i vår budget, eller rättare sagt, det finns inget utrymme för dyra saker. Uppskattar därför mycket sånt som man kan pyssla ihop billigt själv :)

    Klädkod... ja, vi tänkte "Kom som din favoritskådespelare/rollfigur" typ. Kan man ha det? Vi kommer ju inte vara utklädda, ja mer än bröllopskläder, som vi ju inte har till vardags direkt :P
    Klädsel kan ju vara röda mattan. Då blir det lite långklänningar, lite smoking, lite festblåsor :)
  • Pinkgrape
    hernameispekka skrev 2011-03-21 22:29:13 följande:
    Klädsel kan ju vara röda mattan. Då blir det lite långklänningar, lite smoking, lite festblåsor :)
    Ja, men det känns lite väl fint :P Inte ens vi kommer vara så fina haha Och inte lokalen eller middagen heller :P
    Annars hade det varit väldigt trevligt :D
  • förlovadflicka

    Vad kul :D Såg såna här idag, vilken tur, då kan jag tipsa dig om dem ;)
    Blä, funkar inte att länka av någon anledning... Iaf, gå in på celebrations.se, klicka dig in på bröllopsshop, placeringskort/hållare, där finns placeringskortshållare som är som en filmklappa :) 

  • Oniq

    Eller så kan ni ha walk of fame stjärnor som placeringskort



    Såg att färgtemat var rosa och ljusgrönt, hittade lite filmgrejs i rosa


    http://www.hollywoodmegastore.com/frame-set3.htm?hollywoodmegastore.com/cgi-bin/VirtualCatalog3/CatalogMgr.pl&SearchFor=GiftBasketsWalkofFame+5408&template=Htx/gifts.htx&hdr=Hollywood+Mega+Store+Product+Listing:+Hollywood+Gifts&


    eller filmbiljett som någon föreslog


  • lovis80

    Gamla filmrullar som servettringar, altså själva filmen inte rullen.

    Som inbjudningar: sicka en trailer på er själva som ni bränner ner på skiva till pc eller dvd.

  • J och J

    Nu har jag inte läst hela tråden men.

    min syster och hennes man hade filmtema.

    dom hade tryckt upp stora affischer. typ bioaffischer på dom två. visserligen i kina. billigt men ändå.

    serverade godis och popcorn i biopapplådor på natten.

    som gåva hade dom bränt ut en dvd med kort på dom. o lagt i ett fodral samt haft festhäftet i fodralet.

    inbjudan var skriven som en film.

    alltså en plot och typ kommentarer från filmkritiker. och lite samma stil stylat.

    tyckte dock att det var superkul med biobiljetten :D om inte annat kan ni ha det som placeringskort.
     


    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Pinkgrape

    Jag blir tokig, på min käre sambo och blivande make.

    Först:
    "Ja, filmtema, fan va coolt! Det vill jag absolut att vi ska ha!"

    Nu:
    "Nä, det där med filmtema känns lite jobbigt. Snälla, kan vi inte skippa det?"


  • förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-04-02 21:45:58 följande:
    Jag blir tokig, på min käre sambo och blivande make.

    Först:
    "Ja, filmtema, fan va coolt! Det vill jag absolut att vi ska ha!"

    Nu:
    "Nä, det där med filmtema känns lite jobbigt. Snälla, kan vi inte skippa det?"
    Haha, typiskt killar :P Men visa honom denna tråden så är han säkert på det igen ;) 
  • Näckrosbarnet

    När jag var ute och googlade efter inbjudningskort till min dotter , hittade jag inbjudningskort som var film .. men vad hete sidan? kalaspinglan? återkommer med det! Hoppas han ångrade sig, för det var ett roligt team på ett bröllop


    Alis volat propriis
  • hjgs

    Hur gört man sf biljetten som inbjudningskort?  jätterolig ju

  • Oniq
    hjgs skrev 2011-08-06 20:27:29 följande:

    Hur gört man sf biljetten som inbjudningskort?  jätterolig ju


    Bilden som ligger uppe gjorde jag i Photoshop. Ska man ha den i 'äkta' filmbiljettstorlek så blir den ju rätt liten som inbjudningskort?
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • hjgs
    Oniq skrev 2011-08-09 10:46:38 följande:
    Bilden som ligger uppe gjorde jag i Photoshop. Ska man ha den i 'äkta' filmbiljettstorlek så blir den ju rätt liten som inbjudningskort?
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    vilken hejar du är på Photoshop, vi vart sugna på att sätta ett filmtema och ändra om en del i planeringen när vi dåg din bild :)
  • Mintur

    Hur gjorde du biobiljetter i Photoshop ? Har laddat hem den men fattar inget :( Kopierar biobiljetten ? Men hur ändrar man texten ?

Svar på tråden Filmtema!, överös mig med tips och idéer!