• Sanna J
    Äldre 17 Mar 10:46
    6884 visningar
    24 svar
    24
    6884

    Porr: spelar det någon roll om han söker på porrskådisar?

    Hej!


    Gubben min kollar på porr. inget nytt. har jag inga problem med och har aldrig haft. jag kollar själv. Men jag har på det senaste funderat, pga vissa saker, jag vet inte riktigt vad jag tycker om följande.. vi använder samma dator. Så om jag själv skall kolla på porr, så kan jag se i fältet man söker, vad han har kollat på automatiskt. Att man söker på vissa saker, typ "blowjob, milf", ja vadsomhelst är ju inga konstigheter, men sökandet efter vissa specifika porrskådisar, det kändes lite mer annorlunda. jag vet inte varför. Som sagt, har aldrig haft problem innan med detta, men pga lite "problem" i sexlivet om man säger så, så har jag väl börjat reagera på detta lite.. är detta "normalt", söker ni så killar? tjejer, vet ni om era killar gör samma?

  • Svar på tråden Porr: spelar det någon roll om han söker på porrskådisar?
  • Kattpo­et
    Äldre 17 Mar 19:34
    #11

    Aniara4,  Om du kan tänka det så har troligen   tyskarna eller japanerna gjort porrfilm på det.
    Jag har en vän som  skrev en avhandling i porrfilmer,  att sitta ner  och hjälpa till med analysen av vissa porrfilmer var skrattretande.  
    Vem  tänder på en illa målad  Barny the dinosour liknade  dräkt med stor penis och en kvinna i aluminium folie och  kulisser som faller ner, är förbi mig men vi  hittade  filmen och uppföljaren.... 

  • Aniara­4
    Äldre 17 Mar 19:42
    #12

    Fast grejen är ju att jag inte går igång så värst på att titta på andra överhuvudtaget.

  • Kattpo­et
    Äldre 17 Mar 19:55
    #13

    Aniara,  vi är alla olika, det finns en drös olika fetisher i världen.  

  • Hammer­man
    Äldre 17 Mar 20:02
    #14
    Aniara4 skrev 2011-03-17 19:42:18 följande:
    Fast grejen är ju att jag inte går igång så värst på att titta på andra överhuvudtaget.
    Där finns en skillnad mellan män och kvinnor då män generellt attraheras mer av det rent visuella. Kvinnor har en tendens att föredra sexnoveller. Kanske något för dig?

    Hursomhelst, mitt fyrkantiga svar på OP's dilemma: du säger att ni har "problem" i sexlivet, vilket jag tolkar som att hans sexdrift > din. Han kompenserar för detta genom att dra i skinnet och titta på porr, där han tydligen har en preferens för vissa tjejer. Förmodligen det lindrigaste och bästa som kan hända i ett förhållande med sextorka, då i princip alla tänkbara alternativ vore sju resor värre (att han likt en lydig korgosse glatt skulle finna sig i en period av sextorka och sova med händerna på täcket är knappast realistiskt, och skulle han tvinga sig själv till DET, vilket jag av erfarenhet vet att det finns damer som kräver, skulle det förmodligen sluta i svåra psykiska problem för hans del efter ett tag).  
  • Hammer­man
    Äldre 17 Mar 20:22
    #15

    ... och även om jag naturligtvis inte kan ses som representant för hela det manliga könet så ja, när jag letar efter porr gör jag det efter specifika aktriser. Oftare än när jag enbart söker efter kategorier, skulle jag tro.

  • Aniara­4
    Äldre 17 Mar 20:48
    #16
    Hammerman skrev 2011-03-17 20:02:30 följande:
    Där finns en skillnad mellan män och kvinnor då män generellt attraheras mer av det rent visuella. Kvinnor har en tendens att föredra sexnoveller. Kanske något för dig?
    Eller så är det inte riktigt så. Här är ett superintressant blogginlägg om kvinnors lust och porr som i alla fall jag kan relatera till:
    ablativ.blogspot.com/2011/01/katnitiv-dissonans_09.html
  • Hammer­man
    Äldre 17 Mar 21:05
    #17
    Aniara4 skrev 2011-03-17 20:48:58 följande:
    Eller så är det inte riktigt så. Här är ett superintressant blogginlägg om kvinnors lust och porr som i alla fall jag kan relatera till:
    ablativ.blogspot.com/2011/01/katnitiv-dissona...
    Kan nog ligga en del i det där blogginlägget. Särskilt dikotomin psykisk upphetsning kontra fysisk ditto, som ju ofta är mer uppenbar hos kvinnor (tänker på det klassiska "kvinna som inte kan ha sex för att det är stökigt i hallen" medan dylika ting sällan har någon effekt på mäns sexlust). 

    Men nu har vi nog halkat in på ett sidospår.  
  • Kattpo­et
    Äldre 17 Mar 22:00
    #18

    Om en kvinna får vara anonym är hon mycket mer perverterad och haft mer sex partners än om hon måste lämna ut sitt namn.

    Kvinnor tänker på  sex lika mycke som män och njuter lika mycket, men sociala standards har gjort det skamfullt att vara sexuell som kvinna. 

  • Äldre 24 Mar 09:13
    #19

    Jag tycker det känns som många kvinnor lider av att deras män kollar på porr.
    Jag tror det är en viktig krydda i sexlivet att få "ha sex med sig själv" ibland, och många gillar ju då att se på porr samtidigt.

    Jag skulle inte reagera på att han söker på en viss porrskådis. Man kanske tycker att den personen är med i bra filmer. Så varför inte?!

    Mer porr åt folket!

  • Vinter­sol
    Äldre 27 Apr 13:39
    #20
    snartfru skrev 2011-03-17 17:19:13 följande:

    Män har i regel en större sexdrift än kvinnor, samt att kvinnor har en tendens att sexvägra samma sekund som de går upp i vikt lite grand. Bara tänk på att han vill inte att du ska se ut som dem, eller att du ska göra samma saker som dem, utan bara fantisera lite oskyldigt. Och om det känns illa, prata med honom. Och kom ihåg, det finns inget sexigare för män än kvinnor som är så pass bekväma i sig själva att de inte har några problem med det.

    Lycka till!


    Jag skulle tycka det vore intressant med lite källor som stödjer påståendet att män har större sexdrift.
  • Kattpo­et
    Äldre 27 Apr 13:57
    #21

    Vintersol, de har nu bevisat att om tjejer får vara anonyma under testen så har de lika stor sexdrift som män.
    Det bara inte social accepterat att kvinnor har en sexuel apetit, lika stor som män. 

  • Vinter­sol
    Äldre 27 Apr 14:42
    #22
    Kattpoet skrev 2011-04-27 13:57:02 följande:
    Vintersol, de har nu bevisat att om tjejer får vara anonyma under testen så har de lika stor sexdrift som män.
    Det bara inte social accepterat att kvinnor har en sexuel apetit, lika stor som män. 
    Bevisat var?
  • midsom­mardag­en 2011
    Äldre 27 Apr 14:42
    #23
    Sanna J skrev 2011-03-17 10:46:11 följande:
    Hej!

    Gubben min kollar på porr. inget nytt. har jag inga problem med och har aldrig haft. jag kollar själv. Men jag har på det senaste funderat, pga vissa saker, jag vet inte riktigt vad jag tycker om följande.. vi använder samma dator. Så om jag själv skall kolla på porr, så kan jag se i fältet man söker, vad han har kollat på automatiskt. Att man söker på vissa saker, typ "blowjob, milf", ja vadsomhelst är ju inga konstigheter, men sökandet efter vissa specifika porrskådisar, det kändes lite mer annorlunda. jag vet inte varför. Som sagt, har aldrig haft problem innan med detta, men pga lite "problem" i sexlivet om man säger så, så har jag väl börjat reagera på detta lite.. är detta "normalt", söker ni så killar? tjejer, vet ni om era killar gör samma?


    Jag har inte heller något problem med porr, uppskattar det själv. Jag bryr mig heller inte om ifall min pojkvän skulle kolla in "big jugs" eller "bubble butt" eller vad det nu kan vara, men i likhet med dig så hade det stört mig om han sökte på specifika skådisar. Kanske för att det inte är så jag själv söker porr, kanske för att jag hade känt det som någon mild version av otrohet, jag vet inte faktiskt.
    MEN jag tror att det är ytterst vanligt, och ingenting att bli orolig för. Jag kan knappt räkna alla gånger jag har haft samtal med killkompisar och ämnet hamnar på specifika porrskådisar och den typ av filmer just den eller den gör (ja vi pratar väldigt mycket sex :P). I princip alla killkompisar jag har, har en eller ett par porrskådisar som de föredrar. 
     
  • Kattpo­et
    Äldre 27 Apr 15:00
    #24

    Vintersol, jag  letat och letat efter det, jag såg det på discovery, om den mänskliga sexualiteten.

    Det finns en skillnad mellan den manliga och den kvinnliga sexualiteten 

    Tjejer är  mer känsliga för  yttre påverkan och stress och brukar då få en lägre  sexdrift, vilket är logiskt,  vi ska ju konka runt på ett barn i nio månader och det ingen idé att skaffa det om vi är sönderstressade  medans killar är mindre känsliga för yttre påverkan eftersom de investerar mindre i barnet,  spermer vs nio månader.

    När jag har ägglossning är jag  konstant vrålkåt, ap jobbigt eftersom min karl inte har en sexual drift som ens kommer i närheten av min.

    Och rent ärligt,  en kille som  öppet har mycket sex får en klapp i ryggen medans en tjej blir kallad hora, hur många tjejer  här skulle erkänna  att de haft mer än 20 sexpartners och vara stolt över det? 

Svar på tråden Porr: spelar det någon roll om han söker på porrskådisar?