• Höstbröllop 2011

Vågar jag sjunga denna på vårt bröllop? LYSSNA!

Okej, lite obekvämt att "blotta sej" på detta viset, men jag lägger in en länk på när jag sjunger en bit av "Kärleksvisan". Skulle vilja sjunga en låt för min man under vår vigsel men vet inte om jag vågar! Har sjungit en del för publik när jag var yngre men nu var det längesen, minst 5 år sen tror jag, så jag blir så nervös.

Nu vill jag höra vad ni tycker om min sång, men snälla ni - inga elaka kommentarer, de är så onödigt. Jag har sett på forumet hur folk "bara är ärliga" och hur det sårat TS i olika lägen. För det vill jag ju inte att ni ska ljuga utan skulle hellre föredra att de som tänkt säg något taskigt behöll de för sej själva Flört

Det är förresten inte alls säkert att jag i så fall skulle sjunga just denna sången, den är bara ett exempel. Jag vill också säga det att jag spelat in den sent på kvällen så jag har inte sjungit upp och sjunger heller inte med den styrka jag kommer göra vid ett ev. framträdande (vill inte störa grannarna). Så ha gärna överseende med det.

Så, nog med babbel, here it comes:
    ">

Skäms Tungan ute Be nice...

• Svar på tråden Vågar jag sjunga denna på vårt bröllop? LYSSNA!
  • Stephanie

helt klart att du ska sjunga! superfin röst! =)

• Jessica1979

Absolut ska du sjunga!! Du jätte duktig!!

• Höstbröllop 2011
    emzerus83 skrev 2011-03-22 14:11:39 följande:
    Du har oerhört vacker röst o jag tycker absolut att du ska sjunga för din man!!! Han kommer bli sååå rörd! Och personligen tycker jag inte heller att det skulle göra något OM du kom av dig eller fick darr på rösten pga att du är nervös eller blir rörd/tårögd under tiden...det är ju bara fint att se på ett sätt. Om du förstår vad jag menar? :) det är liksom känslan du har när du sjunger o tittar på din man o verkligen menar det du sjunger....det är då det blir fint o minnesvärt!
    Jo, du har nog rätt i att det inte gör så mycket om det darrar till lite då och då. Ska bara fundera om huruvida det kommer darra heeela sången eller bara bitvis Flört Tack förresten!
  • Sarastiko

Sjung för fan var första tanken jag fick när jag hörde din sång!!

Min bror ska sjunga kärleksvisan för oss. det är en underbart vacker sång, önskar jag kunde sjunga då hade jag också sjungit för karln =)

men som sagt Sjung. du har verkligen en bra sångröst (och jag är ofta kritisk) =)

• Smuppra

Lyssnade igen, hemma och i lugn och ro (förra gången var jag på kontoret och hade ganska låg volym). Var väldigt nära att tårarna skulle rulla nerför kinderna. Shit alltså. Om du sjunger denna för din MB så kommer det inte vara ett öga torrt bland era gäster!

Tycker också du kan satsa på Melodifestivalen om det finns några bra låt för dig. Finns ju helt okända som kommit dit och det gått bra för. Skulle hellre ha med sådana artister som du nästa år än sådana vanliga svenska ballad-sångerskor som ställer upp år efter år efter år... Lite nytt blod skulle inte skada!

• Höstbröllop 2011
    Smuppra skrev 2011-03-26 15:30:25 följande:
    Lyssnade igen, hemma och i lugn och ro (förra gången var jag på kontoret och hade ganska låg volym). Var väldigt nära att tårarna skulle rulla nerför kinderna. Shit alltså. Om du sjunger denna för din MB så kommer det inte vara ett öga torrt bland era gäster!

Tycker också du kan satsa på Melodifestivalen om det finns några bra låt för dig. Finns ju helt okända som kommit dit och det gått bra för. Skulle hellre ha med sådana artister som du nästa år än sådana vanliga svenska ballad-sångerskor som ställer upp år efter år efter år... Lite nytt blod skulle inte skada!
    Hjälp vad glad jag blir! Det är en av mina största drömmar, och har alltid varit, att kunna beröra folk med min sång och musik. Det betyder verkligen massor att få höra detta!

Funderar för övrigt att kanske sjunga "If I aint got you" med Alicia Keys, bara slog mej igår att det är en fin låt och som jag tycker om att sjunga. Ska prova att spela in den och lyssna om det funkar :)
  • FriPhi

Du behövde verkligen inte vara orolig över dumma kommentarer! Du sjunger ju jättefint, så SJUNG! Alicia Keys-låten är jättefin också, men jag tycker att Kärleksvisan berör mer.

• IdaPierre

Men shit vad du sjunger fint!!! Inget att tveka på!!! Lycka till

• Höstbröllop 2011
    FriPhi skrev 2011-03-26 16:44:28 följande:
    Du behövde verkligen inte vara orolig över dumma kommentarer! Du sjunger ju jättefint, så SJUNG! Alicia Keys-låten är jättefin också, men jag tycker att Kärleksvisan berör mer.
    Tack! Jo, när det är på svenska blir det mer känsla, känns mer intimt.
    IdaPierre skrev 2011-03-26 17:37:11 följande:
    Men shit vad du sjunger fint!!! Inget att tveka på!!! Lycka till
    Tusen tack!
  • huni

jätte fin röst.. din man kommer bli jätte rörd

• Smile

Du sjunger jättefint!! Tycker verkligen att du ska sjunga!! :)

• 4everwe2

Vilken röst du har!!! Klart du ska sjunga

• maggiz

Men, Åhh vad fint! Kommer själv att sjunga för min blivande, men först under middagen och med backup från en sångerska, det behöver definitivt inte du med den rösten! Go Girl!!!

• Höstbröllop 2011

Tack igen, ni är så snälla! Glad

Svar på tråden Vågar jag sjunga denna på vårt bröllop? LYSSNA!