• SposaRoma

    Hjälp mig att välja?

    Jag har allvarliga problem på blomfronten.
    Jag har letat brudbukett i över ett år och inget känns 100% .

    Senaste månaden har jag börjat snegla mot brosch-buketterna, och har hittat 3 stilar jag velar emellan. Ingen behöver vara exakt just den stilen, men jag kan inte välja mellan glad och full av färg, eller klassisk vintage-stil...

    Klänningen i sig självt är rätt enkel, mina brudtärnor har färger, och jag är själv delad i smak och still. Lika gärna som jag kan köra superklassiskt kan jag dyka upp på bröllopsdagen med, ja, jag vet inte, olika nagellack på varje finger. Flört 

    Kära BT:are, kan ni hjälpa mig att välja? 

    / Nollkoll_79:a



     
  • Svar på tråden Hjälp mig att välja?
  • SposaRoma

    Nu har jag dessutom gett mig på att göra en själv, haha, vansinnet har inga gränser eller? Flört

  • förlovadflicka

    Tänk på att oftast är de broschbuketterna på etsy som finns på bild inte likadana som den du kommer få, de specialgör oftast dem :) 

  • SposaRoma

    Ergo jag valde att göra en själv. (uh oh..)
    Jag har shoppat upp halva eBay på broscher, plus Etsy och andra sajter. Så nu blir det en bukett för en tiondel av priset, men exakt hur många blödande stick i fingrarna senare återstår att se...Tungan ute

  • vickan1976
    SposaRoma skrev 2011-03-22 21:10:49 följande:
    Nu har jag dessutom gett mig på att göra en själv, haha, vansinnet har inga gränser eller? Flört
    Vad har du som stomme när du gör? Har du några bilder på hur långt du har kommit?
  • SposaRoma
    vickan1976 skrev 2011-03-22 22:28:50 följande:
    Vad har du som stomme när du gör? Har du några bilder på hur långt du har kommit?
    Jag har klickat hem broscher...eh...så långt har jag kommit? FlörtMen jag använder hortensia som bas (sidenblommor), sedan floral wire (grön ståltråd fast tjockare) och floral tape (grön maskeringstejp). Sedan kommer jag använda gröna sidenblad att täcka med under, och något brett sidenband (antagligen elfebensvitt) att avsluta buketten med.

    Om du vill kan jag börja lägga upp bilder när jag väl börjar?  Jag söte på "vintage brooches, floral brooches, metal floral pins, blue brooches, wholesale lot of brooches"...tog en vecka och många timmar (observera att eBay borde stänga ut dig som användare efter 02.00 med fara för många klick...Oskyldig )...

    Alla ni som har gett er åsikt; tack!!! Ni har (fast ni kanske inte vet om det) hjälpt mig att välja riktning på färg och stil med min bukettbrosch!  Hjärta
  • vickan1976
    SposaRoma skrev 2011-03-22 21:26:55 följande:
    Ergo jag valde att göra en själv. (uh oh..)
    Jag har shoppat upp halva eBay på broscher, plus Etsy och andra sajter. Så nu blir det en bukett för en tiondel av priset, men exakt hur många blödande stick i fingrarna senare återstår att se...Tungan ute
    Hur gjorde du stommen? Jag blev också så inspirerad så jag har bestämt mig för att göra min egen. Funderar på att ha några sidenblommer, typ hortensia, som grund och sedan proppa fullt med broscher. Då fyller blomman ut tomrummen. Har letat fina knappar nu också så jag tror att det blir två knappbuketter till döttrarna.

    Har du några tips och råd?
  • vickan1976
    vickan1976 skrev 2011-03-23 17:12:33 följande:
    Hur gjorde du stommen? Jag blev också så inspirerad så jag har bestämt mig för att göra min egen. Funderar på att ha några sidenblommer, typ hortensia, som grund och sedan proppa fullt med broscher. Då fyller blomman ut tomrummen. Har letat fina knappar nu också så jag tror att det blir två knappbuketter till döttrarna.

    Har du några tips och råd?
    Såg nu att du hade svarat! Då gjorde du som jag har tänkt. Lägg gärna ut bilder!
  • vickan1976
    SposaRoma skrev 2011-03-22 23:53:06 följande:
    Jag har klickat hem broscher...eh...så långt har jag kommit? FlörtMen jag använder hortensia som bas (sidenblommor), sedan floral wire (grön ståltråd fast tjockare) och floral tape (grön maskeringstejp). Sedan kommer jag använda gröna sidenblad att täcka med under, och något brett sidenband (antagligen elfebensvitt) att avsluta buketten med.

    Om du vill kan jag börja lägga upp bilder när jag väl börjar?  Jag söte på "vintage brooches, floral brooches, metal floral pins, blue brooches, wholesale lot of brooches"...tog en vecka och många timmar (observera att eBay borde stänga ut dig som användare efter 02.00 med fara för många klick...Oskyldig )...

    Alla ni som har gett er åsikt; tack!!! Ni har (fast ni kanske inte vet om det) hjälpt mig att välja riktning på färg och stil med min bukettbrosch!  Hjärta
    Har du börjat med din? Jag började idag och har 18 broscher än så länge.
    Men jag har inte hittat någon fin hortensia, vart köpte du din?
  • vickan1976

    Hittade flera broscher för 10kr styck på second hand. Kändes riktigt bra, eftersom det blir ganska dyrt ändå.
    Ståltråd och florist tejp köpte jag för 115kr idag.

  • SposaRoma

    Just nu har jag inte börjat, jag är på resande fot med jobb fram tills första veckan i april..... Jag köpte hortensian på en trädgårdshandel.

  • vickan1976
    SposaRoma skrev 2011-03-26 22:50:18 följande:
    Just nu har jag inte börjat, jag är på resande fot med jobb fram tills första veckan i april..... Jag köpte hortensian på en trädgårdshandel.
    Ok, ser fram emot dina bilder sedan!
  • SposaRoma

    Nu har alla broscher kommit! 
    Och med alla menar jag...a l l a....haha, jag kan nog göra två buketter!

    Spännande det här. Hoppas det inte ser ut som en överbelamrad teaterlåda med kostymbroscher sen bara.
     

  • vickan1976

    Jag har börjat knåpa på min bukett också. Får du några broscher över så kan du väl höra av dig. Behöver några till ;)  Jag kommer antagligen ha lite färska blommor runt också.


Svar på tråden Hjälp mig att välja?