• litenn­yfiken
    Äldre 20 Mar 16:13
    2609 visningar
    8 svar
    8
    2609

    Grafitgrått och...vilken färg?

    Här på bröllopstorget finns så många människor som är kreativa och kan myckte om bröllop, så jag tänkte se om ni kan hjälpa mig.

    Jag och min fästman är helt sålda på grafitgrått, och tänker att det skulle kunna vara "huvudfärgen" på bröllopsprogram etc. Men hur ska vi göra med buketten? Jag har inga idéer om färger som går bra ihop, förutom ljusrosa. Och rosa är absolut inte ett alterantiv.

    Har ni några tips på färger som fungerar bra med mörkt grått (och som inte är rosa)?  

  • Svar på tråden Grafitgrått och...vilken färg?
  • 2011Br­ide2b
    Äldre 20 Mar 16:39
    #1

    blått eller turkost tycker jag är fint ihop med grått! det finns en färg som heter kingfisher, googla den
     http://www.google.ie/search?hl=en&q=kingfisher+blue+colour&aq=3sx&aqi=g-sx10&aql=&oq=kinfisher+blue

  • Zelmah
    Äldre 20 Mar 16:51
    #2

    jag håller med om att turkos är fint till. Men vill man lätta upp med nån varmare kulör så varför inte ljust aprikos nyans. En lite blek aprikos liksom. Annars är det faktiskt väldigt fint med en kall citrongul accent att bryta av den grafitgåa oxå.

    petrolblå (mörkturkos typ) är oxå fint till grafit.

  • Zelmah
    Äldre 20 Mar 17:02
    #3

    lila och aqua är oxå snyggt med grafit
    men spana in dessa länkar för inspiration till accentfärger ihop med grått.

    www.theperfectpaletteblog.com/search/label/Slate%20Gray

    www.theperfectpaletteblog.com/search/label/Gray

    www.theperfectpaletteblog.com/search/label/Silver

    några av de gråa på vissa av bilderna här är ljusare men föreställ dig i grafit istället.

  • A loves A
    Äldre 20 Mar 18:37
    #4

    Min första tanke när jag såg rubriken var - cerise! Men det går ju bort då!
    Limegrönt är snyggt till.
    Beror lite på när ni gifter er och om ni vill ha färgglatt eller mer dämpat!

  • Äldre 20 Mar 18:40
    #5

    Orange är supersnyggt till grått. Och rött med.


  • Anna B
    Äldre 20 Mar 19:43
    #6

    Lila såklart!

  • FriPhi
    Äldre 21 Mar 17:27
    #7

    Creme/guld kanske? Min kille ska ha en grafitgrå kostym och väst och plastrong i den/de färgerna. Trodde inte alls att det skulle passa, men när han provade vart det jättefint.

  • litenn­yfiken
    Äldre 27 Mar 07:13
    #8

    Nu lutar det åt aprikos. VI hade tidigare funderat på orange, men var lite rädda att de tskulle se för halloween eller höstigt ut. Men lite ljus mjuk orange-gul-(rosa) verkar lovande!

    Tack för tipsen!
     

Svar på tråden Grafitgrått och...vilken färg?