• minnilee

Hur långt innan boka du tid för smink och hår?

:)

• Svar på tråden Hur långt innan boka du tid för smink och hår?
  • Sandrina

Jag bokade både frisör och smink i januari. Gifter mig 30 april.

Man behöver nog vara ute i olika god tid beroede på vad det är för dag man gifter sig. April är ju inte den största bröllopsmånaden direkt, så det var inga problem! Gifter man sig däremot på en stor bröllopshelg som krisithimmelfärd så bör man nog vara ute i mer god tid.

• MrsT2011

Ett halvår innan! Min kombinerade frissa & sminkös har kunder i två städer, dessutom jobbar hon deltid. Så om du vill ha en specifik salong eller person är det nog klokt att vara ute i väldigt god tid.

Om man inte är fullt så kräsen räcker det nog med två-tre månader innan beroende på årstiden och utbudet i regionen.

• TheD

Bokade i februari, gifter mig i augusti. Sminkningen för frissan :)

• Thinkerbelle

Bokade faktisk 10 mnd innan brollopet, men det er mest fordi vi gifter oss på midsommardagen:) mange frisører er intr tilgjengelige denne dagen, siden det er en rød dag..

• Moemoe

Bokade i december och vi gifter oss i juni. Det är samma frisör som jag har i vanlig fall, och man måste boka långt i förväg i vanligt fall också så jag tog i med marginal för att vara säker. Om allt går i lås sminkar hennes kollega mig, får veta nu i mars.. Annars vette tusan var jag sa hitta på!

• S2011

jag bokade i början av december, bröllopet är 30 juli.

ville ha en speciell frisör som gjorde det och kände att det var lika bra att boka på en gång, vi gifter oss ju verkligen mitt i "bröllopssäsong" och jag ville inte riskera att behöva leta någon annan. 

• Ciccci

Bokade IDAG och vigter oss 6/8 :)

Frisyr o smink på samma ställe!

Svar på tråden Hur långt innan boka du tid för smink och hår?