• Styrka

Var köper man palladiumringar med diamanter i Göteborg?

I söndags gjorde min underbara mig till världens lyckligaste när hon gick ned på knä och friade!

Idag ska vi ut och kika lite hos en guldsmed eller två, och vi är intresserade av ringar i palladium. Och min fråga är då; vilka guldsmeder i Göteborg har palladiumringar hemma?
    Kollade lite med Nordstans Guld, och man kan beställa palladiumringar från dem, men de hade inga hemma så att man kan få se innan, och det känns lite "grisen i säcken" att köpa ringar i en metall man aldrig sett i verkliga livet.

Hoppas ni kan ge tips!

// Styrka

• Svar på tråden Var köper man palladiumringar med diamanter i Göteborg?
  • BrudiMaj2012

Guldsmedshuset har ringar i palladium, men vet inte så mycket mer.. :P
    Hoppas att ni hittar era ringar! :)

• BrudiMaj2012

Glömde visst att gratulera till frieriet, välkommen in i bröllopsdimman! :D

• Styrka

Tack så mycket! Går omkring med ständigt leende på läpparna här, det känns underbart!

Guldsmedshuset, var ligger det? *nyfiken*

• Styrka

Hittade deras hemsida, men hittade ingenting om palladium där tyvärr. Vi får nog ge oss dit och prata med dem, tack för tipset!

• Styrka

Vi har nu lagt in en förfrågan om kostnadsförslag på två av Kodegas ringar!

www.kodega.se/show_product/DCW-1003-B/74/1//700/

Håller nu tummarna! Om det blir alldeles för dyrt kan man ta cz-stenar istället, och sedan byta ut dem mot diamanter när det är dags för bröllop.

Wish me luck!

*wiiieee*

• BrudiMaj2012

Åh, jätte jättefina ju!
    Vad blidde det för pris på dem? :)

• Styrka

11.500 för min,  i palladium, med 12 st 0,03 vita diamanter, 6 mm bred, 1,7 mm tjock, raka kanter, rundad insida.
    6.000 för sambons 7 mm tjocka, 2,4 mm tjocka, släta ring i palladium med raka kanter o rundad insida.

Inkl ingravering och portokostnader.

Nordstans guld hade tagit 14.300 för min ring. Och då hade jag bara fått 12 diamanter för det priset.
    Men inget ont om Nordstans Guld! De har jättestort sortiment och otroligt serviceinriktad, hjälpsam personal och oslagbara priser när man tittar på guldsmeder inne stan. Men en internetguldsmed behöver ju inte betala lokalhyra, därav de lägre priserna...

• Styrka

Haha, det blev bara 10.800 för min ring och 5.900 för sambons!

Beställning lagd, nu är det bara detaljer krin transaktioner och väntan på leverans kvar!

Wiiiieee!!!!!

Svar på tråden Var köper man palladiumringar med diamanter i Göteborg?