• Challa­n83
    Äldre 20 Mar 18:18
    22873 visningar
    18 svar
    18
    22873

    Annorlunda bröllopsdans - tips på bra låtar!

    Hej!
    Jag och min m2b har bestämt oss för att göra en roligare dans än en vanlig bröllopsvals. Starta till en lugn låt och dansa tryckare i ca 30 sekunder, för att sedan bryta till en medley av roliga låtar med bra drag i!

    Har ni några bra tips på låtar? Vilket program är bäst att mixa i?

  • Svar på tråden Annorlunda bröllopsdans - tips på bra låtar!
  • Challa­n83
    Äldre 21 Mar 10:15
    #1

    *puffar*

  • Goppla­n
    Äldre 21 Mar 10:20
    #2

    Har inga tips, men har sett flera klipp på youtube med brudpar som gör så. Vi har funderat på att göra samma sak, men det måste vara enkla steg eftersom min blivande inte är någon dansare om man säger så. Följer gärna tråden om några andra kommer med tips.

  • Challa­n83
    Äldre 21 Mar 10:22
    #3

    Gopplan, samma sak här! Har kollat på massor av klipp på Youtube och jag tror att vi har kommit fram till att ha;
    Crazy in Love - beyonce
    Ice Ice Baby
    Thriller
    Och sen avsluta med "Everybody dance now" så att alla andra också kan börja dansa.

    Men jag la upp tråden för jag tänkte att det alltid är så bra att få andra tips och idéer! =)

    Har ni några favoritlåtar?

  • Goppla­n
    Äldre 23 Mar 22:55
    #4

    Det blir väl bra?
    Min fästman tycker att vi ska ha Dirty Dancing bara, Får se hur det blir. Måste fundera lite.

  • millan
    Äldre 23 Mar 23:08
    #5

    Vi ska göra samma sak på vårt bröllop ! Hittade en kille på nätet som mixar låtar gratis. Mailade över våra låtar sen skickade han tillbaka resultat. Och det blev såååå bra !!! Ska bli skit roligt att göra vår "bröllopsdans" & verkligen överraska alla gäster.
    Ta låtar NI tycker är bra & som är lätta för gästerna att hitta en anknytning till. Grease, Dirty Dancing, Michael J 

  • Challa­n83
    Äldre 24 Mar 08:58
    #6

    Millan, den där killen som mixar låtar. Kan du skicka hans kontaktuppgifter? Det låter ju alldeles strålande om man kan få hjälp med det!

  • Goppla­n
    Äldre 24 Mar 10:30
    #7
    Challan83 skrev 2011-03-24 08:58:21 följande:
    Millan, den där killen som mixar låtar. Kan du skicka hans kontaktuppgifter? Det låter ju alldeles strålande om man kan få hjälp med det!
    Ja, jag skulle också gärna få dem om det går bra
  • MrsT20­11
    Äldre 24 Mar 11:21
    #8

    En låt som är "färdigmixad" är ju den som börjar med "You're just too good to be true, can't take my eyes off you..."

    Kommer inte ihåg vad den heter, men den börjar ju väldigt finstämt för att sedan bli gladare och mer upptempo.

    Vi ska dansa hela första dansen till kents "utan dina andetag", vår trubadur har lovat att öva in den så att vi får dansa till livemusik. *superglad*

    På temat glada partylåtar är ju annars black eyed peas "I gotta feeling that tonight's gonna be a good night" en favorit!

  • Veroni­caRobi­n
    Äldre 24 Mar 15:22
    #9

    Eller så kör ni en bugg eller nåt till Jace Everett's "I wanna do bad things with you" (ledmotiv till True Blood) :) Ascoolt, det skulle vi också egentligen göra men faller på att blivande maken inte gillar att dansa. Så för oss blir det antagligen Nothing else matters (Metallica)

  • pyret och snöfli­ngan
    Äldre 30 Mar 15:59
    #10
    Challan83 skrev 2011-03-20 18:18:51 följande:
    Hej!
    Jag och min m2b har bestämt oss för att göra en roligare dans än en vanlig bröllopsvals. Starta till en lugn låt och dansa tryckare i ca 30 sekunder, för att sedan bryta till en medley av roliga låtar med bra drag i!

    Har ni några bra tips på låtar? Vilket program är bäst att mixa i?
    Vi hade MIchael Bublé och Sway som vi dansade cha-cha-cha till som vi hade gått på Tony Irving Dance Academy och betalt privatlektioner för att få lära oss en kooregrafi till. Så det var det. Vi ville inte ha det som alla har en vanlig brudvals, men vi hade inget vanligt bröllop heller..

    Jag fick idén från den romantiska filmen med Debra Messing, The Wedding Date.
  • millan
    Äldre 31 Mar 21:21
    #11

    Hej ! Ursäkta att jag svarar så sent...jag är inte så "hemma" här än... Här är länken till hans blogg-sida som mixade vår låt !! Lycka till !

     http://djinternetstar.blogspot.com/

    MVH
    Pernilla 

  • Piiiip
    Äldre 2 Apr 20:42
    #12

    Söker efter upptempo låtar med bröllopstema som man kan dansa lindyhop eller bugga till... om inte med bröllopstema så kanske då med kärleksfulla teman... mer hjärta än smärta, om ni förstår vad jag menar?!

    Någon som har förslag??

  • MrsT20­11
    Äldre 3 Apr 14:38
    #13
    Piiiip skrev 2011-04-02 20:42:35 följande:
    Söker efter upptempo låtar med bröllopstema som man kan dansa lindyhop eller bugga till... om inte med bröllopstema så kanske då med kärleksfulla teman... mer hjärta än smärta, om ni förstår vad jag menar?!

    Någon som har förslag??
    Vad gäller bugglåtar är min absoluta favorit "Inget stoppar oss nu" med Black Jack, kan det bli gladare??
  • Helena Mikael
    Äldre 4 Apr 07:43
    #14

    Vi funderade också på att göra så, men det är så himla många som gör på det viset idag.
    Valsen har glömts bort lite.

    Så vi har bestämt att vi ska dansa en klassisk vals till Rock Balladen "Marry Me" av 30sec from Mars.
    Den är underbar! :)
    Då blir det en klassisk dans till en Ny låt som representerar oss.

  • Äldre 4 Apr 08:46
    #15

    I was made for lovin´ you - originalet!

  • Mirjam­i
    Äldre 4 Apr 09:44
    #16
    Gopplan skrev 2011-03-23 22:55:59 följande:
    Det blir väl bra?
    Min fästman tycker att vi ska ha Dirty Dancing bara, Får se hur det blir. Måste fundera lite.
    Sök på youtube, det finns en film där ett par kör den, med "rätt" kläder såsom i filmen och hela honkarongen. Vid lyftet hjälper brudföljet till att hålla bruden. Man blir alldeles rörd till tårar av att titta på den. Och de paret bjöds in till Oprah efter att hon sett videon och tack vare detta par fick hon även Patrick Swazey att komma dit, för första och enda gången. Han hade alltid sagt nej, men när han fick höra att detta par skulle komma, då gick han med på det!

    Romantik på absolut högsta nivå!
  • Goppla­n
    Äldre 8 Apr 07:24
    #17
    Mirjami skrev 2011-04-04 09:44:00 följande:
    Sök på youtube, det finns en film där ett par kör den, med "rätt" kläder såsom i filmen och hela honkarongen. Vid lyftet hjälper brudföljet till att hålla bruden. Man blir alldeles rörd till tårar av att titta på den. Och de paret bjöds in till Oprah efter att hon sett videon och tack vare detta par fick hon även Patrick Swazey att komma dit, för första och enda gången. Han hade alltid sagt nej, men när han fick höra att detta par skulle komma, då gick han med på det!

    Romantik på absolut högsta nivå!
    Ja, jag har sett dem. Jättefint! Dock tror jag att vi nöjer oss med en lite enklare dans
  • Äldre 29 Dec 22:26
    #18

    jag ska gifta mig med tommy.viktorin

Svar på tråden Annorlunda bröllopsdans - tips på bra låtar!