• gbg2012

Söker pianist och solist i Göteborg!

Hej,

Söker en duktig pianist och solist för borgerlig vigsel i Göteborg den 2/6 - 2012!

Cermonin är tänkt att vara cirka 25-30 minuter.

tar tacksamt emot tips!

• Svar på tråden Söker pianist och solist i Göteborg!
  • förlovadflicka
    gbg2012 skrev 2011-03-09 15:43:47 följande:
    ok, ja men det är bra att du skriver det. Vi vill ju ha riktigt bra musiker. =)  Ska nog se till att höra live innan vi bokar något! 
    Riktigt bra musiker skulle jag inte kalla dem, särskilt inte sopranerna... Vad taskig jag känner mig men ljudklippet på hemsidan var inte särskilt fint... 
  • MrsT2011
    förlovadflicka skrev 2011-03-11 19:38:21 följande:
    Riktigt bra musiker skulle jag inte kalla dem, särskilt inte sopranerna... Vad taskig jag känner mig men ljudklippet på hemsidan var inte särskilt fint... 
    Nej alltså, det jag glömde nämna är att åtminstone de flesta av dem är inga musiker huvud taget utan glada amatörer som vilken studentkör som helst. Jag är ytligt bekant med några av dem då de gick över till bastukören när de slutade i min gamla kör (handels studentkör).
  • förlovadflicka
    MrsT2011 skrev 2011-03-11 21:28:27 följande:
    Nej alltså, det jag glömde nämna är att åtminstone de flesta av dem är inga musiker huvud taget utan glada amatörer som vilken studentkör som helst. Jag är ytligt bekant med några av dem då de gick över till bastukören när de slutade i min gamla kör (handels studentkör).
    Ja, alltså, menar ju då inte att det är något fel på amatörkörer, leder en själv :) Dock ställer man kanske lite krav när det gäller sitt bröllop :) 
  • MrsT2011
    förlovadflicka skrev 2011-03-11 22:11:31 följande:
    Ja, alltså, menar ju då inte att det är något fel på amatörkörer, leder en själv :) Dock ställer man kanske lite krav när det gäller sitt bröllop :) 
    Precis vad jag också menade! =)
  • gbg2012

Det va det jag menade också, att det är bra att jag får tips på musiker om de är bra eller dåliga. Jag vill ha ganska duktiga. =)

• gbg2012

Ingen som vet någon som spelar piano??

• Bröllopsblomman

ja, som sagt joona toivanen, en superduktig kille!

• Loche

Linda Howard som jag nämde ovan spelar även piano. Men jag skulle tro att vilken sångare du än anlitar kan hon/han ge tips på någon pianist. Glad

• AnnaGöta

Jag vill bara lägga in i den här konverationen att bastukören just sjöng på vårt bröllop i göteborg i Örgryte Gamla kyrka och det var fantastiskt bra!! Jag vet inte vad ni menar med att dom inte är duktiga, dom är helt fantastiska och gjorde vår dag till en dag att minnas för livet. Det kan ju vara att de utvecklats sedan ni hörde dem. Då vi var ute i god tid var de till och med gulliga nog att öva in de låtar vi önskade till just vårt bröllop vilket kändes oerhört personligt och skapade just den stämning som vi eftersträvade.

• gbg2012
    AnnaGöta skrev 2012-06-06 08:55:19 följande:
    Jag vill bara lägga in i den här konverationen att bastukören just sjöng på vårt bröllop i göteborg i Örgryte Gamla kyrka och det var fantastiskt bra!! Jag vet inte vad ni menar med att dom inte är duktiga, dom är helt fantastiska och gjorde vår dag till en dag att minnas för livet. Det kan ju vara att de utvecklats sedan ni hörde dem. Då vi var ute i god tid var de till och med gulliga nog att öva in de låtar vi önskade till just vårt bröllop vilket kändes oerhört personligt och skapade just den stämning som vi eftersträvade.
    Jag är redan gift, gifte mig 2 juni. =)

Vi gifte oss i Örgryte gamla kyrka i lördags. Hittade en bra solist via en bekant och där fanns ju en bra kantor. =) 
Svar på tråden Söker pianist och solist i Göteborg!