• uppoch­hoppa
    Äldre 20 Mar 14:29
    8620 visningar
    8 svar
    8
    8620

    Vårt magiska bröllop på Sundbyholms slott

    Jag gör ett inhopp och berättar om vår magiskt härliga helg, med syftet att om några funderar på Bröllop i Eskilstuna och på Sundbyholm kan ni få vägledning. Andra kan också kika, kanske hittar ni inspiration att be er bröllopskleverantör om?!

    Vi letade bröllopslokal länge. Vi vände och vred på kronorna som skulle räcka till 87 personer och sen fattade vi ett beslut. Festen och våra vänner är viktiga för oss. Maten ska vara grymt god, inramningen ska vara vacker, vi ska slippa massa stress i form av att ha en uppsjö av olika leverantörer och vi vill ha någon att lita på som kan sin sak. Gästerna skulle kunna bo kvar och vi ville äta långfrukost/brundch på söndagen efter bröllopet.

    Vi valde Sundbyholms slott som bröllopsleverantörer och vi kände såväl redan innan som idag, en dryg månad efter bröllopet, att vi kunde vi inte ha gjort ett bättre val. Från dag ett har Sundbyholm varit proffsiga, tillmötesgående, nyfikna på hur VI vill ha det samt varit extremt lösningsorienterade. Bröllopskoordinatorn Maria har haft koll, övrig personal vi pratat med har varit insatta, haft värme och glädje i rösten vid kontakt (nog så viktigt) och allt har flutit på.

    Listan kan göras lång på saker som har stuckit ut och som verkligen betytt mycket för oss i hela leveransen av vårt drömbröllop. Sådant som gjort skillnad, som vi blev överraskade av men också sådant som vi hoppats på men kanske inte vågat förvänta oss.

    -Gratis utprovning av menyn (att äta fantastisk sexrätters middag och sen åka därifrån!)
    -Mailkorrespondans med Maria där vi fått konkreta snabba svar
    -Hjälp med körschema för dagen
    -Singelpris på övernattning för våra singelvänner, och en lösning för billigare boende i dubbelbäddade enkelrum för paren (det är dyrt att gå på bröllop, vi ville hjälpa våra vänner att ta sig råd med slottshelg och det kunde vi!)
    -Färdigdukade bord, efter vår skiss, redan tidigt på fredagen för oss att pynta extra om vi ville. (Vi ville, men det hade inte behövts, men att få valmöjligheten var fint!)
    -En härligt avskild middag för våra närmaste under fredagen, med meny bara för oss, och i eget rum.
    -Vi fick komma in på våra fredag-söndaggästers hotellrum och lämna överraskningspresent!
    -Vi blev uppgraderade från svit till stor svit!
    -Bröllopslokalen var superfint iordningställd och vackert pyntad med levande ljus
    -Kanonsalut i slottsparken!
    -Fantastisk middag, både till smak, utseende och servering
    -Otroligt läcker bröllopstårta som var lika god som den var snygg
    -Brunch med extra allt, avskild från andra slottsgäster, för vår skull

    Bilder från helgen, kring dukning, vigsel, håruppsättning, blommor osv finns på bröllopsbloggen www.brollopslycka.blogspot.com


    Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • Svar på tråden Vårt magiska bröllop på Sundbyholms slott
  • Ciccci
    Äldre 21 Mar 08:09
    #1

    Låter jättehärligt!!!

  • jaqabo­o
    Äldre 13 Jun 20:46
    #2

    Jag kan inte hålla mig och tänker ställa en oetisk fråga! Vad kostade det? Vi har oxå sundbyholmsslott som en kandidat högt upp på listan men oroar oss för att det ska dra iväg till fantasisummor.. Men det du beskriver känns precis så som vi har tänkt oss vårat bröllop!

  • aniara
    Äldre 13 Jun 21:01
    #3

    Jag tror Sofia har annat för sig än att hänga här så pass lång tid efter bröllopet. Testa att maila henne via hennes hemsida istället. Dessutom tror jag inte hon hade skrivit ut en sån sak här på forumet. Fast absolut enklast är ju att kontakta Sundbyholms slott och höra!

  • august­esen
    Äldre 13 Jun 21:25
    #4
    jaqaboo skrev 2012-06-13 20:46:46 följande:
    Jag kan inte hålla mig och tänker ställa en oetisk fråga! Vad kostade det? Vi har oxå sundbyholmsslott som en kandidat högt upp på listan men oroar oss för att det ska dra iväg till fantasisummor.. Men det du beskriver känns precis så som vi har tänkt oss vårat bröllop!
    Det är ju inte billigt..fick offert av dom på 72 gäster och det skulle kosta 95.000:- + boende. Då var det inte deras dyrare man heller :p
  • MrsH
    Äldre 13 Jun 21:36
    #5

    Uppochhoppa!!

    Vart har du köpt dina helt fantastiska örhängen!! Letar efter nått liknande:) 

  • Fjälle­n2010
    Äldre 13 Jun 22:33
    #6

    Grattis till giftemålet!!!

    Låter helt underbart och veta att det oxå är det. Min syter gite sig där för ett par år sedan och det var toppen.

    Måste även jag fråga vad du köpt örhängena men jag är ännu mer nyfiken på dina hårdekorationer. Såg att du köpt dom på E-bay. Har du namn på någon säljare??? Fullkomligt älskar dom.

     

  • aniara
    Äldre 14 Jun 09:07
    #7

    Som sagt, tråden är gammal och jag tror inte Sofia hänger här längre. Hon har angett två bloggadresser varav den ena är i högsta grad aktuell, så testa att kontakta henne där istället.

  • Fjälle­n2010
    Äldre 15 Jun 13:59
    #8
    aniara skrev 2012-06-14 09:07:00 följande:
    Som sagt, tråden är gammal och jag tror inte Sofia hänger här längre. Hon har angett två bloggadresser varav den ena är i högsta grad aktuell, så testa att kontakta henne där istället.
    Såg det senare.. ska försöka kontakta henne på annat sätt. Tack!
Svar på tråden Vårt magiska bröllop på Sundbyholms slott