• missca­t81
    Äldre 19 Mar 10:21
    5620 visningar
    9 svar
    9
    5620

    Tips på butik för herrkläder i sthlm?

    Min blivande och hans marskalk ska försöka hitta lämpliga kläder att ha på sig till bröllopet, och vi skulle behöva lite tips på bra butiker i stockholmsområdet där de har bra utbud på kostymer och tillbehör till bra priser. Vi har funderat på att beställa från tex suitopia och liknanade, men de känner att de allra helst skulle vilja prova kläderna först, så om det är någon som har något bra tips så vore det tacksamt!

  • Svar på tråden Tips på butik för herrkläder i sthlm?
  • Moemoe
    Äldre 19 Mar 13:38
    #1

    Min bilvande har inte kommit iväg än, men vi har kikat lite på nätet efter butiker.
    Stockholm brud & fest på hornsgatan har herrkläder, även Lilly på birgerjarls gatan har herrkollektion där det fanns snygga kostymer. Har inte varit på Grosshandlaren någon gång, men som jag förstått finns märkeskostymer och liknande till bra pris där. Sedan finns Steens herrmode, men tror de är lite dyrare.

  • missca­t81
    Äldre 19 Mar 13:53
    #2

    Tack för tipsen, ska kolla upp dem!

  • mintur­snart
    Äldre 19 Mar 15:15
    #3

    Vi hade samma problem med att vi ville testa först men beställde ifrån www.suitopa.se och var riktigt nöjda.. Priserna var riktigt mycket bättre än de flesta butikerna i Stockholm som vi kikade i..

  • lyckli­g75
    Äldre 25 Mar 22:56
    #4

    Vi hyrde själv från Uppklädd by Eneroth . De har jätte snygga kläder både till hyres och köpes. Jag bara älskar deras kläder. Det är ett jätte gulligt par som har butiken. Helt klart värt ett besök.

  • MiaAnd
    Äldre 29 Mar 21:29
    #5

    Puffar! Nån som har fler tips??

  • missca­t81
    Äldre 4 Apr 09:53
    #6

    Vi var i helgen och kollade på kläder till min kille och hans marskalk. Kollade först på grosshandlarn, men dessvärre hade de inga kostymer i deras storlekar som var i rätt färg (förvånande, eftersom butiken var enorm). De hade en i svart som satt perfekt på min sambo, men vi hade tänkt oss en ljusare grå kostym. Personalen var dock duktig på att hitta rätt storlek, så det kändes ändå bra att vi gick dit först och fick hjälp. De hade väldigt bra priser, så det var synd att de inte hade vad vi sökte.
    Vi gick vidare till Ströms på kungsgatan, men där kände vi direkt att det låg utanför vår prisbudget, de har endast märkeskostymer som kostar ca 6000-7000:-, vilket är lite mer än vad vi tänkt oss.
    Så det slutade med att vi gick till Brothers där båda killarna provade King-kostymer som satt perfekt! Så dom fick det bli! Kostade totalt 3700:-, inte lika billigt som grosshandlarn, men ändå överkomlgt.
    Nu ska vi bara försöka hitta rätt accessoarer, sambon ska ha en väst under, men det kanske blir så att vi beställer den för suitopia, för det verkar svårt att hitta i butik, det finns inte så stort utbud. Och sen ska de ha fluga resp slips i matchande färger, de ska vi beställa från http://www.slipskungen.se/se/ som hade väldigt brett sortiment!

  • MiaAnd
    Äldre 4 Apr 11:47
    #7

    Vi var också till Grosshandlarn i helgen och provade en frack. Skulle gå på ca 4000 att köpa den billigare modellen. Det är väl ändå rätt billigt för en frack måste jag säga. Men man vill ju alltid försöka komma undan billigare om det går... :) Nån som vet ett bra ställe där man kan hyra frack? Kan ju va kul att köpa en också, men det är ju inte såå ofta man använder den. 

  • Petrai­london
    Äldre 4 Apr 23:32
    #8

    Vet att www.suitopia.se saljer, men de kanske hyr ut ocksa?

  • FriPhi
    Äldre 5 Apr 01:05
    #9

    Vi var på Brudgummen, som ligger på Vattugatan först och priset på att hyra en kostym från Cavaliere inkl skjorta, plastrong och väst skulle kosta 2200, att köpa endast kostymen kostar 5400.
    Bokade allt för hyrning som en reservplan, men tittade ändå på andra alternativ och idag var vi på J. Lindeberg-butiken i Barkarby outlet och hittade en perfekt kostym som min kille verkligen tyckte om och kände att han kunde använda vid andra tillfällen också för ca 3000. De som jobbade där var väldigt hjälpsamma och utbudet var större än vad jag förväntat mig.
    Så nu hyr vi plastrong, väst och skjorta för 750 på Brudgummen.


    Vill man åka en bit, har jag hört att Vingåker factory ska vara bra.

Svar på tråden Tips på butik för herrkläder i sthlm?