• Sebastiána

En drink till!

Vi har tänkt bjuda på två drinkar och har valt en var. Jag valde Berry Azz (Baccardi Razz +  Sprite + Tranbärsjuice) och min BM valde GT.

Om vi nu ska ha en drink till vilken ska vi då ha? Den ska vara superenkel att göra och komplettera de andra två. Har ni något tips?

Sen undrar jag om någon testat Skyy raspberry t.ex., den är ju mycket billigare än Baccardi Razz, men kanske inte lika god heller???

• Svar på tråden En drink till!
  • c4trin

Vi ska ha min favorit Tom Collins.. Finns färdig drinkblandning till denna och sen bara i med lite gin och sodavatten. underbart!

Vi ska också ha SanFransisco (eller hur de stavas).. Apelsinjos, vodka, grenadin och lite bananlikör

Tror vi nöjer oss med 2 drinkar faktiskt, sen har man ju öl, cider och vin också!

• Sebastiána
    c4trin skrev 2011-03-14 12:42:14 följande:

Vi ska ha min favorit Tom Collins.. Finns färdig drinkblandning till denna och sen bara i med lite gin och sodavatten. underbart!

Vi ska också ha SanFransisco (eller hur de stavas).. Apelsinjos, vodka, grenadin och lite bananlikör

Tror vi nöjer oss med 2 drinkar faktiskt, sen har man ju öl, cider och vin också!

Vi kanske också nöjer oss med 2. Det är jag som är så förtjust i drinkar och jag tycker att GT är så tråkig. Det är som en icke-drink för mig liksom. Därför har jag börjat fundera på en till. Men vi blir bara c.a 40 st. och alla dricker inte alkohol öh och min BM:s kompisar dricker mest öl. Jag får väl handla någon extra flaska på Bordershop så att jag kan blandra lite drinkar till mig själv efter bröllopet
  • c4trin

Kom på att vi ska ha Pina Colada också, hade helt glömt de!

Sebastiána skrev 2011-03-14 12:45:59 följande:
    Vi kanske också nöjer oss med 2. Det är jag som är så förtjust i drinkar och jag tycker att GT är så tråkig. Det är som en icke-drink för mig liksom. Därför har jag börjat fundera på en till. Men vi blir bara c.a 40 st. och alla dricker inte alkohol öh och min BM:s kompisar dricker mest öl. Jag får väl handla någon extra flaska på Bordershop så att jag kan blandra lite drinkar till mig själv efter bröllopet
    Fast jag måste ändå rekomendera Tom Collins, de e en citron drink, mumsig! ;D
  • Lysdioda

Det finns ju en del färdiga mixar att köpa precis som förslaget om Tom Collins, men jag kan tycka att du kan köpa en Appel Sour eller hur det nu stavas för den är också fräsh och god att blanda med sprite och även juicen.

• Chicita

Baccardi Razz + Loka är ju en höjdare faktiskt.
    Och du har ju redan baccardin i och med din tidigare drink 

• SnartFruSir

Piggelin är gott:=) antingen gör man den på baccardi lemon och sprite, eller så kan man göra på päronvodka, sprite och en piggelin istället för is.

Sedan är jag en sucker för daiquiris, speciellt med hallon. Då kör man bara hallon och spriten (kör rom) i en mixer, och sedan spär man med lite slödryck så att den blir lite lösare. Men det kanske är för avancerat?

Är inte Skyy en vodka? i så fall smakar det ju inte riktigt samma som rom. Kan även rekomendera Cuba -vodka i olika smaker, de är också billigare. Gott att bara blanda med sprite som de är. I Danmark (Köpenhamn) kostar en 0,7 l 99 kr.

• Sebastiána
    SnartFruSir skrev 2011-03-14 18:31:30 följande:
    Piggelin är gott:=) antingen gör man den på baccardi lemon och sprite, eller så kan man göra på päronvodka, sprite och en piggelin istället för is.

Sedan är jag en sucker för daiquiris, speciellt med hallon. Då kör man bara hallon och spriten (kör rom) i en mixer, och sedan spär man med lite slödryck så att den blir lite lösare. Men det kanske är för avancerat?

Är inte Skyy en vodka? i så fall smakar det ju inte riktigt samma som rom. Kan även rekomendera Cuba -vodka i olika smaker, de är också billigare. Gott att bara blanda med sprite som de är. I Danmark (Köpenhamn) kostar en 0,7 l 99 kr.
    Jo det stämmer när jag tänker efter att Skyy är vodka.

Cuba finns ju i många intressanta smaker. Jag är också nyfiken på Aivy White Pear Strawberry Mint - verkar god men jag vet inte vad jag ska blanda med.

Svar på tråden En drink till!