hjälp:.......
Gifter mig på lördag å typiskt nog fick jag feber å halsont idag....
Så är tacksam för alla huskurer ni har å dela med er...
SNÄLLA!!!!
Gifter mig på lördag å typiskt nog fick jag feber å halsont idag....
Så är tacksam för alla huskurer ni har å dela med er...
SNÄLLA!!!!
C vitaminer i mängder o vitlök o vila Hoppas du blir bättre !!!!!!
D-vitamin, gurgla med saltvatten och vila är mina tips :)
Panodils pulver med menthol och svartvinbärssmak som man löser upp i tevatten! Bara att lukta på mentholen gör att man blir piggare!
Nej men hua vilken otur!
Har tyvärr ingen mirakelkur men:
Vila och slarva inte med sömnen
Se till att få i dig ordentligt med vätska
Små korta långsamma promenader i friska luften när du orkar. (Kroppen läker inte bäst av att bara ligga på soffan även om vila såklart också behövs och det ska inte vara ansträngande)
Är du desperat och det är slemhinnor i näsa och svalg som vullnat samt/alternativt ett tryck över bihålor:
Gå till läkaren, förklara läget, och fråga om du kan får kortisonnässpray vilket kan lindra inflammationsprocessen.
Du kan också be om rinnexin som är avsvällande. (Har en svag känsla av att detta numera kan fås receptfritt men är osäker.)
Dessa typer av behandlingar behöver du dock påbörja snabbt för effekt.
Är det halsen som krånglar: Syx tycker jag är en underbar halstablett.
Vid feberkrångel: vätska och febernedsättande.
Annars skulle jag nog inte banga för att prova något av de vanliga naturläkemedeln i ditt läge.
Värt ett försök iaf.
Hoppas verkligen att det ordnar sig för dig och se nu till att delegera det som är kvar att göra innan bröllopet.
Krya på dig!
Mirakelkur som funkar på mig: svettas
Drick mängder med vatten(grönt TE, stanna i sängen, sov så mycket du kan och ligg med kläder och massa täcken UTAN att kliva ur sängen.
Grejjen är att du INTE får frysa. Så frt du ska på toa ska du byta om till torrakläder så du är varm hela tiden.
Dusch går helt bort, enbart badkar efter att du känner dig frisk igen.
Man gjorde det ofta förr, svettades ur febern.
Funkat för mig flera gånger :)
Häxbrygd - Får se om jag kommer ihåg den....
½ påse dr druels halstabletter
några droppar citron
1-2 msk honung
china guard (hur det nu stavas)
halstabletterna ska smältas i vatten och sedan ska allt blandas och drickas, blir till en stor tekopp.
tror jag glömt någon ingrediens............... hm, men det funkar med detta och drick mycket. denna brygd är också utmärkt om du är väldigt täppt. Släpper och rensar allt.
Krya på dig!
En bra hemgjord vindaloo funkar också kanon, chili är antiseptiskt.
Varma bad och duschar! ZYX hanstabletter är superbra, men framförallt VILA! Lycka till
Jag skulle äta Esbiritox. Kanske inget jag skulle stoppa i mig varenda gång jag känner mig förkyld för jag tror att det är bra det bryta ut, men nu är det ju nödläge så då skulle jag lätt äta det! Det är viktigt att du börjar i god tid, innan det bryter ut. Jag tycker det funkar skitbra!
Tack för alla svar!!!
Har trotsat febern å gjort mitt sista jobbpass innan bröllopet nu
(inte de ultimata jag vet, men fanns inte en chans att jag kunde sjukanmäla mig idag)
Har kört stenhårt med varmt vatten med lime,honung å ingefära i sen igår, fick nog i mig minst 10 koppar igår kväll, å fortsätter på samma linje idag!
Fick höra att man även kunde tugga på ingefäran å att det driver ut febern å att man svettas mera...
(märkte det inatt)
har gurglat med saltvatten, tagit kan jang, alvedon å strepsils.
Imon har jag fått ledigt, blir å vila å ta det lugnt hela dan. så får vi hoppas att jag är pigg till fredag, så jag kan hjälpa till med förberedelserna...
Å tack än en gång för alla tips!
känner mig redan piggare idag.... det ska nog gå på lördag, i värsta fall får det bli en alvedon på lördag morgon....