• Brud2011

Barnfritt på festen

Hej alla blivande brudpar där ute!!!!

Det börjar bli dags att skicka ut inbjudningar till vårt bröllop=)
    Min fråga är: Kommer ni skriva i er inbjudan att festen firas utan barn? Typ " vi älskar våra barn men denna kvällen firar vi i vuxet sällskap"
    Vi vill ha ett barnfritt bröllop, men ska man behöva skriva det i inbjudan????? vi bjuder ju bara "föräldrarna"...
    Sååååå svårt, hjälp!!!!

• Svar på tråden Barnfritt på festen
  • Emblas Mamma

Vi skickade med en liten tilläggslapp med var postogram och sånt skickas,
    då skrev vi även såhär rakt på:

Vi hade tänkt oss en barnfri fest,
    men ammande barn är självklart välkomna med sin mamma!

typ i den stilen :)

• M Berg

vi valde att ring eller berätta det öga mot öga för att förklara varför.... vissreligen är barn bjudna hoss oss till fikat, sen e d fritt...

kändes som att många uppskattade att vi tog tid att berätta varför vi vill ha som vi vill och att de förstår

• Chicita

Om du vill ha barnfritt så bör du skriva det.
    Det finns dom som räknar med att det gäller hela familjen, trots att det inte står i inbjudan.
    Så för att undvika missförstånd så bör det framgå tydligt Glad 

• moom

Vi valde att ha bröllopsfesten i vuxet sällskap och skrev så här på våra inbjudningar!

Barn är en gåva men denna kväll vill vi fira i vuxet sällskap.
    Ammande barn följer självklart med sin mamma.

• Kiwiplay

Vi skrev på inbjudan " alla är välkommna på vigseln men festen hålls med våra vuxna vänner.

• MiaAnd

Var drar man gränsen för ammande barn då? Vissa kan ju vara närmare ett år och fortfarande amma. Jag tänker att de nyfödda är ju svåra att lämna hemma och det är väl därför man brukar tillåta ammande barn, men som sagt var drar man gränsen. Har man skrivit barnfritt så kommer det alltid någon och frågar om de får ta med sig bebisen ändå. Jag tycker det är jättesvårt. Min blivande vill bannlysa alla barn, men man vill ju inte att någon ska behöva tacka nej till inbjudan för att de har en bebis hemma. Hur tänker ni andra?

Svar på tråden Barnfritt på festen