• Idalarsson

Duo/Coverband i göteborgsområdet?

Jag har redan fått en massa hjälp från er med festlokalen. Tusen tack.

Men nu är jag precis som det står i rubriken ute efter duo/coverband i Göteborg.
    Det ska vara bra blandad musik och de får inte vara alltför dyra.

Kram
    Idis

• Svar på tråden Duo/Coverband i göteborgsområdet?
  • Rosia Persson

Nu har vi också beslutat oss för Tvålive och det känns jättebra.
    Tack för all info.

fiddeline skrev 2011-05-08 21:50:27 följande:

Vi gifte oss för ett par veckor sedan och hade bokat bandet Två Live. Spelade blandad musik och var väldigt tillmötesgående. Kan rekommendera dem.

• AnnaN75

Hej!

Jag måste bara påpeka att det kan bli hur dansant som helst även med trubadur, det beror helt på hur duktig gitarristen är och vilken typ av låtar de spelar. Vi hade trubadur på vårt bröllop och det var verkligen uppskattat och riktigt bra ös! :)

/Anna

• Idalarsson
    U hjärta M skrev 2011-05-19 14:32:17 följande:
    Även vi har bokat dem och jag har också gått på vad alla skrivit här och att Marcus var hemskt trevlig och tillmötesgående i telefon och snabba svar på mail.

Jag ser att ni gifter er i augusti och att vi har bokat samma band som er, TvåLive. Det hade varit väldigt roligt om du kunde kommentera något här om hur de lät osv, är så himla nyfiken )

/Idis

• U hjärta M
    Idalarsson skrev 2011-07-01 16:24:24 följande:

Jag ser att ni gifter er i augusti och att vi har bokat samma band som er, TvåLive. Det hade varit väldigt roligt om du kunde kommentera något här om hur de lät osv, är så himla nyfiken )

/Idis

Det ska jag försöka att komma ihåg att göra.

• U hjärta M
    Idalarsson skrev 2011-07-01 16:24:24 följande:

Jag ser att ni gifter er i augusti och att vi har bokat samma band som er, TvåLive. Det hade varit väldigt roligt om du kunde kommentera något här om hur de lät osv, är så himla nyfiken )

/Idis

Hej....

Nu är man fru och kalaset är över. Jag kan till 100% rekommendera Två live. De var supertrevliga och lyhörda. Spelade blandad musik så att alla dansade. Både morbror 65år och kusinen 20 dansade, både bugg och annan. Lycka till på din stora dag och njut, den går i 300 knyck. Kram
  • Helcore

Vi gifte oss den 4 Juni. Vi hyrde in Stollarna http://www.stollarna.nu/ de var helt otroliga!!!! Vilket ös! De var mycker omtyckta av alla gästerna och av oss! De kan jag varmt rekomendera!

• Jessijess

Vi hade Mikael Abrahamssons heldagspaket när vi gifte oss söndagen den 5 juni. Vi kan verkligen rekommendera honom o hans kompis Tobbe som var med o spelade!! Först så spelade/sjöng de 3 låtar i kyrkan, därefter spelade de utanför festlokalen under mingel innan middagen, 1 h party spelning innan tårtan då alla var på dansgolvet, Mikael spelade sedan vår bröllopsvals "Curly Sue" live för att sedan vara DJ resten av natten. En magisk dag där Mikael o hans insats verkligen bidrog till vår lyckade fest! Kan även säga att han var lyhörd till vad för sorts musik vi ville ha på festen, dansband och för lugn musik gick helt bort för oss då vi verkligen ville ha ett riktigt party. Som sagt, vi kan helt klart rekommendera honom. :)

• CarPer

jessijess

Vet du något ställe på nätet där man kan höra Michael A spela partymusk i en duo?....jag hittar bara honom med en gitarr spelande Fred Åkerström, lugna U2, Ted Gärestad och annat som är antiparty. Är det som ryktet säger, att man får betalt för att skriva som du gör?

• Idalarsson
    U hjärta M skrev 2011-08-30 10:45:17 följande:
    Hej....

Nu är man fru och kalaset är över. Jag kan till 100% rekommendera Två live. De var supertrevliga och lyhörda. Spelade blandad musik så att alla dansade. Både morbror 65år och kusinen 20 dansade, både bugg och annan. Lycka till på din stora dag och njut, den går i 300 knyck. Kram

Åh, tack för att du återkopplade till mig. Det känns alltid skönt att höra från någon som TvåLive nyss spelat för och få veta vad dom tyckte. Jag har fullt förtroende för att dom hjälper till att förgylla vår fest som de gjorde hos er Drömmer

Kram! 

• Tusssi
    CarPer skrev 2011-09-02 23:35:25 följande:

jessijess

Vet du något ställe på nätet där man kan höra Michael A spela partymusk i en duo?....jag hittar bara honom med en gitarr spelande Fred Åkerström, lugna U2, Ted Gärestad och annat som är antiparty. Är det som ryktet säger, att man får betalt för att skriva som du gör?

Jag var på ett bröllop i somras där Michael spelade. Har nog aldrig sett så många dansa så länge och så mycket på ett bröllop!

Någon Bröllopsvideo som var bra som jag hittade med honom på youtube 
    ">

• CarPer
    Tusssi skrev 2011-09-09 18:09:55 följande:
    Jag var på ett bröllop i somras där Michael spelade. Har nog aldrig sett så många dansa så länge och så mycket på ett bröllop!

Någon Bröllopsvideo som var bra som jag hittade med honom på youtube
    ">

">

Som sagt, bara lugna låtar och allt annat än fest...eller dansade ni till den låten?
  • Tusssi
    CarPer skrev 2011-09-10 18:30:22 följande:
    Som sagt, bara lugna låtar och allt annat än fest...eller dansade ni till den låten?
    På det bröllopet jag var på dansade nästan alla hela kvällen och en bra bit in på natten och han var riktigt duktig både när han sjöng själv och när han var dj.
  • CarPer
    Tusssi skrev 2011-09-19 11:04:59 följande:
    På det bröllopet jag var på dansade nästan alla hela kvällen och en bra bit in på natten och han var riktigt duktig både när han sjöng själv och när han var dj.
    Varför skrev du detta i min gästbok?   http://www.brollopstorget.se/hem/carper/gastbok.php
Svar på tråden Duo/Coverband i göteborgsområdet?