Jag blir så trött ibland
Nu börjar det dra i hop sig så smått till vår stora dag. Solen skiner och våren känns i luften, så man borde vara helt uppspelt. Men jag en tanke som gnager inom mig; Från början så bestämde jag och min blivande man att vi skulle gifta oss i hemlighet, men den tanken gav vi upp rätt så snart, då vi kände att vi vill ha dom närmaste med oss på vår stora dag och bröllpsdagen är fortfarande "hemlig", (föräldrar, syskon med respektive, mor och farföräldrar och inga kompisar alls) På senare tid har jag och min sambo kommit närmare min barndomskompis och hennes sambo, så pass att vi ses några gånger i månaden. Detta har gjort att vi känner att vi vill bjuda dem och vi har gjort det med. Nu känns det jobbigt inför andra kompisar som inte har blivit bjudna, vissa av dem har man inte hört ifrån på flera månader. Vissa lägger över ansvaret på att vi ska träffas på mig och när man väl kan träffas eller t om har bestämmt att vi ska träffas, då skiter i en helt och hållet. På något sätt är det bara att stå fast vid beslutet för det är ju VÅRAN DAG! Varför känner man då skuld?
Jag är så trött att vara andra "till lags", på något sätt kanske detta är ett sätt att "gå vidare" i mitt "vuxna liv" som hustru och för en gångs skull tänka på mig själv först och inte på andra!
Hursomhelst om två månader står jag framför mannen i mitt liv och säger JA!
Kram på er!